Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

ΠΕΤΑΞΤΕ !! ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ

 Καθυστέρησε εξαναγκαζόμενη σε προσγείωση επί του Μάτζεστερ η πτηση της Ryanair επειδή: Στις δεξαμενές τα αποθέματα καυσίμων επαρκούσαν μόλις για έξη λεπτά διαδρομής!! Γιατί να συμβεί αυτό και άλλα παρεμφερή περιστατικά; 

Ως πρωην σύζυγος αεροσυνοδού μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως: 

 


Κόστος όφελος καλείται ότι συμβαίνει παντού κατά την καπιταλιστική βαρβαρότητα. Επί παραδείγματι: Προ της νεοφιλεύθερης επέλασης η AIFA (σύνδεσμος ιπταμένων) απαγόρευε την ημερήσια πέμπτη απογείωση 

Σήμερα και με το ανατριχιστικό θέαμα των πιλότων και των φροντιστών να κοιμούνται στο πάτωμα των αεροδρομίων επετράπη ο διπλασιασμός τους με όσους κινδύνους σέρνει στην δηλητηριώδη ουρά του αυτό. Και θυμάμαι κατά την δεκαετία του ογδόντα τον τότε πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου να καλείς τον πρόεδρο των μηχανικών της κρατικής Ολυμπιακής και να το διατάσσει ρητώς και δια ροπάλου πως: 

Κατά την συντήρηση των αεροσκαφών επ' ουδενί δεν θα καταφεύγουν σε προσωπικές επινοήσεις (αν και κάποιες από αυτές ήταν εξαιρετικές) αλλά θα αντικαθίστανται ανεξαρτήτως κόστους τα εξαρτήματα κατά τον χρόνο που επιβάλλει η εταιρία κατασκευής τους.

Σήμερα όλ' αυτά και άλλα πολλά (όπως η ποιότητα των καυσίμων) η εξαφανίστηκαν και στην θέση τους εισέβαλλε η νεοφιλελεύθερη λογική του "laisez fair" Άστο να γίνει.. Με την συγκεκριμένη πτήση στο παρ' ολίγον. 

Για να θυμηθούν κάποιοι την αποκάλυψη που είχε κάνει το 2013 η εφημερίδα Independent. Σύμφωνα με το δημοσίευμα «αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair ενδέχεται να θέτουν σε κίνδυνο τους επιβάτες, περιορίζοντας την ποσότητα αλλά και την ποιότητα των καυσίμων που μεταφέρουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος». 

Ισπανοί ερευνητές ασφάλειας ανέφεραν τότε ότι «οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ενδέχεται να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν εάν, λόγω κακών καιρικών συνθηκών ή κλειστών διαδρόμων προσγείωσης, βρεθούν αντιμέτωποι με πολλά αεροσκάφη που προσπαθούν να προσγειωθούν με ελάχιστα επίπεδα καυσίμων». 

Η σχετική έρευνα αναφερόταν σε περιστατικό με αεροσκάφος της Ryanair το οποίο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Βαλένθια το 2010 μεταφέροντας λιγότερο από το απαιτούμενο από το νόμο καύσιμο ως εφεδρεία κατά την απογείωση. 

Εσωτερικά σημειώματα της εταιρείας αποκάλυπταν τότε ότι η Ryanair είχε «μηδενική ανοχή» απέναντι σε πιλότους που ήθελαν να μεταφέρουν συστηματικά περισσότερο καύσιμο από το απολύτως απαιτούμενο». 

Η συστηματική μεταφορά 300 κιλών επιπλέον καυσίμου δεν ενθαρρύνεται», έγραψε ο κυβερνήτης της Ryanair. 

«Αν όλοι μεταφέρουμε 300 κιλά (επιπλέον) καυσίμου σε κάθε τομέα, καταναλώνουμε επιπλέον 7,5 κιλά καυσίμου χωρίς λόγο. Αυτό σημαίνει 19.500 κιλά που σπαταλούνται καθημερινά σε όλο το στόλο… Με απλή μαθηματική λογική, αυτό κοστίζει στην εταιρεία 5 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο». 

Το ρεπορτάζ του Independent ανέφερε τότε ότι «οι περισσότεροι πιλότοι της Ryanair έχουν συμβάσεις που δεν εγγυώνται συγκεκριμένο αριθμό ωρών ανά μήνα και αμείβονται μόνο για τις ώρες που πετούν. 

Οι επικριτές της εταιρείας λένε ότι αυτό μπορεί να ασκήσει πίεση στους κυβερνήτες να πετάξουν ακόμη και αν δεν αισθάνονται καλά». Αν έτσι αποφασίσετε να πετάξετε βεβαιωθείτε ότι δεν θα γίνετε αστρόσκονη για τα κέρδη μιας χούφτας μερισματούχων της λεηλασίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: