Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Η ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ..


Σουπερμάρκετ: Η αγορά καταρρέει, οι μεγάλοι επενδύουν και κερδίζουν - Κεντρική Εικόνα
 Όπερ μεθερμηνευόμενο σημαίνει ότι ο κόσμος στερείται ακόμη και τα απαραίτητα.. Ο άλλος κόσμος, αυτός του καθεστώτος, βαφτίζει τη κρίση ευκαιρία και κουρσεύει ότι εξέχει μέσα στη γενική δυστυχία..Η Ελλάδα τους έτσι θα σωθεί..


Τις χειρότερες επιδόσεις της καταγράφει το 2016 η εγχώρια αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς τα στοιχεία δείχνουν πως οι καταναλωτές έχουν προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές όσον αφορά τις αγορές τους. Ο τζίρος στα σουπερμάρκετ συρρικνώνεται με μόνους κερδισμένους τους μεγάλους παίχτες που μπορούν ακόμη να επενδύουν και να προχωρούν σε εξαγορές κατορθώνοντας να αυξήσουν τα μερίδια τους. Φυσικά, σε αυτό τους έχει βοηθήσει και η σημερινή κατάσταση της Μαρινόπουλος, που έχει οδηγήσει σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών προς άλλες αλυσίδες.

Η κάμψη της αγοράς
AdTech Ad

Με βάση τα στοιχεία της IRI, στο πεντάμηνο του 2016 (Ιανουάριος-Μάϊος) καταγράφεται σημαντική κάμψη όσον αφορά τόσο την αξία όσο και τον όγκο των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 συνολικά η αξία πωλήσεων υποχώρησε κατά 7,3% ενώ ο όγκος πωλήσεων κατά 11,3%

Και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων γνωρίζουν κάμψη, με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται -όσο περίεργο κι αν ίσως δείχνει- στα τρόφιμα (-7,5 σε αξία, -11,9% σε όγκο). Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν και τα απορρυπαντικά (- 6,4% σε αξία, -9,3% σε όγκο) και τα είδη προσωπικής ομορφιάς και υγιεινής (-5,5% σε αξία, -5,7% σε όγκο).

Παράλληλα, και οι έντεκα κύριες κατηγορίες FMCG προϊόντων καταγράφουν θετική πορεία όσον αφορά τις πωλήσεις. Τα στοιχεία της IRI για την εξέλιξη των πωλήσεων το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2016 σε σύγκριση με το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2015 δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος και καταδεικνύουν πως οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές τους ακόμη και για προϊόντα, που θεωρούνται «βασικά» όπως τα γαλακτοκομικά.

Αναλυτικότερα, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει η εξής εικόνα :

-Γαλακτοκομικά: -11,6% η αξία πωλήσεων και -13,2% ο όγκος πωλήσεων.
-Αλκοολούχα ποτά: -10,6% η αξία πωλήσεων και -14,8% ο όγκος πωλήσεων.
-Κατεψυγμένα τρόφιμα: -8,7% η αξία πωλήσεων και -15,8% ο όγκος πωλήσεων.
-Άλλα είδη νοικοκυριού: -8,5% η αξία πωλήσεων και -12,4% ο όγκος πωλήσεων.
-Είδη προσωπικής υγιεινής: -7,2% η αξία πωλήσεων και -9% ο όγκος πωλήσεων.
-Μη αλκοολούχα ποτά: -7,2% η αξία πωλήσεων και -10,1% ο όγκος πωλήσεων.
-Συσκευασμένα τρόφιμα: -6,6% η αξία πωλήσεων και -10,8% ο όγκος πωλήσεων.
-Απορρυπαντικά/καθαριστικά σπιτιού: -5,4% η αξία πωλήσεων και -6,1% ο όγκος πωλήσεων.
-Σνακς: -4,5% η αξία πωλήσεων και -12,8% ο όγκος πωλήσεων.
-Είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς: -3,9% η αξία πωλήσεων και -2,5% ο όγκος πωλήσεων.
-Υλικά μαγειρικής: -3,3% η αξία πωλήσεων και -11,2% ο όγκος πωλήσεων.


Αυτοί που κερδίζουν μερίδια..


Σε αυτή την πτωτική αγορά, όμως, υπάρχουν αλυσίδες που αυξάνουν το μερίδιο τους και συνεχίζουν να επενδύουν. Αξιοποιώντας τις απώλειες της Μαρινόπουλος αλλά και την τάση συγκέντρωσης που μάλλον θα συνεχιστεί για αρκετό ακόμη καιρό στην αγορά, βελτιώνουν τις επιδόσεις και τα μεγέθη τους.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2016 με πωλήσεις που ξεπέρασαν το 1 δις ευρώ (1.051 εκατ. ευρώ) σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 13,5% σε σχέση με τα 926 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2015.,


Η ενδυνάμωση του κύκλου εργασιών προήλθε τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από εξαγορές και νέα καταστήματα franchise, αφού ο Όμιλος μέσα στους έξι πρώτους μήνες του 2016 ολοκλήρωσε 7 ανακαινίσεις καταστημάτων και διεύρυνε το δίκτυό του με συνολικά 14 νέα σημεία πώλησης, εκ των οποίων 4 αποτελούν προϊόν οργανικής ανάπτυξης, 6 προέρχονται από εξαγορές και 4 τέθηκαν σε λειτουργία με την μέθοδο franchise. Συνολικά, ο Όμιλος σήμερα λειτουργεί σήμερα 358 καταστήματα. Όμως και οι πωλήσεις των συγκρίσιμων καταστημάτων, σημείωσαν άνοδο, που άγγιξε το 9%.


H Lidl Hellas κατέγραψε αύξηση τζίρου της τάξεως του 6,2% στο πρώτο τετράμηνο του 2016 αγγίζοντας τα 475 εκατ ευρώ και σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς συνεχίζει την ανοδική της πορεία, με ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης. Παράλληλα, προχωρά σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ μέσα στην τρέχουσα χρονιά για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων, την επέκταση των αποθηκών της σε Αθήνα και Τρίκαλα, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων καταστημάτων, με την ενσωμάτωση του νέου concept
Η Metro ABEE (ΜyMarket-Μetro) αλλάζει τελείως το μέγεθος και μπαίνει σε μια νέα εποχή καθώς ολοκλήρωσε την εξαγορά της Βερόπουλος και αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο της ενοποίησης των δύο αλυσίδων My market και Βερόπουλος,


Πιο συγκεκριμένα από το Φεβρουάριο του 2016, έχουν αλλάξει οι ταμπέλες και η εσωτερική σήμανση σε 82 καταστήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενώ σε 29 καταστήματα έχει πραγματοποιηθεί σημαντική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα και έχουν διοργανωθεί επίσημα εγκαίνια για το καταναλωτικό κοινό. Παράλληλα, έχουν ανοίξει τρία νέα καταστήματα My market στο Χαλάνδρι, την Ανάβυσσο και τα Μέγαρα, ενώ πριν λίγο καιρό η εταιρεία ανακοίνωσε και την απόκτηση νέου Κέντρου Διανομής στη Θεσσαλονίκη
Έως το τέλος του 2016, αναμένεται να υλοποιηθούν εγκαίνια συνολικά σε 60 καταστήματα της πρώην Βερόπουλος σε όλη την Ελλάδα, ενώ η αλλαγή στις ταμπέλες θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του δικτύου έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Όπως έχει ήδη προαναγγείλει η Διοίκηση της εταιρείας, για την ολοκλήρωση του έργου της πλήρους ενσωμάτωσης αναμένεται να επενδυθούν περίπου 100 εκατομμύρια έως το 2018. Σήμερα, το δίκτυο των My market έχει φτάσει να αριθμεί πλέον περισσότερα από 230 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 9.200 εργαζόμενους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα αμέσως επόμενα χρόνια.


Από την πλευρά της η Διαμαντής Μασούτης, που αποτελεί τον leader στην αγορά της Βορείου Ελλάδος «τρέχει» για το 2016 επενδυτικό πλάνο, ύψους 20 εκατ. ευρώ
Αναλυτικότερα, το πλάνο αυτό περιλαμβάνει την δημιουργία 10 νέων σημείων πώλησης καθώς και την ανακαίνιση 15 καταστημάτων, στα οποία θα εφαρμοστεί το νέο concept, που έχει παρουσιάσει για τα μεγάλης επιφάνειας σουπερμάρκετ της, τα οποία φέρουν την επωνυμία «Grand». H βορειοελλαδίτικη αλυσίδα αυτή την στιγμή διατηρεί μερίδιο αγοράς, που κυμαίνεται περί το 12,04% πανελλαδικά ενώ, τουλάχιστον, μέχρι και τον φετινό Απρίλιο, η χρονιά «έτρεχε» με θετικό πρόσημο για την αλυσίδα, με πληροφορίες να κάνουν λόγο για συνέχεια αυτής της πορείας


Ειδική περίπτωση αποτελεί, τέλος, η Σκλαβενίτης, που τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε ένα ράλι εξαγορών και αυξήσει σημαντικά τόσο τις πωλήσεις όσο και το δίκτυο της. Η εταιρεία καταγράφει και το 2016 θετική πορεία αλλά αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για το πιο δύσκολο και πολυδιάστατο εγχείρημα, στο οποίο έχει προχωρήσει ποτέ, την εξαγορά της Μαρινόπουλος. Αν και το αρχικό πλάνο προέβλεπε την δημιουργία κοινής εταιρείας για την διαχείριση και λειτουργία των 33 hypermarkets της Μαρινόπουλος, οι εξελίξεις έχουν οδηγήσει στην εξέταση της απόκτησης του συνόλου των δραστηριοτήτων της δοκιμαζόμενης αλυσίδας. Το due diligence είναι σε εξέλιξη αλλά το αν θα υπάρξει τελικά συμφωνία και ποια ακριβώς θα είναι δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει. Τα χρονικά περιθώρια είναι, όμως, πλέον ασφυκτικά και οπωσδήποτε θα πρέπει να υπάρξει κάποιο σύμφωνο συνεργασίας μέχρι τα τέλη Ιουλίου…

economy.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: