Ουδέν κακόν αμιγές καλού και αντιστρόφως. Και κατά την μετάφρασή του. Για τα όπλα στην Κρήτη δεν εθελοτυφλούσε ως έτυχε η πολιτεία. Η ανοχή της όφειλε ωστόσο να έχει εξαντληθεί από τότε που η μεγαλόνησος εξοπλίστηκε σαν αστακός. Με τον οιονδήποτε επίβουλο να κάνει δεύτερες και τρίτες σκέψεις.
Ναι αλλά στο μεταξύ η οπλοκατοχή και η οπλοχρησία κατέστη λαϊκή παράδοση. Κι έβγαιναν σε κάθε θρησκευτική τελετή για να ντυθεί με ήχο το θέαμα. Υπό τον όρο μπαλωθιές. Στου κουτρούλη το πανηγύρι. Και παρά τα ..ατυχήματα τα μέτρα είχαν χαλαρώσει. Ουδείς έπαιρνε την ευθύνη να τα απαγορεύσει. Θα καθίστατο πολιτικά νεκρός.
Θεσμικό κενό.
Με ακόμη και την φύση να σιχαίνεται τα κενά έσπευσαν εκ των καταγωγίων διάφορες ομάδες αρουραίων να το καλύψουν. Πρωτίστως δια του εμπορίου των όπλων. Και δευτερευόντως για την προστασία της έκνομης δράσης τους. Κυρίως το πρεζεμπόριο. Συσπειρώθηκαν έτσι αυτές σε χωριά διακίνησης όχι αποκλειστικά της πρέζας ή του μπάφου, αλλά και του νόθου αλκοόλ.
Επρόκειτο για «προπύργια» πανίσχυρων πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων, που τη δεδομένη κρατική ανοχή στο ζήτημα οπλοφορίας και οπλοχρησίας προεκτάθηκαν σε ότι απέφερε κέρδη ασύλληπτα. Ακόμη και στις ζωοκλοπές.
Προηγήθηκε η περίπτωση των Ζωνιανών αλλά προϊόντος του χρόνου το θέμα ενταφιάστηκε από τα μπάζα της καθημερινότητας.
Θύμα τους υπήρξε και η Ηλεία των 71 νεκρών του ολοκαυτώματος αφού και αυτοί στον Πύργο έκαψαν εκατοντάδες στρέμματα για να καλύψουν τα χασισοχώραφα. Με τον περιφερειάρχη να δηλώνει πως το καλλίτερο χασίσι ήταν του Πύργου και όχι της Καλαμάτας!! Πλέον η οπλοκατοχή και η οπλοχρησία ειχε αλλάξει πίστα.
Δεν επρόκειτο για την υπεράσπιση της πατρίδας αλλά των οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων της Μαφίας που στο μεταξύ ειχε συσταθεί και οργανωθεί. Δια των απειλών και των εκβιασμών ποδηγετούσαν και εξακολουθούν πλήθη επιχειρηματιών εργαζομένων και ψηφοφόρων.
Η ομερτά του περιβάλλοντος αναδεικνύει και τον τρόμο του έναντί τους. Γιατί την επομένη έστω την μεθεπομένη η πολιτεία θα έχει αποσυρθεί . Με τον πληθυσμό να μένει ξέσκεπος απέναντι στις δολοφονικές τους κάνες.
Ο πέλεκυς έτσι οφείλει να πέσει βαρύς. Γιατί δεν είναι όλοι οι Κρητικοί ίδιοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου