Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

ΟΣΕ: ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

 ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΨΕΥΔΩΝ ΓΚΕΜΠΕΛΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΝΑ ΔΩ ΤΟ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΞΕΠΛΥΝΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΟΛΙΓΑΡΧΩΝ ΑΠΌ ΤΟ ΑΛΙΚΟ ΑΙΜΑ

 


Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, όμως δεν είναι άμοιρα ευθυνών όλα τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν τα προηγούμενα χρόνια και προώθησαν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. 

Επί ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε ο «εκσυγχρονισμός» με τη λεγόμενη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και το σπάσιμο του ΟΣΕ σε επιμέρους εταιρίες, για να μπορεί να ξεπουληθεί το «φιλέτο» σε ιδιώτες καπιταλιστές και να μείνει ο «κατιμάς» στο κράτος. Το 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στη «Ferrovie dello Stato Italiane» έναντι του εξευτελιστικού τιμήματος των 45 εκατομμυρίων ευρώ. 

Το χρέος του ΟΣΕ (14,3 δισ. ευρώ) προστέθηκε στο κρατικό χρέος. Το προσωπικό μειώθηκε, καθώς υπάλληλοι μετήχθησαν σε άλλες θέσεις του δημοσίου. 

Οι ιταλοί μονοπωλητές έδωσαν 45 εκατομμύρια και πήραν το «φιλέτο», ενώ το δημόσιο φορτώθηκε ένα κόστος που άγγιξε τα 16 δισ. ευρώ! 

Οι συριζαίοι, όμως, καμάρωναν επειδή έφεραν το «Ασημένιο Βέλος», μια μηχανή που ήρθε για να κάνει μόνο ένα ταξίδι επίδειξης και προπαγάνδας Θεσσαλονίκη-Κατερίνη και μετά επέστρεψε στην Ιταλία, γιατί η γραμμή δεν μπορούσε να σηκώσει ακόμη και παλαιότερης γενιάς γρήγορες μηχανές όπως το «Ασημένιο Βέλος». Δεν έφτανε, όμως, το εξευτελιστικό τίμημα. 

Το ιταλικό μονοπώλιο υπέγραψε τον περασμένο Ιούλη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας με το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και εισπράττει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να κάνει δρομολόγια στις… «άγονες γραμμές»! 

Η σύμβαση έχει 15ετή διάρκεια και –όπως αντιλαμβάνεστε- είναι καθαρά αποικιοκρατικού χαρακτήρα, όμως τα μονοπώλια είναι αχόρταγα. Προκειμένου να αυξήσουν την κερδοφορία τους δε διστάζουν μπροστά σε οποιοδήποτε έγκλημα. 

Το ίδιο ισχύει και για το αστικό κράτος. Αντί να ρίξει λεφτά για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών ταξιδιών, τα δίνει στα αχόρταγα μονοπώλια. 

Δεν παραλείπει, όμως, να οργανώνει φιέστες για να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός μπροστά στις κάμερες πόσο μειώθηκε ο χρόνος για τη σιδηροδρομική διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. 

Και ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης έκαναν τέτοιες φιέστες, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των ταξιδιών με τρένο. Αδιαφορώντας εγκληματικά ακόμη και όταν προειδοποιήθηκαν με εξώδικο από τους μηχανοδηγούς, όπως η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: