Αν δεν ήταν ο εις εκ των τριών γιων μου πανεπιστημιακός της φυσικής στην αλλοδαπή μπορεί και να το είχα φάει..
Εμφανίστηκαν από κοινού Πορδοσάλτε και κάποιος Κώστας Κάππος (ουδεμία σχέση με τον αείμνηστο, φίλο, μαρτυρικό αντιστασιακό και βουλευτή του ΚΚΕ) της οικογενείας του είσαι ότι δηλώσεις, επιχειρώντας με φληναφήματα εν σειρά ν ακυρώσουν την φονική έκρηξη των Τεμπών που προβλήθηκε ενώπιόν μας.
Και πριν αλέκτωρ λαλήσαι τρις εξήλθε επί του διαδικτύου ο Μάνος Σαριδάκης διευθυντής ερευνών στο Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ) για να στείλει τον ειδικό του Σκάει Ξεφτίλες στη σπηλιά του
Η ανάρτηση του Μάνου Σαριδάκη :
«Φίλες και φίλοι. Με έκπληξη άκουσα χτες την εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ, όπου καλεσμένος ήταν κάποιος Κώστας Μ. Κάπος ενεργειακός/μηχανολόγος μηχανικός όπως ο ίδιος είπε.
Ο κ. Κάπος, αφού ξεκίνησε την παρέμβασή του λέγοντας ότι έχει μεταπτυχιακό στη μηχανολογία και “έχει σπουδάσει”, προχώρησε σε μια σειρά παντελώς λανθασμένων ισχυρισμών, αρχίζοντας από ταχύτητες και ενέργειες, πηγαίνοντας σε βολταϊκά τόξα, σε σπρέι ελαίων σιλικόνης, πηδώντας ακατάλληπτα από το ένα στο άλλο, λέγοντας διαρκώς ότι όσοι ξέρουν φυσική Β’ Γυμνασίου θα έπρεπε να τα γνωρίζουν και ότι όλοι οι ειδικοί κάνουν λάθος, και η έκρηξη έγινε χωρίς παρουσία εύφλεκτου υλικού, ενώ κατέληξε ότι οι χημικές αναλύσεις είναι αδύνατες καθώς.. ο καπνος του τσιγάρου ήδη έχει 4000 χημικές ενώσεις.
Όταν τον ρώτησε ο Α. Πορτοσάλτε αν έχει λάβει μέρος σε πραγματογμωμοσύνες, ο κ. Κάπος έφερε ως παράδειγμα ότι συμμετείχε σε μια έρευνα ατυχήματος από ηλεκτροπληξία.
Ψάχοντας ποιος είναι αυτός ο Κώστας Μ. Κάπος, βρήκα ότι έχει την εταιρεία Κώστας Μ. Κάπος & Συνεργάτες – Μηχανολόγοι-Ηλεκτρολόγοι-Ενεργειακοί Μηχανικοί και Σύμβουλοι Φωτισμού, η οποία στην ιστοσελίδα της αναφέρει κάποιες πληροφορίες για τον εαυτό του και την εταιρεία του, (“για πολλά χρόνια ασχολήθηκε τόσο σαν ελεύθερος επαγγελματίας, όσο και σαν ανώτερο στέλεχος (manager στην εταιρεία Preussag-Whessoe LGA Gas Technologies Ltd,… υπήρξε ο προϊστάμενος επίβλεψης για το Έργο της Ασφάλειας (C4I) των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ως μελετητής αρχιτεκτονικού και αστικού φωτισμού έχει σχεδιάσει και επιβλέψει τον φωτισμό στα σημαντικότερα κλασσικά και μεσαιωνικά μνημεία της χώρας, κλπ).
Αναφέρει τέλος ότι “έχει δημοσιεύσει πάνω από 30 επιστημονικά άρθρα”.
Βέβαια με ένα απλό μεταπτυχιακό είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να έχει 30 δημοσιεύσεις, αλλά επειδή μπορεί όντως ο κ. Κάπος να είναι η εξαίρεση, τα αναζήτησα στο διαδίκτυο. Δεν κατόρθωσα να τα βρω πουθενά στις συνήθεις βάσεις δεδομένων μέχρι τώρα (Google Scholar, NASA/ADS, Inspires κλπ), αν κάποιος μπορεί να μου τις δείξει θα είμαι ευγνώμων.
Μου προξενεί εντύπωση ότι ένας ραδιοφωνικός σταθμός όπως ο ΣΚΑΙ καταφεύγει σε ανθρώπους παντελώς μη σχετιζόμενους με το αντικείμενο, που αραδιάζουν χωρίς ειρμό ακατάληπτες πληροφορίες. Βέβαια ψάχνοντας λίγο το διαδίκτυο διαπίστωσα ότι ο κ. Κάπος είναι παλιός γνώριμος της Καθημερινής, με συνεντεύξεις για τον… αρχιτεκτονικό και αστικό φωτισμό.
Το ότι ανάμεσα σε τόσους άλλους ειδικούς, καλείται σε κεντρικό σταθμό της χώρας ένας άνθρωπος που ενώ μπορεί να έχει έργο σε άλλους τομείς, είναι αντικειμενικά άσχετος με τα ζητήματα της σύγκρουσης, εκτιμώ ότι είναι ένδειξη απομείωσης των εφεδρειών που υποστηρίζουν την συγκάλυψη.
Εδώ θα ασχοληθώ μόνο με τα θεμελιώδη λάθη φυσικής και τα σοφίσματα του κ. Κάπου.
Δεν θα μπω στις χημικές αναλύσεις, καθώς δεν είμαι χημικός μηχανικός, αυτά μπορούν να τα πουν οι ειδικοί. Αλλά σχετικά με τη φυσική, επιτρέψτε μου να γνωρίζω κάποια πράγματα. Και την ίδια συζήτηση είχαμε με άλλους συναδέλφους, όπως τον George Pappas, Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμ Φυσικής Θεσσαλονίκης, και δεν πιστεύαμε σε αυτά που ακούγαμε. Κάναμε λοιπόν κάποιους πολύ απλούς υπολογισμούς.
Ο κ. Κάπος αρχίζει λέγοντας ότι τα βαγόνια έχουν βάρος 900 τόνους (το οποίο επαναλαμβάνει και στην γραπτή ανάρτησή του, συνεπώς δεν πρόκειται για λεκτικό λάθος). Αυτό αν το πει φοιτητής φυσικού τμήματος παίρνει μηδέν αυτομάτως.
Το γεγονός ότι ο κ. Κάπος συγχέει το βάρος με τη μάζα, είναι ήδη ένα τεράστιο red flag ότι αυτός που μιλάει δεν έχει ιδέα από φυσική, και δεν θα έπρεπε να ασχοληθούμε καθόλου, αλλά ας συνεχίσουμε.
Βασικό επιχείρημα του κ. Κάπου είναι ότι “τα δυο τραίνα είχαν κινητική ενέργεια 900 Mega Joule, με το 60% να μετατρέπεται σε θερμική, που αντιστοιχεί σε έκρηξη 204 κιλών ΤΝΤ”. Και συμπληρώνει ότι “ως παλιός σκαπανέας του Μηχανικού, γνωρίζω ότι με 2-3 κιλά ΤΝΤ μπορούμε να ανατινάξουμε μία γέφυρα από σκυρόδεμα και με 100-150 κιλά κατεβάζουμε ολόκληρο ουρανοξύστη”.
Ο κ. Κάπος, ακριβώς επειδή δεν γνωρίζει φυσική, προβαίνει σε ένα θεμελιώδες σφάλμα, που να του αναγνωρίσουμε βέβαια ότι το κάνουν πάρα πολλοί μαθητές γυμνασίου.
Συγχέει την ενέργεια με την ισχύ, δηλαδή την ενέργεια προς το χρόνο που εκλείεται/παράγεται/καταναλώνεται.
Ο προσεκτικός αναγνώστης ήδη θα θυμήθηκε ότι πράγματι όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούμε, διαφοροποιούνται όχι ανάλογα με την ενέργεια, αλλά ανάλογα με την ισχύ τους, που μετριέται σε Watt, γιατί αυτό είναι το σημαντικό μέγεθος, αυτό μας δείχνει πόσο “γρήγορα” εκλείεται/παράγεται/καταναλώνεται η ενέργεια. Για να το δούμε με ένα παράδειγμα.
Η ενέργεια 200 κιλών ΤΝΤ είναι ίση με 800 MJ, αλλά τόση είναι και η ενέργεια 60 κιλών καυσόξυλων. Με τα 200 κιλά ΤΝΤ μπορείς όντως να προκαλέσεις μια τεράστια έκρηξη και να γκρεμίσεις ουρανοξύστη, αλλά με τα 60 κιλά καυσόξυλα το πολύ να ψήσεις ένα αρνί.
Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί η καύση του ΤΝΤ γίνεται σε miliseconds, ενώ η καύση των ξύλων σε ώρες. Ίδια ενέργεια, τεράστια διαφορά στο χρόνο, τεράστια διαφορά στην ισχύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου