ΣΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ
Να σας το μεταφράσω: Απλήρωτα ή κακοπληρωμένα πληρώματα, εξαντλητικά ωράρια, νόθα ανταλλακτικά ανύπαρκτοι ως υποτυπώδεις οι έλεγχοι, είδες ο ανταγωνισμός; ;
Ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με το πλήρωμα του αεροπλάνου που εκτελούσε την πτήση JT610 της εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air 13 λεπτά αφότου το Boeing 737 Max 8 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Τζακάρτας.
«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (...) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, εξήγησε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.
Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.
Ο Γιούσουφ Λατίφ, εκπρόσωπος της εθνικής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης, προεξόφλησε τη Δευτέρα ότι εάν βρεθούν επιζώντες, θα πρόκειται για αληθινό «θαύμα», με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα συντρίμμια και τα ανθρώπινα υπολείμματα που έχουν περισυλλεγεί.
Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους για πτώματα στις έρευνες κοντά στον τόπο της συντριβής, σε ένα τμήμα της θάλασσας όπου το βάθος είναι από 30 ως 35 μέτρα, περίπου 15 χιλιόμετρα από την ακτή, στα βορειοανατολικά της Τζακάρτας. Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισής τους. Αναμενόταν να αρχίσουν να καταφθάνουν πολλά άλλα, ανέφερε το τηλεοπτικό δίκτυο Metro, επικαλούμενο αξιωματούχους.
Πάνω σε λινάτσες στο λιμάνι της Τζακάρτας αστυνομικοί τοποθετούσαν αντικείμενα που περισυνελέγησαν από τα νερά: από μέρη του εξοπλισμού του αεροπλάνου, όπως φιάλες οξυγόνου, ως προσωπικά αντικείμενα, πορτοφόλια, κινητά τηλέφωνα, μετρητά, σακίδια πλάτης και άλλα.
Ένας κάτοικος της περιοχής είπε πως άκουσε έναν ήχο που του φάνηκε σαν έκρηξη την ώρα που έπεσε το αεροπλάνο. «Νόμιζα ότι ήταν κεραυνός, αλλά ήταν διαφορετικός ήχος από αυτόν του κεραυνού, ήταν πολύ δυνατός» ο κρότος, αφηγήθηκε.
Αυτό ήταν το πρώτο δυστύχημα το οποίο ενεπλάκη το 737 Max, ένα αναβαθμισμένο αεροσκάφος με μεγαλύτερη αποδοτικότητα ως προς την οικονομία καυσίμου.
Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Λάιον, που ιδρύθηκε το 1999, ανέφερε ότι το 737, που είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο, ήταν ικανό προς πτήση και είχε περάσει τεχνικούς ελέγχους, ενώ ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί 11.000 ώρες πτήσης, με άλλα αεροσκάφη προφανώς.
Ο πιλότος του Μπόινγκ, που είχε προορισμό την Πανγκάλ Πινάν, στο νησί Μπανγκά, ζήτησε να του δοθεί άδεια να επιτρέψει στην Τζακάρτα λίγο μετά την απογείωση, περί τις 06:20, για την πτήση που αναμενόταν να διαρκέσει μία ώρα. «Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε ένα αίτημα RTB» (σ.σ. return to base, επιστροφή στη βάση), ανέφερε ο Τιαχιόνο και πρόσθεσε «ακόμη προσπαθούμε να κατανοήσουμε το γιατί».
Ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας, δήλωσε χθες ότι δεν είχε ακόμη καταγραφεί κάποιο σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.
Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.
Δεν διευκρίνισε τη φύση του προβλήματος αυτού.
Το βρετανικό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο BBC, που είναι ενήμερο για το περιεχόμενο του δελτίου τεχνικού ελέγχου της πτήσης Μπαλί-Τζακάρτα που είχε κάνει το Μπόινγκ την Κυριακή, μετέδωσε πως αναφέρθηκε «έλλειψη αξιοπιστίας» σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας και παρουσιάζονταν επίσης αποκλίσεις στις μετρήσεις υψομέτρου μεταξύ των οργάνων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.
Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να παράσχει όποια τεχνική βοήθεια χρειαστεί στην έρευνα.
Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία σημειώθηκε το 1997, όταν ένα A300 της Garuda συνετρίβη στην πόλη Μεντάν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 234 άνθρωποι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου