Επικίνδυνες καταστάσεις για τους εργαζόμενους και το πτητικό έργο έχουν διαμορφώσει οι νόμοι που έχουν προωθήσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και οι προηγούμενες από αυτές, υπηρετώντας την κερδοφορία των αερομεταφορικών ομίλων.
Πρόκειται για νόμους που τα αποτελέσματά τους «πληρώθηκαν» με το έγκλημα στα Τέμπη, όπως με τον διαχωρισμό του έργου σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία - αρμοδιότητες που πριν τις ασκούσε ενιαία η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) - διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας.
Χαρακτηριστική ήταν η θέση του ΚΚΕ,για το νομοσχέδιο σχετικά με την «Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας» και την ΥΠΑ, που έφερε στη Βουλή και ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2020. Σύμφωνα με αυτή: «υποτάσσεται η αεροπορική ασφάλεια στη λογική του κόστους - οφέλους», με τραγικά αποτελέσματα διότι: «η πίεση μέσω της σύνδεσης επιδόσεων και αποδοχών, προκειμένου για παράδειγμα να αυξήσει ο ελεγκτής τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου για να μειωθούν οι καθυστερήσεις, οδηγεί σε παραβάσεις των κανόνων ασφάλειας».
Ουσιαστικά το ΚΚΕ προειδοποιούσε ότι η πίεση στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να διαχειρίζονται περισσότερα αεροπλάνα, για να μη μειώνεται το εισόδημά τους, θα οδηγήσει σε ελαστικοποίηση των κανόνων ασφάλειας, καθώς και ότι μείωση των αερολιμενικών σημαίνει και λιγότερους ελέγχους σε αεροπλάνα και αεροδρόμια.
Επίσης, ότι «οι στόχοι οικονομικής αποδοτικότητας θα οδηγήσουν στη μείωση του κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες, που χρεώνονται με τα αντίστοιχα τέλη. Αυτό σημαίνει ότι θα υποβαθμίζεται το παραγόμενο επίπεδο ασφάλειας, γιατί τα μέσα, ο εξοπλισμός και άλλα θα θυσιάζονται στον βωμό της μείωσης του κόστους».
Απόρροια της πολιτικής αυτής είναι οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό που μεταξύ άλλων παρατηρούνται σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, στον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που διαμορφώνουν μια επικίνδυνη κατάσταση με σοβαρά κενά ασφάλειας.
Αυτήν τη στιγμή υπηρετούν μόλις 110 τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι. Στο οργανόγραμμα, χωρίς απαραίτητα αυτό να αντιστοιχεί στις πραγματικές ανάγκες, προβλέπονται περίπου 180 θέσεις εργασίας, που σημαίνει ότι σχεδόν το 40% των θέσεων είναι κενές. Ως προς τις πραγματικές ανάγκες αρκεί να σημειωθεί ότι το 2010 ο αριθμός των υπαλλήλων έφθανε τους 320, για να συρρικνωθεί στη συνέχεια με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.
Σύμφωνα με ενημερωτικό έγγραφο του Συλλόγου τους (Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας), οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι στελεχώνουν όλα τα αεροδρόμια της χώρας, που φθάνουν τα 40, και ο ρόλος τους είναι να εξασφαλίζουν τη λειτουργία των αεροναυτικών τηλεπικοινωνιών καθώς και την ασφάλεια των πτήσεων, παρέχοντας την υπηρεσία AFIS (Airport Flight Information Service, Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) και τις υπηρεσίες συνέγερσης, έρευνας και διάσωσης στην περίπτωση που παρουσιαστεί κάποιος κίνδυνος.
Οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό προκαλούν προβλήματα κυρίως σε 15 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (Αστυπάλαια, Ικαρία, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Κύθηρα, Λέρο, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Σητεία, Σύρο). Σε αυτά τα αεροδρόμια η εξυπηρέτηση των πτήσεων, η διαχείριση της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνονται αποκλειστικά από υπαλλήλους της AFIS.
Σε ορισμένα από αυτά τα 15 αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανείς υπάλληλος σε μόνιμη βάση (!) και σε κάποια υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος ενώ χρειάζονται περισσότεροι. Τα κενά λοιπόν καλύπτονται με μετακινήσεις προσωπικού από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.
«Στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος, εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ' όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια. Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και (σ.σ. οι θέσεις) καλύπτονται με μετακινήσεις καθ' όλον τον χρόνο αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
(...) Η εξάντληση του προσωπικού που έχει απομείνει (αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του, χωρίς ρεπό - άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης) και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων - επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα. Η μείωση των αποδοχών μας ήρθε να προστεθεί σαν το "κερασάκι στην τούρτα"».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου