Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017

ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΑΞΙΚΟΤΕΡΗ Η ΠΑΙΔΕΙΑ..

 
 ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΑΞΙΚΟΤΕΡΗ Η ΠΑΙΔΕΙΑ..
 
 
 Περιθωριοποιούν τα παιδιά των ισχαιμικών οικονομικά οικογενειών για ν αναπαράγουν λακέδες της άρχουσας τάξης..
 
Αντιδράσεις προκλήθηκαν, όπως ήταν φυσικό, από την πρώτη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τις αναδιαρθρώσεις στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που οδηγούν το υπουργείο να προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου και να «εφευρίσκει επιχειρήματα» για να πείσει ότι τάχα «ελαφρύνει» το Λύκειο και του επαναπροσδίδει κύρος και μορφωτικό ρόλο... τη στιγμή που κάνει ακριβώς το αντίθετο: Φέρνει ένα πιο σκληρό ταξικό Λύκειο - φροντιστήριο, αποκλειστικά προσανατολισμένο στη διαδικασία της πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση!
 
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις προχτεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου σχετικά με το σχέδιο νόμου για το Λύκειο, που θα δοθεί σύντομα σε διαβούλευση:
  • Τα μαθήματα στη Β' και τη Γ' Λυκείου μειώνονται στο μισό περίπου απ' ό,τι είναι σήμερα (γίνονται 10 στη Β' και 7 στη Γ' Λυκείου) και αφορούν για κάθε μαθητή την ομάδα σχολών των ΑΕΙ στην οποία τον ενδιαφέρει να εισαχθεί.
  • Στη Γ' Λυκείου εισάγονται νέες γραπτές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου την περίοδο του Ιανουαρίου. Επίσης, εισάγεται μία γραπτή εργασία για κάθε μάθημα, που επίσης θα αποτελεί δοκιμασία πανελλαδικού τύπου και θα διορθώνεται από βαθμολογητές εκτός του σχολείου του μαθητή (όπως και τα γραπτά των εξετάσεων του Ιανουαρίου).
  • Διατηρούνται κανονικά οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και στο τέλος της Γ' Λυκείου.
  • Στο βαθμό του απολυτηρίου μετράνε οι βαθμοί των τετραμήνων, δηλαδή η γενικότερη απόδοση του μαθητή στην τάξη (η βαρύτητά του θα είναι το 10% του βαθμού απολυτηρίου), καθώς και οι τρεις πανελλαδικού τύπου δοκιμασίες (εξετάσεις Ιανουαρίου, γραπτές εργασίες, εξετάσεις Ιουνίου και η βαρύτητά τους θα είναι το 90% του βαθμού απολυτηρίου).
  • Για το σχηματισμό του βαθμού πρόσβασης μετράνε ο βαθμός απολυτηρίου (κατά 20% την πρώτη χρονιά και κάθε χρόνο θα αυξάνεται η βαρύτητά του κατά 10%) και ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου (κατά 80% την πρώτη χρονιά και κάθε χρόνο θα μειώνεται η βαρύτητά τους).
Από όλα τα παραπάνω είναι απολύτως φανερό ότι μιλάμε για ένα πιο σκληρό Λύκειο, αποκλειστικά προσανατολισμένο στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με τέτοιες, λοιπόν, πιο σκληρές και ανταγωνιστικές διαδικασίες είναι απορίας άξιο πώς επιχειρηματολογεί η κυβέρνηση ότι θα μειωθούν τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία... Και είναι ξεκάθαρο ότι όταν γίνεται πιο σκληρό και ανταγωνιστικό το σχολείο σε μια ταξική κοινωνία, τότε γίνεται και πιο ταξικό, αυτοί που πλήττονται περισσότερο είναι οι πιο αδύναμοι της κοινωνίας.

Προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τον πολλαπλασιασμό των εξετάσεων, το υπουργείο Παιδείας σε χτεσινή του ανακοίνωση αναφέρει ότι η εξεταστική του Ιανουαρίου θα συμβάλλει στην «"ελάφρυνση" της αγωνίας των υποψηφίων» και θα τους βοηθά ψυχολογικά (!) μπροστά στις εξετάσεις του Ιουνίου, ενώ θα λειτουργεί και «ως ένας "αντικειμενικός" δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου». Με άλλα λόγια, σε έναν μαθητή που π.χ. δεν γράψει καλά το Γενάρη παρόλο που η απόδοσή του στην τάξη είναι καλύτερη, θα σπρώχνεται ο εκπαιδευτικός να του βάλει χειρότερο βαθμό τετραμήνου προσαρμόζοντάς τον στα αποτελέσματα των εξετάσεων!

Ακόμα, το υπουργείο σε μια υποκριτική ντρίπλα επιμένει να «διαφημίζει» ότι τάχα οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα μετρούν στο βαθμό πρόσβασης μόνο αν βελτιώνουν το βαθμό του Ιουνίου και οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν αν θα τις συνυπολογίσουν ή όχι. Πρόκειται όμως για υποκρισία, αφού θα μετρούν στο βαθμό του απολυτηρίου κατά 90% μαζί με τις εργασίες και τις εξετάσεις του Ιουνίου και αφού ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνδιαμορφώνει το βαθμό πρόσβασης. Αρα, καμιά προαιρετικότητα δεν υπάρχει στις εξετάσεις του Ιανουαρίου, είναι κανονικότατες πανελλαδικές που μετρούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: