Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

ΤΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

 Δύο μέρες μετά την απόρριψη του αιτήματός του για άμεση πρόσβαση σε θεραπευτική κοινότητα έχασε τη ζωή του 45χρονος τοξικοεξαρτημένος στην Κρήτη, σε ένα ακόμα τραγικό περιστατικό που φέρνει στην επιφάνεια τις συνέπειες των αντιδραστικών αλλαγών στην πρόληψη και θεραπεία από τις εξαρτήσεις.


 

Πρόκειται για εξέλιξη που αποτυπώνει ξανά το πού οδηγεί η αποψίλωση της στεγνής θεραπείας και το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας της, ειδικά μετά την ψήφιση του νόμου για την «ψυχιατρική μεταρρύθμιση» που ενοποιεί όλα τα προγράμματα στον ΕΟΠΑΕ, με τον υπερσυγκεντρωτικό του χαρακτήρα να δημιουργεί, αντί να λύνει προβλήματα.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι άλλωστε καταγγέλλουν ότι ενώ επί σειρά ετών οι θεραπευτικές ομάδες των τοπικών δομών είχαν τη δυνατότητα να λαμβάνουν άμεσα αποφάσεις για επείγουσες εισαγωγές, πλέον η διαδικασία έχει γίνει συγκεντρωτική και γραφειοκρατική, με κρίσιμες αποφάσεις να λαμβάνονται από την κεντρική διοίκηση στην Αθήνα. 

Παράλληλα, έχουν τεθεί πρόσθετες προϋποθέσεις για την εισαγωγή στις Θεραπευτικές Κοινότητες, όπως πολλαπλές ιατρικές εξετάσεις και απαιτήσεις προηγούμενης αποχής από τη χρήση, γεγονός που τελικά αποκλείει ανθρώπους που βρίσκονται σε κατάσταση υψηλού κινδύνου και αναζητούν άμεση βοήθεια. 

Αυτές οι συνθήκες φαίνεται να οδήγησαν σε αδικαιολόγητη καθυστέρηση εισαγωγής του 45χρονου ατόμου στην Κρήτη, με κόστος τελικά την ίδια του τη ζωή.


Δεν υπάρχουν σχόλια: