Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ

 Επ' αφορμής της επίσκεψής μου στο νεκροταφείο των αναμνήσεων και της εκτίμησης που τρέφω απέναντι σε σοβαρούς συναδέλφους να διηγηθώ στους αναγνώστες μου ένα γεγονός διασταύρωσης δύο επικίνδυνων δρόμων της επαγγελματικής μου διαδρομής. 

Φάκελοι ονομαζόταν η ωριαία εκπομπή που είχα χρεωθεί σε βρεφονηπιακή επαγγελματική ηλικία.(Στη φωτό εγώ και ο Νικηφόρος κατά κόσμον Δημητρίου το δεξί χέρι του Άρη στη γέφυρα του Γοργοποτάμου)



Είναι το ευάερο και ευήλιο έτος 1979 και ο προϊστάμενος μου Ανδρόνικος Μαρκάκης ακολουθώντας το κλίμα των καιρών, μου αναθέτει μια παραγωγή θεωρητικά εκτίμησης στο πρόσωπό μου, αλλά εγώ δεδομένου του βεβαρημένου πολιτικού μου μητρώου ως σοσιαλμανής, την εξέλαβα ως παγίδα εξόδου.. 

Πρόβαλα μια σειρά ενστάσεων για να την αρνηθώ αλλά κατέληξαν στον κουβά άπασες. Και το όνομα αυτής Ιστορική Συμφιλίωση!! 

" Εσένα εμπιστεύεται η ΕΡΤ εσύ θα πας " μου απάντησε στεγνά. 

Η σοβαρότητα με την οποία την είχαν ντύσει ήταν προφανής 

Πανάκριβη παραγωγή. 15 εργαζόμενοι θα με συνέδραμαν μη συνπεριλαμβανομένων και των οδηγών των δύο πολυτελών ΒΑΝ. 

Σκηνοθέτες και εικονολήπτες επί δύο το ίδιο και οι ηχολήπτες και δεν συνυπολογίζω το κόστος των φιλμς. Μάλιστα ο ένας εκ των δύο σκηνοθετών έγινε διάσημος μετά αλλά δεν μου επιτρέπεται να θίξω υπολήψεις και κυρίως επαγγελματικής επάρκειας. 

Προσκεκλημένοι τεράστια ονόματα: Ο Κρις Γκουντ Χάουζ εκ Βρετανίας και ο Μάγιερ κατά την κατοχή λοχαγός της αυστραλιανής δύναμης στον Γοργοπόταμο 

Γιατί θα ακολουθούσαν τα γυρίσματα όπου το ΕΑΜ και ο ΕΔΕΣ συνέπραξαν στην ανατίναξη της ομώνυμης Γέφυρας. 

Από Ελληνικής πλευράς ο Νικηφόρος κατά κόσμον Δημήτρης Δημητρίου και δεξί χέρι του τεράστιου επαναστάτη μας. Του δικού μας Τσε. Του Άρη του Βελουχιώτη.

Από την αρχή μου μπήκαν ψύλλοι στ' αυτιά. Ότι κι αν συνέβαινε παραπεμπόταν σε μένα. Κανείς δεν αναλάμβανε καμιά ευθύνη. Ακόμη και αν είχαν χρεία τουαλέτας!! Πέτυχα ωστόσο και με σχετική ευκολία ν' αναστρέψω την υποτιθέμενη παγίδα σε θρίαμβο.  Γιατί πολλαπλασίασα τ αντανακλαστικά μου και αύξησα στα κόκκινα την προσοχή που έφτασε στο σημείο να επαναφέρω στην τάξη ακόμη και τον Γκουντ Χάουζ που: 

Αφησε ως γνήσιος άγγλος της δύσομης παρενθετικής λειτουργίας υπαινιγμούς για την ηθική ακεραιότητα του Άρη μ' εμένα να του απαντώ πως; 

"Αν δεν αποσύρεις πάραυτα τη πορδή σου θα την αφήσω και θα κληθείς να το αποδείξεις!!" 

Βγάλτη μου απάντησε εκνευρισμένος. Βρήκε το παιδί να του πουλήσει φούμαρα η Εγγλέζα.

Τελικά με τούτα και με τ'άλλα ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα μιας παραγωγής που με είχε αγχώσει.. Κυρίως γιατί είχε γεννηθεί ήδη ο πρώτος μου γιος και είχα --πέραν της ενσωμάτωσής μου στη κοινωνική και πολιτική δύναμη του επαγγέλματος-- αναλάβει τη διατροφή του. 

Τότε είπα: Θα είμαι ο εαυτός μου και ότι βρέξει ας κατεβάσει. 

Στην ιδέα αυτή και στη συγκέντρωση του υλικού επέστρεψα ανακουφισμένος. Χρόνο ως την προβολή της είχα. Αλλά το υλικό υπερέβαινε τις έξη πίτες που μόνον στην απλή θέασή τους χρειαζόσουν τουλάχιστον δέκα ώρες. 

Μου χορήγησαν αποκλειστικό μοντέρ τον Παντελή τον Πλώτα κι έπεσα με τα μούτρα στη δουλειά. 

Παρήλθε ένα δεκαήμερο κι εγώ είχα προχωρήσει στην ολοκλήρωση μισής ώρας, όταν είδα να εισέρχεται στο μοντάζ έντρομος ο μετέπειτα διάσημος σκηνοθέτης και να μου δηλώνει, πως στο γραφείο του διευθυντού ειδήσεων ήταν δύο υπουργοί που απαιτούσαν να δουν την ..πρόοδο των εργασιών λες και ήταν οικοδομή.. 

Κοντογιαννόπουλος και Βαρβιτσιώτης. 

Γιατί δεν τους ενημέρωνες τον σάρκασε ο μοντέρ που εξοργιζόταν στην ιδέα πως ο σκηνοθέτης θα έβαζε φόρα παρτίδα το όνομά του, δίχως να γνωρίζει ούτε λεπτό από το περιεχόμενο της εκπομπής. 

Τον Ευγένιο θέλουν όχι εμένα δικαιολογήθηκε ο αφελής. Συνόδευσέ τους εδώ του είπα και συνέχισα. 

Πράγματι ήρθαν και είδαν ότι επέτρεψα εγώ να δουν και απήλθαν περιέργως ικανοποιημένοι. Είχα έτσι διέλθει τον πρώτο ύφαλο. 

Τον δέυτερο του κοινού όμως μετρούσα εγώ. Ισορροπούσα σαν ακροβάτης μεταξύ των θέλω της κυβερνητικής εξουσίας, των πολιτικών μου πεποιθήσεων της κρίσης των παλαιών συναδέλφων, φυσικά των ίδιων των ενδιαφερομένων και της ιστορικής αλήθειας. Μαρτύριο..

Για αποδειχτεί πως όλοι οι φόβοι μου ήταν ένας εφιάλτης των ανασφαλειών μου. 

Κατά την επομένη της προβολής πήρα συγχαρητήρια τόσο από τον Χαρίλαο Φλωράκη όσο και από τον ίδιο τον Καραμανλή --ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω δώδεκα χρόνια μετά με συνεχάρη ως πρόεδρος εγγράφως για την άμυνα που προέβαλα στις συκοφαντικές επιθέσεις που δεχόταν από το ίδιο του το κόμμα. 

Εκείνα όμως που μέτρησαν για μένα ήταν οι διθύραμβοι  που καταγράφηκαν σε όλο τον τύπο. Από τον Ριζοσπάστη ως τον Ελεύθερο Τύπο. Τότε είπα πως έκανα το χόμπυ μου (συγγραφή )επάγγελμα και γι αυτό κρατήθηκα σε αυτό το σάπιο σανίδι. Άλλοι καιροί άλλα ήθη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: