Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

ΤΣΙΠΡΑΣ - ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ:

 
 Τα είπαν για τα θρησκευτικά που ως γνωστόν ιεραρχείται ως το ..μείζον πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας..
 
 
 Ανιστόρητος ή δόλιος διαστρεβλωτής της ιστορίας ο Ιερώνυμος;
 
Συνάντηση του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο έγινε χτες το απόγευμα παρουσία του υπουργού Παιδείας, Ν. Φίλη, του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Π. Καμμένου, και της κυβερνητικής εκπροσώπου, Ολγας Γεροβασίλη. Η συνάντηση ζητήθηκε μετά τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας. Τον αρχιεπίσκοπο συνόδευσαν οι μητροπολίτες Σπάρτης και Φθιώτιδος καθώς και ο νομικός σύμβουλος της αρχιεπισκοπής. Επιπρόσθετα, ο αρχιεπίσκοπος είχε συνάντηση και με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας και πρόεδρο των ΑΝΕΛ, Π. Καμμένο.

Η συνάντηση διήρκεσε περίπου δύο ώρες και αμέσως μετά ο αρχιεπίσκοπος εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου δήλωσε ότι «λύθηκαν οι όποιες παρεξηγήσεις» και πως «συνεχίζεται ο διάλογος» σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών. Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου «κατά τη συνάντηση, υπήρξε γόνιμος και παραγωγικός διάλογος και αποκαταστάθηκαν εκατέρωθεν παρεξηγήσεις, ως ουσιαστικό βήμα για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και της συνεννόησης ανάμεσα στην Εκκλησία και την Πολιτεία. Και από τις δύο πλευρές εκφράστηκε η βούληση, ο διάλογος να συνεχιστεί».

Ο Π. Καμμένος δήλωσε ...ευτυχής για τη διευκρίνιση των παρεξηγήσεων, καθώς και για το ότι «Εκκλησία και Πολιτεία προχωρούν ενωμένες, μέσα στο πνεύμα του διαλόγου και της Ορθοδοξίας».
Αντιδραστικές αναφορές

Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη στην εισήγησή του στην τακτική συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και με αφορμή ότι η κυβέρνηση με εντελώς ανεύθυνο τρόπο «άνοιξε» το ζήτημα του χωρισμού Κράτους - Εκκλησίας αλλά και τις δηλώσεις Φίλη, αναφέρθηκε στο σημερινό μοντέλο των σχέσεων Εκκλησίας - Πολιτείας.

Στην παρέμβασή του, ο αρχιεπίσκοπος επικαλέστηκε και υιοθέτησε πρόσφατη δήλωση του μητροπολίτη Πειραιώς σχετικά με το χωρισμό Εκκλησίας - Πολιτείας αναπαράγοντας ανιστόρητες αναφορές με αντικομμουνιστικές επιδράσεις, σημειώνοντας συγκεκριμένα: «Για το κεφάλαιο αυτό θα δανεισθώ τις σκέψεις του αγαπητού συναδέλφου, του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου Πειραιως κ. Σεραφείμ: ''Το πρόταγμα του λεγόμενου χωρισμού επαναλαμβάνεται από προφανώς αμοίρους Νομικής παιδείας, οι οποίοι με εφαλτήριο το λεγόμενο θράσος αγνοίας τους θέτουν προς κατεδάφιση ό,τι συνιστά το κράτος δικαίου που επί διακόσια χρόνια σχεδόν πύργωσε ο λαός μας με αίμα και ιδρώτα.

Τα κόμματα της Αριστεράς με τη γνωστή φιλοσοφικο-κοινωνική βιοκοσμοθεωρία του κομμουνιστικού κοσμοειδώλου, όπως γνώρισε το χωρισμό αυτό ο καταρρεύσας υπαρκτός σοσιαλισμός στο ανατολικό μπλοκ, που στην ουσία ήταν ο διωγμός της θρησκευτικής πίστεως, ελαύνονται από αποτυχημένα αθεϊστικά ιδεολογήματα και συναντώνται με τα υπόλοιπα κόμματα του νεοφιλελεύθερου χώρου κάτω από τις ντιρεκτίβες της νέας εποχής και της νέας τάξεως. Μιλούν για χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους επικαλούμενοι δήθεν προοδευτικά συνθήματα». Επιχειρώντας δηλαδή να ταυτίσει την άποψη του κομμουνιστικού κινήματος και την πρακτική των σοσιαλιστικών κρατών απέναντι στη θρησκεία με τις θέσεις των αστικών κοσμοπολίτικων δυνάμεων.

Απορρίπτοντας ουσιαστικά τη συζήτηση για το χωρισμό Εκκλησίας - κράτους σημείωσε ότι «Οι αντιλήψεις, όμως, περί χωρισμού είναι του περασμένου αιώνα που γεννήθηκαν κάτω από μισαλλόδοξο αντιθρησκευτικό και αντικληρικαλιστικό λαϊκιστικό πνεύμα που δεν συμβιβάζεται με τις σημερινές πολιτειακές και θρησκευτικές αντιλήψεις». Ενώ πρόσθεσε ότι: «...η Πολιτεία ούτε θέλει αλλά ούτε μπορεί, πράγματι, να χωριστεί από την Εκκλησία με όρους κοινωνίας όπως δεν μπορεί να χωρισθεί από οποιαδήποτε "γνωστή θρησκεία". Η Πολιτεία, εάν το θελήσει, και έχει τη συγκατάθεση αυτού του λαού ας το επιχειρήσει, τηρώντας, βεβαίως, τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει έναντι της Εκκλησίας και τις σχετικές συμβάσεις».


Τέλος, κατέθεσε τις προτάσεις του στις οποίες προβλέπεται ανάμεσα σε άλλα: «Να καθιερωθεί ο τρόπος των "Διακριτών Ρόλων" που εν μέρει λειτουργεί σήμερα, αλλά και των "Καθαρών Διακριτών Ρόλων" με τάση συνεργασίας, όταν το χρειάζεται ο λαός μας. Αξιοποίηση της εναπομεινάσης εκκλησιαστικής περιουσίας σε συνεργασία με την Πολιτεία. Υλοποίηση της ληφθείσης απόφασης στη Βουλή την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016, σύμφωνα με την οποία θα συνεχισθεί η συνεργασία μέσα από αμοιβαίο διάλογο από μηδενική βάση Εκκλησίας - Πολιτείας για το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: