Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ.. ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ...

 
 Παραχωρούν και τον αέρα όπως οι αλησμόνητοι παπατζήδες της Ομονοίας πουλούσαν στρέμματα στην θάλασσα!!
 
 
 
 
Η πλήρης παράδοση του ελέγχου του τομέα των αερομεταφορών στα χέρια των μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου, αλλά και η ενίσχυση της στρατιωτικοποίησης της ευαίσθητης περιοχής της Ανατ. Μεσογείου με ό,τι σημαίνει αυτό για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, αποτυπώνονται στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χτες στη Βουλή για την «Κύρωση Συμφωνίας σε επίπεδο κρατών - μελών για τη λειτουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου BLUE MED».


Οπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, η συμφωνία γίνεται με βάση «τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (ΕΕΟ) και τους αντίστοιχους εφαρμοστικούς νόμους, κανόνες», αλλά και «τη δήλωση των κρατών - μελών της ΕΕ, όσον αφορά στα στρατιωτικά θέματα που σχετίζονται με τον ΕΕΟ, επιθυμώντας να βελτιώσουν τα ισχύοντα πρότυπα της ασφάλειας ως προς τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας». 

Η συμφωνία αφορά τον εναέριο χώρο που καλύπτουν τα FIR Αθήνας, Μιλάνου, Ρώμης, Πρίντεζι, Λευκωσίας και Μάλτας. Τα κράτη «δεσμεύονται να συνεργάζονται και να αναλαμβάνουν κατάλληλα μέτρα» σε ό,τι αφορά: «α) Οργάνωση εναέριου χώρου, β) διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας, γ) υπηρεσίες αεροναυτιλίας, δ) πολιτική, στρατιωτική συνεργασία, ε) εναρμόνιση κανόνων και διαδικασιών διακυβέρνησης, κανονιστικής εποπτείας» κ.ά.

Το νομοσχέδιο καταψήφισε το ΚΚΕ γιατί, όπως έκανε σαφές ο βουλευτής του Γ. Λαμπρούλης, η συμφωνία «ακουμπά πάνω στην πολιτική απελευθέρωσης της αγοράς σε επίπεδο ΕΕ» για την ελευθερία δράσης των επιχειρηματικών ομίλων στις αερομεταφορές «με κατεύθυνση τη συγκέντρωση και μονοπώληση της αγοράς από μια χούφτα μονοπώλια (...) γεγονός που σημαίνει την επιδείνωση των συνθηκών για τους εργαζόμενους 

Οπως επισήμανε, στην κύρωση της συμφωνίας εντάσσονται όχι μόνο οι πολιτικές αερομεταφορές, αλλά «και οι στρατιωτικές, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα λόγω των ισχυρών γεωπολιτικών ανταγωνισμών στην περιοχή μας για τον έλεγχο των αγορών και βεβαίως την περαιτέρω στρατιωτικοποίηση της περιοχής» και πρόσθεσε: «Δεν είναι τυχαίο που το Ισραήλ ήταν η πρώτη χώρα εκτός ΕΕ που υπέγραψε τη συνεργασία με την ΕΕ για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό».

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Παπαδόπουλος προσπαθώντας να υποβαθμίσει το ζήτημα ανέφερε πως «γίνεται μία διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και των τεχνολογικών συστημάτων, δηλαδή είναι μια ενισχυμένη συνεργασία για τη βελτίωση της χρήσης της εναέριας κυκλοφορίας και μόνο», ωστόσο σε άλλο σημείο παραδέχτηκε ότι «καθορίζει και κάποια πράγματα που αφορούν τις στρατιωτικές παρεμβάσεις, την κυκλοφορία των στρατιωτικών αεροπλάνων και τη διαχείριση της κυκλοφορίας».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ψήφισε «παρών», ο Γ. Σταθάκης υπαινισσόμενος δι αυτού πως  στα πλαίσια της ΕΕ (του γνωστού και ως ευρωμπορντέλου) μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία που θα εξασφαλίζει κυριαρχικά δικαιώματα ανέφερε: «Θα μπορούσε να υπάρξει μία πιο ισχυρή διαπραγμάτευση στο Πρωτόκολλο του BLUE MED, ούτως ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η ευαισθησία στα γεωπολιτικά θέματα σε σχέση με το στρατιωτικό σκέλος» της συμφωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: