Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

Αλλεπάλληλες οι δικαιώσεις μου

 Κατ' επανάληψη έχω γράψει πως ο ανθρώπινος εγκέφαλος των δισεκατομμυρίων νευρικών απολήξεων δεν θα νικηθεί ούτε σε τρισεκατομμύρια χρόνια από οποιονδήποτε υπερυπολογιστή. Γιατί ; Επειδή το δημιούργημα είναι φύση αδύνατον να σηκωθεί ψηλότερα από τον δημιουργό Και εις την καθομιλουμένη αν και μια φίλη μου η Πηγή μου το απαγόρευσε: Τι θα έγραφα; Πως τ' αγγουράκια δεν θα καβαλήσουν (έχετε χάρη που μου έκλεισε το στόμα η φίλη μου) ποτέ τον μανάβη..  Αυτά για όσους εκλαμβάνουν την ψηφιακή τεχνολογία ως θεότητα. Λοιπόν έχουμε και λέμε: 



 Ο ταχύτερος υπερυπολογιστής θα χρειαζόταν 10 τρισεκατομμύρια χρόνια για να νικήσει τους κβαντικούς υπολογιστές

Τι έδειξε πείραμα με τον αλγόριθμο RCS

Ερευνητές της Google διαπίστωσαν ότι ο ταχύτερος υπερυπολογιστής θα χρειαζόταν περίπου 10 τρισεκατομμύρια χρόνια για να νικήσει τους κβαντικούς υπολογιστές.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, οι ειδικοί έκαναν πείραμα χρησιμοποιώντας έναν κβαντικό υπολογιστή με το όνομα Sycamore, τον οποίο έβαλαν να εκτελέσει τη δειγματοληψία τυχαίων κυκλωμάτων (RCS), δηλαδή έναν απλό κβαντικό αλγόριθμο που ουσιαστικά παράγει μια τυχαία ακολουθία τιμών.

Μελετήθηκε λοιπόν η έξοδος του Sycamore και διαπιστώθηκε πως σε λειτουργία με πολλές παρεμβολές θορύβου κατά την εκτέλεση του RCS. Έτσι, μπορούσε να «ξεγελαστεί» ή να νικηθεί από κλασικούς υπερυπολογιστές.

Κβαντικός υπολογιστής

Εντούτοις, όταν ο θόρυβος μειωνόταν σε ένα ορισμένο όριο, οι υπολογισμοί του Sycamore γίνονταν αρκετά πολύπλοκοι ώστε η εξαπάτησή του ήταν ουσιαστικά αδύνατη. Σε περίπτωση που συνεχιζόταν η δοκιμή, θα χρειάζονταν 10 τρισεκατομμύρια χρόνια για να νικηθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: