Κράτος εν κράτει οι εργολάβοι..
Στο «εδώλιο» κάθισε την κυβέρνηση η αντιπολίτευση με αφορμή το νομοσχέδιο για τους οδικούς άξονες και τα διόδια.
Ο υφυπουργός Υποδομών Μιχ. Παπαδόπουλος ζήτησε από την αρμόδια Επιτροπή να επισπεύσει τις διαδικασίες ώστε να ψηφιστεί από την Ολομέλεια την επόμενη βδομάδα, για να μην χαθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, η αντιπολίτευση ωστόσο μίλησε για σκανδαλώδεις όρους.
Σημειώνεται πως υπέρ του νομοσχεδίου τάσσονται μόνον Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, ενώ καταψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή, ΔΗΜΑΡ και ΚΚΕ.
Η αντιπολίτευση ανέβασε τους τόνους και σημείωσε ότι το νομοσχέδιο επιβάλλει αυξήσεις έως και 60% στα διόδια, ενώ περιλαμβάνει και «σκανδαλώδεις όρους» εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ προειδοποίησε ότι οι παραχωρησιούχοι θα ζητήσουν νέες αποζημιώσεις και πρότεινε να ενταχθεί στο νομοσχέδιο ρητή διάταξη που να προστατεύει το Δημόσιο. «Το Δημόσιο χρηματοδοτεί χωρίς αντάλλαγμα – 3,5 δις ευρώ δίνει όταν στις αρχικές συμβάσεις ήταν 2,3 δισ. ευρώ», είπε η εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ευγ. Ουζουνίδου, σημειώνοντας ότι το Δημόσιο φορτώνεται όλες τις ζημίες, ενώ τα κέρδη θα τα μοιραστούν οι ιδιωτικές εταιρείες.
«Εάν στη θέση του Δημοσίου ήταν ένας ιδιώτης, σε καμία περίπτωση δε θα έκανε τέτοιου είδους συμφωνία με τη συνομολόγηση αυτή της καθολικής ανωτέρας βίας», επεσήμανε η Ευγ. Ουζουνίδου χαρακτηρίζοντας τις συμβάσεις «επιζήμιες για το ελληνικό δημόσιο».
Για «σούπερ σκάνδαλο», «παιχνίδια των εθνικών εργολάβων» και αδιαφάνεια σύμφωνα με έκθεση της Ε.Ε. έκανε λόγο ο εισηγητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κ. Γιοβανόπουλος. Επεσήμανε ακόμη ότι οι συμβάσεις σχεδιάσθηκαν από «τον χορευτή υπουργό της Ν.Δ. Γ. Σουφλιά με τιμές προ κρίσης και καλούμαστε τώρα να τις καταβάλλουμε εν μέσω κρίσης».
Στο θέμα των διοδίων αναφέρθηκαν όλοι οι ομιλητές. «Ανακοινώσατε, την τρομακτική αύξηση έως και 60% στα διόδια, με συνέπεια για να πάμε στην Θεσσαλονίκη θα χρειασθούμε 56 ευρώ, όταν οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι θα γίνουν αυξήσεις με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι δρόμοι. Οι εταιρείες όμως εισπράττουν διόδια από το 2008, χωρίς να εκτελούν έργα και τώρα συμφωνήσατε να ισχύσουν όλες οι αυξήσεις που προέβλεπαν οι συμβάσεις, χωρίς όμως να είναι εκτελεσμένα τα έργα», είπε η Ευγ. Ουζουνίδου κάνοντας λόγο για «βασιλικά διόδια».
Το Δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει το ρίσκο των εργολάβων και γι’ αυτό αυξάνει τις τιμές και τους σταθμούς των διοδίων, τόνισε ο εισηγητής της ΔΗΜΑΡ Ασ. Ξηροτύρη.
«Υποταχθήκατε στις βουλήσεις εργολάβων και αυξάνετε τα διόδια κατά 60%. Οι διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους είναι κείμενο στα όρια της φρίκης», είπε και ο Κ. Γιοβανόπουλος, ενώ και ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Μωραΐτης επιτέθηκε σε κυβέρνηση και κατασκευαστές για την αύξηση στις τιμές διοδίων.
«Η επαναδημοπράτηση τον έργων θα ήταν πιο ακριβή», απάντησε ο εισηγητής της Ν.Δ. Δ. Τσουμάνης, υποστηρίζοντας ότι οι αποζημιώσεις των προηγούμενων συμβάσεων θα επιβαρύνουν το Δημόσιο 1 - 2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για συμβάσεις επανεκκίνησης της οικονομίας, συμφώνησε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Χρ. Γκόκας.
Ο Χρ. Γκόκας πρότεινε να υπάρχει χρέωση στα διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε αυτοκίνητο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου