Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ


 Χρυσοχοΐδης: "Σήμερα λάβαμε την πλήρη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής"


 Σύριζα: Θέλουμε ειλικρινά να υλοποιηθούν τα έργα, όχι όμως με τόσο επιβαρυντικές για το Δημόσιο συμβάσεις»!


ΚΚΕ:   Φωτίζεται ο λόγος για τον οποίο επιδιώκονται πλεονάσματα του προϋπολογισμού, για να βρεθούν νέοι πόροι χρηματοδότησης των ομίλων..



Νέο φαγοπότι περίπου 8 δισ. ευρώ, πέρα από αυτά που ήδη έχουν ξεκοκαλίσει, σπεύδει να εξασφαλίσει η κυβέρνηση για τους κατασκευαστικούς ομίλους και τις τράπεζες, μέσω της επανέναρξης της κατασκευής των κεντρικών αυτοκινητόδρομων. 

Από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή άρχισε η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων με τίτλο «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων».


 Με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση, σε πρώτη φάση και στο όνομα της επανεκκίνησης των «μεγάλων έργων», εξασφαλίζει στους κατασκευαστικούς ομίλους έως το 2015 πρόσθετη άμεση χρηματοδότηση ως και 1,15 δισ. ευρώ. 

Επιπρόσθετα, στο νομοσχέδιο προβλέπεται χωρίς περιστροφές ότι «το Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να διαθέτει» στα μονοπώλια «μέρος των αναλογούντων σε αυτό εσόδων από την εκμετάλλευση των έργων», δηλαδή μέρος των όσων εισπράττει από τα διόδια, τα οποία αυξάνονται ως 60%. Πρόκειται για ποσό που σύμφωνα με τους πιο ήπιους υπολογισμούς ανέρχεται στα 7 δισ. ευρώ.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται οι συμβάσεις που αφορούν στην κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητόδρομων α) ΠΑΘΕ (Μαλιακός - Κλειδί), β) Κεντρικής Ελλάδος, γ) Ιόνιας Οδού και δ) Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης, χτες, μετά τη συνάντησή του με τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, Ολι Ρεν, δήλωσε σχετικά ότι «σήμερα λάβαμε την πλήρη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν είναι μόνο πολιτική, είναι προπαντός οικονομική, καθώς τα έργα των αυτοκινητοδρόμων χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από τους ευρωπαϊκούς πόρους: ΕΤΠΑ, Ταμείο Συνοχής και Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».

 Ο εισηγητής της ΝΔ, Δ. Τσουμάνης, ανέφερε στην Επιτροπή ότι η κατασκευή των οδικών αξόνων είναι συνδεδεμένη με «την έναρξη της οικονομικής ανάκαμψης και τη μετάβαση στη μετά κρίση εποχή», ενώ στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου γίνεται λόγος για τη δημιουργία τουλάχιστον 20.000 θέσεων εργασίας.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ η εισηγήτρια, Ευγ. Ουζουνίδου, στη βάση της «γραμμής» του κόμματός της  ότι ο «ευρωμονόδρομος» είναι ιερό και όσιο, ανέφερε σιβυλλικά: «Τι θα έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ; Θέλουμε ειλικρινά να υλοποιηθούν τα έργα, όχι όμως με τόσο επιβαρυντικές για το Δημόσιο συμβάσεις»! 

Αντίστοιχες παρά τις λεκτικές παραλλαγές ήταν και οι τοποθετήσεις από ΑΝΕΛ και ΔΗΜΑΡ. Δηλαδή, κινήθηκαν μακριά από την ουσία της υπόθεσης ότι οι συμβάσεις είναι μέρος της αντιλαϊκής πολιτικής που υπηρετεί τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων.

 Τέλος ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης, διαφοροποιούμενος πλήρως επισήμανε πως «ο νέος πακτωλός χρηματοδότησης προς τους ομίλους αποτελεί πρόκληση προς τον ελληνικό λαό. Γίνεται την ίδια ώρα που τα λαϊκά στρώματα καλούνται σε συνεχείς, απανωτές θυσίες σε μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά δικαιώματα κ.λπ., για να αποδειχτεί ότι ο πραγματικός λόγος γι' αυτές τις θυσίες των λαϊκών στρωμάτων είναι η διασφάλιση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, τραπεζικών και κατασκευαστικών. Φωτίζεται ο λόγος για τον οποίο επιδιώκονται πλεονάσματα του προϋπολογισμού, για να βρεθούν νέοι πόροι χρηματοδότησης των ομίλων..

Δεν υπάρχουν σχόλια: