Ας κρατήσουν οι χοροί, σε μια χώρα όμως ξανά υπό κατοχή, το δόγμα της επιτροπής Αγγελοπούλου.. Μια ανίερη μίξη του κλασσικού ελληνισμού με την νεορθοδοξία, το Βυζάντιο και ολίγο ροκ διαφωτισμού, που προκαλεί ανατριχίλα. Ούτε η Αρβελέρ..
Το «Ας κρατήσουν οι χοροί», ένα τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου, γραμμένο το 1983, στην εποχή της έξαρσης της νέο-ορθοδοξίας, διάλεξε η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» για το πρώτο βιντεοκλίπ της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.
Μια χορογραφία πολυπρόσωπη, με πολλές χορωδίες, με φόντο το Καλλιμάρμαρο ή μάλλον μια εντυπωσιακή ψηφιακή απόδοσή του, όπως εντυπωσιακοί είναι οι φωτισμοί και γενικά η ψηφιακή επεξεργασία του κομματιού. Οι καλλιτέχνες και οι τεχνικοί όντως προσπάθησαν και πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε.
Οι δεκάδες χορευτές, οι μισοί ντυμένοι στα λευκά και οι μισοί στα μαύρα,
τρέχουν, τρέχουν και δεν φτάνουν. Τρέχουν να προλάβουν τι; αναρωτιέται
κανείς. Την ανάπτυξη που υπόσχεται ο Μητσοτάκης; Το εμβόλιο για τον
κορονοϊό; Μάλιστα, κάποια στιγμή το τρέξιμο μεταφέρεται κάτω από τα
πολυδιαφημισμένα και ακριβοπληρωμένα τόξα του Καλατράβα στο ΟΑΚΑ.
Νομίζει κανείς ότι αυτό το βιντεοκλίπ μιμείται την αισθητική της τελετής
έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 αφού δεν λείπουν ούτε οι
τυμπανιστές ούτε ένα γλυκό αγοράκι που εδώ δεν βρίσκεται σε μια χάρτινη
βαρκούλα αλλά τρέχει κι αυτό, τρέχει. Και στο τέλος, ως εκ θαύματος,
εμφανίζονται οι ήρωες του ’21 (Μπουμπουλίνα, Μακρυγιάννης κ.ά.),
δισδιάστατοι, ακριβώς σαν τα κάδρα που στολίζουν τις σχολικές αίθουσες
να έχουν καταλάβει περιμετρικά τις κερκίδες του σταδίου.
Σαββόπουλος με μαυροφορεμένους καλόγερους πάνω στην Ακρόπολη την 1η του
2000, Σαββόπουλος με θρησκεία και ορθοδοξία το 2020. Σαν να μην κύλησε
μια μέρα, σαν τίποτα να μην διδαχτήκαμε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου