Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

ΔΙΣΚΟ ΘΑ ΚΟΥΒΑΛΑΩ..

 

Από τα δώδεκα -και εκ παραλλήλου με το σχολειό- μου επέβαλλε ο αντάρτης πατέρας μου τους Παλαμά και Παπαδιαμάντη για να με ρίξει από τον επόμενο χρόνο στα «σκληρά».. Βρεττάκο Καραγάτση Σεφέρη Σικελιανό και Καβάφη....

 


 

Ώσπου μέχρι τα 16 είχα ολοκληρώσει τη θητεία μου στους ποιητές προσθέτοντας στους προηγούμενους τους ανυπέρβλητους Ρίτσο Ελύτη Μαγιακόσφκι και ακροφυγώς τον Σαίξπηρ έτσι ώστε να περνούσα στους πεζογράφους. Με πρώτο απ’ όλους τον Καζατζάκη, λόγω καταγωγής της μητρός μου τα Ματωμένα χώματα της Διδώς, τον Μενέλαο Λουντέμη, τον δάσκαλο του γένους Παπανούτσο, τον Νίτσε από τον οποίο είχα ξεχωρίσει τον δυναμισμό του και τον Σοπενχάουερ που είχα απορρίψει γιατ’ ήταν εξαιρετικά γλυκερός . Με τελευταίο αλλά όχι έσχατο τον Ευτύχη Μπιτσάκη γιατί λάτρευα τη φυσική..

Ποια μύγα με τσίμπησε και γράφω υπό σαράντα βαθμούς στη σκιά εξωγήινες για τις νέες γενιές μαλακίες δεν ξέρω. Πιθανόν γιατί ο Καβάφης κυνηγώντας την Αλεξάνδρεια που χάνουμε να κατέληξε δεύτερο όνομα στις πίστες της παραλιακής. 

Ή ο Ρίτσος που γράφοντας τα σύκα σύκα και τη σκάφη να βάλθηκε ματαίως ντε και καλά να μας κάνει όλους ποιητές. Μα όταν μάθει κανείς καλά τα ελληνικά θα βρει ολόκληρη τη ποίηση στον Όμηρο.

 Ή ο Ελύτης για τον οποίο άξιον εστί είναι το άστρο της δικαιοσύνης αλλά οι συντεταγμένες του έχουν πλέον χαθεί από το εκτυφλωτικό φως των τηλεοπτικών πλατώ. 

Τι στο διάβολο επομένως γυρεύω ; Να σας πω.. Χρόνια αδικοχαμένα..Ξοδεμένα σε αχρείαστες -- ως εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε-- σκέψεις. Που μου επανέφερε κυνικά ένα κορίτσι χθες το βράδυ ως απάντηση στην εμμονή μου να σπουδάσει. Κύριε Ευγένιε μου είπε είτε σπουδάσω είτε όχι δίσκο θα κουβαλάω !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: