Μαlus για την φτωχολογιά της εξαθλίωσης και bonus για τους άρπαγες του πλούτου
Πρόσθετος φόρος 500 ευρώ για 800.000 ελεύθερους επαγγελματίες από την κατάργηση του αφορολογήτου
Την ίδια ώρα που προωθεί μειώσεις στους φορολογικούς συντελεστές των επιχειρήσεων (από 25% σε 20% των μερισμάτων των Α.Ε., ενιαίο συντελεστή 20% και σε επόμενη φάση 15% για όλες τις μορφές εταιρειών, Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε. και ενδεχομένως υπαγωγή στον ενιαίο φορολογικό συντελεστή και των ατομικών επιχειρήσεων) ετοιμάζει πογκρόμ κατά των φτωχότερων προωθώντας: κατάργηση απαλλαγών, νέο φόρο στα ακίνητα, σχέδια να καταργηθεί το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ για ελεύθερους επαγγελματίες -800.000 ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να πληρώσουν πρόσθετο φόρο 500 ευρώ, εφόσον βεβαίως διατηρηθεί ο φόρος του πρώτου κλιμακίου στο 10%- και να διαφοροποιηθεί ο υπολογισμός του για μισθωτούς και συνταξιούχους με νέου τύπου αφορολόγητο με αποδείξεις, προκειμένου να κατατεθούν υπό μορφή νομοσχεδίου σε λιγότερο από ένα μήνα.
Στις προτάσεις του οικονομικού επιτελείου, για τις οποίες ήδη έχει ενημερωθεί η τρόικα, περιλαμβάνονται φορολόγηση όλων των εισοδημάτων με συντελεστές από 20% έως και 45% (αντί για 5% έως 42% σήμερα) χωρίς αφορολόγητο, με νέο σύστημα εκπτώσεων για όλες τις δαπάνες με αποδείξεις, κατάργηση τεκμηρίων διαβίωσης, νέο σύστημα εξόφλησης ληξιπροθέσμων χρεών, "φιλικότερο" ποινολόγιο με κατάργηση ποινών για τις τυπικές παραβάσεις αλλά και λογικά πρόστιμα και τόκοι, καθώς και έναν φόρο στα ακίνητα που θα αποφέρει 3 δισ. ευρώ.
Στα σχέδια του οικονομικού επιτελείου είναι και η επέκταση της χρησιμοποίησης της κάρτας αποδείξεων, πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, ενώ θα υπάρχει και ηλεκτρονική καταγραφή, σε πραγματικό χρόνο, της έκδοσης των αποδείξεων λιανικής πώλησης για όλες τις συναλλαγές. Ακόμη μελετάται η κατάργηση του καθεστώτος φορολόγησης του 50% των καθαρών κερδών των Ο.Ε. και Ε.Ε. με τη μορφή επιχειρηματικής αμοιβής.
Στην φορολογία ακινήτων οι αλλαγές θα είναι αισθητές και αναμένεται να περιληφθούν στο δεύτερο κατά σειρά φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά το σχέδιο νομοσχέδιο για την κατάργηση του ΚΒΣ, την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης και το νέο ποινολόγιο το οποίο θα έχει κατατεθεί, ως το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.
Αυτές θα προβλέπουν μεταξύ άλλων την κατάργηση του χαρατσιού που επιβάλλεται σήμερα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και του ΦΑΠ και την αντικατάστασή του με νέο φόρο στην κατοχή ακινήτων, ανεξαρτήτως του αν αυτοί αποφέρουν εισόδημα ή ιδιοχρησιμοποιούνται.
Μάλιστα, ο φόρος αυτός εξετάζεται να επεκταθεί και στις εκτός σχεδίου και οικισμού εκτάσεις, δηλαδή στα αγροτεμάχια τα οποία θα επιβαρύνονται με φόρο ακινήτων εφόσον δεν ανήκουν σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, ενώ θα έχει, συγκριτικά με τα ισχύοντα, χαμηλό αφορολόγητο όριο (ενδεχομένως στα 100.000 ευρώ σε αντικειμενική αξία) και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το συνολικό ύψος της περιουσίας. Σε κάθε περίπτωση βέβαια η κλιμάκωση και οι συντελεστές θα είναι τέτοια ώστε τα έσοδα από το χαράτσι και τον σημερινό Φόρο Ακίνητης Περιουσίας θα υπερκαλυφθούν.
Πρόσθετος φόρος 500 ευρώ για 800.000 ελεύθερους επαγγελματίες από την κατάργηση του αφορολογήτου
Την ίδια ώρα που προωθεί μειώσεις στους φορολογικούς συντελεστές των επιχειρήσεων (από 25% σε 20% των μερισμάτων των Α.Ε., ενιαίο συντελεστή 20% και σε επόμενη φάση 15% για όλες τις μορφές εταιρειών, Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε. και ενδεχομένως υπαγωγή στον ενιαίο φορολογικό συντελεστή και των ατομικών επιχειρήσεων) ετοιμάζει πογκρόμ κατά των φτωχότερων προωθώντας: κατάργηση απαλλαγών, νέο φόρο στα ακίνητα, σχέδια να καταργηθεί το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ για ελεύθερους επαγγελματίες -800.000 ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να πληρώσουν πρόσθετο φόρο 500 ευρώ, εφόσον βεβαίως διατηρηθεί ο φόρος του πρώτου κλιμακίου στο 10%- και να διαφοροποιηθεί ο υπολογισμός του για μισθωτούς και συνταξιούχους με νέου τύπου αφορολόγητο με αποδείξεις, προκειμένου να κατατεθούν υπό μορφή νομοσχεδίου σε λιγότερο από ένα μήνα.
Στις προτάσεις του οικονομικού επιτελείου, για τις οποίες ήδη έχει ενημερωθεί η τρόικα, περιλαμβάνονται φορολόγηση όλων των εισοδημάτων με συντελεστές από 20% έως και 45% (αντί για 5% έως 42% σήμερα) χωρίς αφορολόγητο, με νέο σύστημα εκπτώσεων για όλες τις δαπάνες με αποδείξεις, κατάργηση τεκμηρίων διαβίωσης, νέο σύστημα εξόφλησης ληξιπροθέσμων χρεών, "φιλικότερο" ποινολόγιο με κατάργηση ποινών για τις τυπικές παραβάσεις αλλά και λογικά πρόστιμα και τόκοι, καθώς και έναν φόρο στα ακίνητα που θα αποφέρει 3 δισ. ευρώ.
Στα σχέδια του οικονομικού επιτελείου είναι και η επέκταση της χρησιμοποίησης της κάρτας αποδείξεων, πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, ενώ θα υπάρχει και ηλεκτρονική καταγραφή, σε πραγματικό χρόνο, της έκδοσης των αποδείξεων λιανικής πώλησης για όλες τις συναλλαγές. Ακόμη μελετάται η κατάργηση του καθεστώτος φορολόγησης του 50% των καθαρών κερδών των Ο.Ε. και Ε.Ε. με τη μορφή επιχειρηματικής αμοιβής.
Στην φορολογία ακινήτων οι αλλαγές θα είναι αισθητές και αναμένεται να περιληφθούν στο δεύτερο κατά σειρά φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά το σχέδιο νομοσχέδιο για την κατάργηση του ΚΒΣ, την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης και το νέο ποινολόγιο το οποίο θα έχει κατατεθεί, ως το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.
Αυτές θα προβλέπουν μεταξύ άλλων την κατάργηση του χαρατσιού που επιβάλλεται σήμερα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και του ΦΑΠ και την αντικατάστασή του με νέο φόρο στην κατοχή ακινήτων, ανεξαρτήτως του αν αυτοί αποφέρουν εισόδημα ή ιδιοχρησιμοποιούνται.
Μάλιστα, ο φόρος αυτός εξετάζεται να επεκταθεί και στις εκτός σχεδίου και οικισμού εκτάσεις, δηλαδή στα αγροτεμάχια τα οποία θα επιβαρύνονται με φόρο ακινήτων εφόσον δεν ανήκουν σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, ενώ θα έχει, συγκριτικά με τα ισχύοντα, χαμηλό αφορολόγητο όριο (ενδεχομένως στα 100.000 ευρώ σε αντικειμενική αξία) και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το συνολικό ύψος της περιουσίας. Σε κάθε περίπτωση βέβαια η κλιμάκωση και οι συντελεστές θα είναι τέτοια ώστε τα έσοδα από το χαράτσι και τον σημερινό Φόρο Ακίνητης Περιουσίας θα υπερκαλυφθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου