Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Ο ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ

 

Και επί τη ευκαιρία της παραίτησης των πανεπιστημιακών μας στα Γιάννενα..Είμαι σε δημοσιογραφική αποστολή στις ΗΠΑ ακολουθούμενος από τηλεοπτικό συνεργείο. Παραμονή της αναχώρησής μας και με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις μας ολοκληρωμένες βολτάρουμε στους σαρανταπέντε δρόμους. 

 


Είναι η πρώτη μου επίσκεψη στη χώρα του μητροπολιτικού καπιταλισμού και ρουφάω με τις αισθήσεις μου τα πάντα. Κάποια στιγμή ήρθαμε δυσάρεστα αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη για εμάς σκηνή. 

Ένας άνθρωπος κοιμόταν επί της σχάρας ενός Νεουρκέζικου υπονόμου, δεδομένου πως αυτός εξέπεμπε θέρμανση και το χιόνι στο περιβάλλον μας, ήταν μισό μέτρο. Την ίδια στιγμή σταμάτησε μια κάντιλακ και του κόρναρε για να παρκάρει!! 

Εμείς εξοργιστήκαμε από την κίνηση αυτή του ανελέητου ατομισμού αλλά ο άστεγος όχι. Το αντιμετώπισε στωικά. 

Σηκώθηκε προς το μέρος μας χαιρετώντας μας ευγενικά. Ανταπαδώσαμε τον χαιρετισμό και ενοχλημένος εγώ έπιασα τη κουβέντα μαζί του αφού προηγουμένως μου ζήτησε ένα τσιγάρο μ’ εμένα να του προσφέρω όλο το πακέτο μου.. 

«Καλά εσείς δεν είστε Αμερικανοί» μας είπε.. «Κι εσύ πρέπει να είσαι ή Έλληνας ή Ισπανός.. Η ελεημοσύνη σου δείχνει φιλοξενία έλληνα, αλλά η μορφή σου Ισπανό» κατέληξε, μ εμένα να έχω εκπλαγεί από την οξυδέρκειά του αλλά και γιατί στην Ευρώπη από την πρώτη θέαση για Ισπανό με εκλάμβαναν. Ίσως γιατί η κόμη μου ήταν πίσσα κατράμι. 

Ώσπου στο τέλος μάθαμε τι; 

Πως ο τύπος ήταν πανεπιστημιακός καθηγητής φυσικής ιστορίας που η θέση του όμως καταργήθηκε λόγω της απουσίας ενδιαφέροντος φοιτητών και εκπαιδευτικού συστήματος, για ν ακολουθήσει το έρεβος της αστεγίας, που η ιεράρχησή του είναι η εξής: 

Πρωτίστως χάνεις την δουλιά (να το πω ξανά με «ει» παραπέμπει στη δουλεία) αμέσως μετά την πιστωτική σου κάρτα, στη συνέχεια το αυτοκίνητο και εν τέλει το σπίτι και την οικογένειά σου που πλέον δεν είσαι σε θέση να διαθρέψεις. 

Απολαύσαμε μια υψιπετή ξενάγηση στα πλέον αξιόλογα σημεία της Νέας Υόρκης, από έναν ευγενέστατο και μορφωμένο πολίτη, που δεν δέχθηκε αξιοπρεπώς, την οποιασδήποτε μορφής επιπλέον του πακέτου με τα Ντάνχιλ (αυτά κάπνιζα τότε) προσφορά από εμάς. 

Ο όποιος έτσι συσχετισμός με τις παραιτήσεις των Γεωπόνων των δικών μας πανεπιστημιακών και εν γένει του σάπιου συστήματος που διάγουμε κι εμείς σήμερα είναι εντελώς …. Συμπτωματικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια: