Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

ΤΟ ΟΧΙ ΤΟΥ ΚΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΥΝΙΟ


Ενόχλησε όλη την αστική τάξη της χώρας !!



Όχι ρε ρεμάλια.. Το φως της ιστορικής αξίας του συγκεκριμένου μνημείου δεν συνάδει με τη σκηνή της σύλληψης ενός Παλαιστίνιου τρομοκράτη (!) από ένα καριόλη πράκτορα των Ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών και μια πουτάνα αγγλίδα διπλή πράκτορα όσα χρήματα κι αν συσσωρεύσει η εικόνα του στα ταμεία σας..


«Θα περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε να υποβάλλονται ηλεκτρονικά προτάσεις για οπτικοακουστικές παραγωγές που θα αναδείξουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της χώρας μας, που θα ξαναδώσουν στην Ελλάδα τη θέση που δικαιούται και της αξίζει». Με αυτή τη δήλωση, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς έκλεισε την ομιλία του κατά την παρουσίαση του νέου επενδυτικού κινήτρου για την προσέλκυση ταινιών και τηλεοπτικών παραγωγών που θέλουν «να παίξουν Ελλάδα», την περασμένη Δευτέρα. Το μήνυμα που ήθελε να περάσει σε εγχώριους και ειδικά ξένους παραγωγούς ήταν με απλά λόγια: «Επενδύστε στην Ελλάδα, προβάλλετε τη χώρα και θα σας επιστρέψουμε το 25%».

Μπορεί ο διεθνούς φήμης Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Παρκ Τσαν Γουκ να έχει τη γνώμη ότι «το Σούνιο έχει την πιο ισχυρή εικόνα» για να μεταφέρει τη δράση του βιβλίου του Τζον Λε Καρέ «The little drum girl» («Η μικρή τυμπανίστρια»), που διαδραματίζεται στην Ελλάδα, αλλά το ΚΑΣ και σωστά αποφάσισε αλλιώς.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του Συμβουλίου, με ψήφους 6 υπέρ και 7 κατά του αιτήματος, η χρονική έκταση της κινηματογράφησης (από τις 7 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα), ο μεγάλος αριθμός προσώπων και ο βαρύς εξοπλισμός θα δυσχέραιναν τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου στις 12 Απριλίου σε μια περίοδο αιχμής κατά την οποία καταφτάνουν εκατοντάδες επισκέπτες καθημερινά. Αρνητική ήταν και η εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής, στην οποία ανήκει ο αρχαιολογικός χώρος του Σουνίου.

«Τίποτα δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο σε αυτή την προσπάθεια», δήλωσε χθες ο κ. Παππάς, ενώ ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος έκανε λόγο για «κακή απόφαση» και «διεθνή γελοιοποίηση της χώρας». Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του νεοσύστατου Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) Πάνος Κουάνης σημείωσε στην «Κ» την ανάγκη «ευελιξίας, σύγχρονης λογικής και προσέγγισης» του ΚΑΣ «αν δεν θέλουμε να πηγαίνουν όλοι στα Βαλκάνια και την Ιταλία».

Το ΕΚΟΜΕ, που θα αναλάβει τη διαχείριση του επενδυτικού κινήτρου, θα συνεργάζεται με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το Hellenic Film Commission –το οποίο είναι ενοχλημένο από τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ φυσικο είναι φράγκα μυρίστηκε –, αλλά δεν μπορεί να παρέμβει στο έργο άλλων φορέων. Προτάσεις για μια νέα διαδικασία αδειοδότησης έχουν γίνει και, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι σε ώριμο στάδιο και στο συρτάρι της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου.

30s15movie10Τι λένε για το θέμα η πρόεδρος και μέλη του Συμβουλίου

«Δεν γίνεται να επιτρέψουμε στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου γύρισμα που παρουσιάζει έναν Παλαιστίνιο ως τρομοκράτη», είπε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μέλος του ΚΑΣ. Να σημειώσουμε πως κατά το σενάριο κάτω από το φως της ιστορικής αξίας του μνημείου και του ελληνικού ήλιου η σκηνή περιλαμβάνει ένα Παλαιστίνιο τρομοκράτη (!) έναν κατάσκοπο των ισραηλινών υπηρεσιών που επιχειρεί να τον συλλάβει και μια αγγλίδα γκόμενα διπλή πράκτορα..

ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΖΑΚΗ (Πρόεδρος του ΚΑΣ, γ.γ. υπουργείου Πολιτισμού) Θα το ξανασυζητήσουμε «Ηρθε ξανά πρόταση από την εταιρεία παραγωγής για να γίνουν μόνο πρωινά γυρίσματα. Θα ξανασυζητήσουμε το θέμα τη Μ. Τρίτη για να γνωμοδοτήσουμε. Σας θυμίζω ότι για την ίδια παραγωγή δώσαμε άδεια για νυχτερινά γυρίσματα στην Ακρόπολη».

ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΝΟΥ (Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ακρόπολης) Σταθερή στο «όχι» «Εγώ εξέφρασα έντονα την αντίδρασή μου, από τους πρώτους. Είμαι υπέρ του “όχι” σταθερά. Και θα ξαναψηφίσω “όχι”. Ημουν αντίθετη και στο ολονύχτιο γύρισμα της ίδιας παραγωγής στην Ακρόπολη, για το οποίο όμως πήρε την άδεια κατά πλειοψηφία. Θεωρώ ότι δεν συνάδουν τέτοιου είδους θέματα στους συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους. Το ίδιο το νοηματικό περιεχόμενο δεν ταιριάζει».

ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΑΔΑΜ-ΒΕΛΕΝΗ (Αναπληρώτρια προϊσταμένη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης) Πάντα μπορεί να βρεθεί μια χρυσή τομή «Δεν θέλω να σχολιάσω ούτε να κρίνω τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ, διότι δεν ήμουν στη συνεδρίαση και δεν γνωρίζω το σκεπτικό. Το ΚΑΣ σαφώς και είναι το πλέον αρμόδιο. Η άποψή μου γενικότερα είναι ότι κάθε φορά πρέπει να σταθμίζουμε με καλή διάθεση και ευελιξία όλες τις παραμέτρους, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κάθε πρότζεκτ, είτε πρόκειται για ταινία είτε για κάποια άλλη παραγωγή. Πιστεύω ότι πάντα μπορεί να βρεθεί μια χρυσή τομή».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΗΣ (Προϊστάμενος Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων) Προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της κοινωνίας «Η αξιοποίηση ενός μνημείου, όπως ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, μέσα από μια άλλη τέχνη, όπως αυτή του κινηματογράφου, συμβάλλει όχι μόνο στην προβολή του σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά κυρίως στην αβίαστη εξοικείωση του κοινού με αυτό. Η μνημειακή κληρονομιά εκπληρώνει τον ρόλο της ως απτός φορέας της συλλογικής μας μνήμης όταν προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της σύγχρονης κοινωνίας.  Αξίζει να προσπαθούμε τα θεμιτά ανακλαστικά επιφύλαξης να τα υποτάσσουμε στην πρόκληση των νέων δρόμων για την ένταξη του μνημείου στη σύγχρονη κοινωνία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: