Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ


 Ευγένιος Ανδρικόπουλος


Επειδή πολλά γράφονται και λέγονται στα καφενεία των  Μέσων δικτύωσης του κοινωνικού αυνανισμού..  Για διάφορα πρόσωπα με τα οποία ουδείς εκ των συντακτών έχει συστηθεί μηδέ καν δια απλής χειραψίας.. Οφείλω επομένως για όσα προσωπικά γνωρίζω ν’ αποκαταστήσω αλήθειες, αρχίζοντας από τη Λιάνα Κανέλλη, που κανείς πλην των απολύτως οικείων της την έχει γνωρίσει πολιτικά καλλίτερα εμού.



 Πέραν των συνεργασιών σε διάφορα Μέσα ζήσαμε και οι δύο κατά τη βρεφική επαγγελματική μας ηλικία την απόλυτη επιτυχία μιας καθημερινής ραδιοφωνικής εκπομπής – Στούντιο 1 καλημέρα ο τίτλος της. Και τη ζήσαμε επί διετία στην ΕΡΤ επί της οποίας προήδρευε ο αείμνηστος Δημήτρης Χορν. Η οψέποτε φωτογραφία της αξιοκρατίας στη κορυφή της κρατικής τηλεόρασης..

 Ήταν μια εποχή που πολλοί τότε είχαν εκπλαγεί από τη συγκεκριμένη σύζευξη δεδομένου πως χαρακτήριζαν τη μεν πρώτη δεξιά τον δε δεύτερο –εμένα- αριστερό.. Εύκολα βαφτίσια όσο εύκολοι είναι και οι Έλληνες στην εξαγωγή συμπερασμάτων.. 

Συνέβη δεδομένης της επαγγελματικής καταγωγής μας. Η δική μου προέλευση ήταν ο Ριζοσπάστης η δική της μια αστική εφημερίδα αν η μνήμη μου δεν με απατά η απογευματινη. Ε, λοιπόν όσο φανατικά δεξιά ήταν η Λιάνα άλλο τόσο φανατικά αριστερός ήμουν εγώ.

 Στις κοινωνικές μας και προσωπικές ανησυχίες υπήρξα πολύ περισσότερο αλαζών από εκείνη που έτρεφε προς κατάπληξη όλων εξαιρετικές κοινωνικές ευαισθησίες. Απλώς και αντιθέτως εμού δεν τις έβγαζε στη βάση ενός σταρ σύστεμ δημόσια..  Που δεν σε έκανε εύκολα αποδεκτό αν δεν πρόβαλες την εικόνα του δήθεν. Μόνο που η Λιάνα δεν ήταν δήθεν. Το βάρος (της αστικής μπορεί) αλλά οπωσδήποτε μόρφωσης και της καλλιέργειάς της δεν της το επέτρεπε. Όμως όφειλε να ισορροπήσει.. Και πιστέψτε με.  Ήταν θέμα επαγγελματικής επιβίωσης.

 Τώρα γιατί εγώ δεν το έκανα; 
Επειδή πολλές φορές το συναίσθημα κυριαρχούσε της λογικής.. με συνέπεια να χαρακτηρίζομαι απρόβλεπτος.  Κυρίως όταν θύμωνα.. Όπως τώρα..

 Η πολιτική της πορεία συνδέθηκε με μια αίρεση της Δεξιάς το ΚΟΔΗΣΟ από το οποίο αποστασιοποιήθηκε και παρέμεινε ανένταχτη πολιτικά για χρόνια ώσπου εντάχθηκε στο ΚΚΕ στη πλέον ώριμή της ηλικία.  Αυτό ακριβώς δίξαξε ο Σωκράτης με το γηράσκω αεί διδασκόμενος. Την μετά της γνώσης συνειδητή πολιτική επιλογή. Δεδομένης έτσι μιας επιτυχημένης επαγγελματικής διαδρομής απόκτησε τη δυνατότητα ενός σπιτιού και δεν ξέρω γιατί αυτή και ο κάθε κομμουνιστής θα πρέπει να το βγάλει στη μουνταρία συνεπεία των πολιτικοιεδολογικών του θέσεων...

 Όταν θα εμφανιστεί στο Φάλληρο το θωρηκτό Ποτέμκιν ας της το απαλλοτριώσει κι αυτής και όσων έχουν αποκτήσει χλιδή καταμεσής του καπιταλισμού, αν και επανειλημμένα έχει δηλωθεί από το ΚΚΕ πως πρώτη κατοικία και εξοχικό δεν αγγίζονται:
 «Όστις λειτουργήσει σοσιαλιστικά εντός του καπιταλισμού έγραφε ο Μαρξ είναι καταδικασμένος σε ναυάγιο!!»  
 Και όσα γράφω τα γράφω μετά λόγου γνώσεως γιατί επί δυόμισυ χρόνια ανασαίναμε κάθε πρωί και επί τρίωρο τον ίδιο αέρα μερικά εκατοστά μακριά ο ένας από τον άλλο, εμπρός σε ένα μικρόφωνο. Για να διαβάζουμε κείμενα που έγραφα εγώ ή αυτοσχεδιάζοντας.. (σας μοιάζει πολύ φυσική η αποδοχή της ανάγνωσης κειμένων από μια εγγράμματη δεξιά που συνέγραφε ένας αριστερός;)

Ήταν τότε που επέμενε πως όφειλα να γράψω έργο θεατρικό και μετά να το απαγγείλω –λόγω χροιάς στη φωνή και ορθοφωνίας- αλλά να μην το τραγουδήσω γιατί είμαι εξαιρετικά φάλτσος.. 
(Μου το λέει και ο κολλητός μου ο μουσουργός και με τσαντίζει..) 
Η ίδια έπαιζε πιάνο ενώ εγώ ντραμς.. 
Η φωτό είναι από το στούντιο κάποιο πρωϊνό που φυσικά δεν θυμάμαι ποιο, σε μια ηλικία που επίσης έχω ξεχάσει, και αναρτάται προς επίρρωση των όσων γράφω.. Άντε γιατί πλημμύρισε το διαδίκτυο στη μαλακία και πνιγήκαμε..

Δεν υπάρχουν σχόλια: