Σε ανώνυμη εταιρία θα συγχωνευτούν τα αεροδρόμια που δεν θα πωληθούν...
Με τον λογαριασμό να στέλνεται στον συνήθη ύποπτο. Τον φόρου υποτελή Έλληνα ..
Την προαναγγελθείσα ίδρυση Ανώνυμης Εταιρείας για τα αεροδρόμια που δεν θα παραχωρηθούν σε ιδιώτη και τη νέα συρρίκνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας περιλαμβάνει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που προστέθηκε στο σχέδιο νόμου για το φιλικό αναπτυξιακό περιβάλλον.
Η τροπολογία κατατίθεται στο πλαίσιο του σχεδιασμού για το ξεπούλημα 21 περιφερειακών αεροδρομίων μέσω συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιώτες, όπως είχε ανακοινώσει στις 7 Μάρτη ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης.
Στην ίδια παρουσίαση ο υπουργός Μεταφορών είχε προαναγγείλει και νέες αλλαγές (μετά το Ν. 3913/11) στην ΥΠΑ, οι οποίες υλοποιούνται με την τωρινή τροπολογία. Σύμφωνα με την τελευταία καταργούνται / συγχωνεύονται 10 Διευθύνσεις και 14 Τμήματα, το προσωπικό των οποίων, όπως είχε δεσμευθεί ο κ. Χατζηδάκης, δεν θα απολυθεί αλλά θα μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες.
Σε αυτό το πλαίσιο καταργείται η υφιστάμενη Διεύθυνση Αερολιμένων και διασπάται σε δύο νέες διευθύνσεις: α) Κανονιστική Διεύθυνση Αεροδρομίων η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη σύνταξη και δημοσίευση πρωτογενούς νομοθεσίας για τα αεροδρόμια, συγκεκριμένους κανονισμούς λειτουργίας, κατευθυντήριο υλικό κ.λπ., β) Εποπτική Αρχή Αεροδρομίων η οποία θα είναι υπεύθυνη για την πιστοποίηση και την εποπτεία ασφαλούς λειτουργίας των αεροδρομίων.
Λειτουργία ανώνυμης εταιρείας με επιβάρυνση των επιβατών
Σύμφωνα ακόμη με την τροπολογία, ιδρύεται ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων - ΑΕΔΙΠΑ», στην οποία θα ενταχθούν τα κρατικά αεροδρόμια, τα οποία λόγω μη ύπαρξης εμπορικού ενδιαφέροντος δεν θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες.
Το αρχικό μετοχικό της κεφάλαιο καθορίζεται στα 5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι στους τρόπους χρηματοδότησής της περιλαμβάνεται και ειδικό τέλος που θα καταβάλλουν οι αναχωρούντες επιβάτες!
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση: "Η χρηματοδότηση της Εταιρείας μετά την έναρξη της λειτουργίας της θα γίνεται από: α) τα επιβαλλόμενα τέλη στα αεροδρόμια ευθύνης της, β) τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις των αεροδρομίων ευθύνης της και γ) από έσοδο που τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή οι αναχωρούντες από αυτά επιβάτες θα καταβάλλουν προς το σκοπό αυτό στην ΥΠΑ, η οποία και θα τα διαθέτει προς την ΑΕΔΙΠΑ, δημιουργώντας και τηρώντας ειδικό, ξεχωριστό λογαριασμό".
Το ποσό που θα καταβάλλουν οι επιβάτες θα καθοριστεί με ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών. Να θυμίσουμε πως ο Κ. Χατζηδάκης έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο το management της εταιρείας αυτής να περάσει σε ιδιωτικά χέρια στο μέλλον.
Αξίζει, τέλος, να σημειώσουμε ότι "για την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης" αίρεται η εφαρμογή του Π.Δ. 158/2002, που έθετε προϋποθέσεις για τη διαχείριση πολιτικών αεροδρομίων από φυσικά πρόσωπα, ΝΠΙΔ και ΟΤΑ. Σύμφωνα με την τροπολογία, "τα σχετικά ζητήματα συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας αποκλεισμού υποψηφίων επενδυτών για λόγους εθνικής άμυνας και ασφάλειας, ρυθμίζονται από τους όρους των σχετικών διεθνών διαγωνισμών, των συμβάσεων παραχώρησης και των σχετικών κυρωτικών νόμων".
Με τον λογαριασμό να στέλνεται στον συνήθη ύποπτο. Τον φόρου υποτελή Έλληνα ..
Την προαναγγελθείσα ίδρυση Ανώνυμης Εταιρείας για τα αεροδρόμια που δεν θα παραχωρηθούν σε ιδιώτη και τη νέα συρρίκνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας περιλαμβάνει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που προστέθηκε στο σχέδιο νόμου για το φιλικό αναπτυξιακό περιβάλλον.
Η τροπολογία κατατίθεται στο πλαίσιο του σχεδιασμού για το ξεπούλημα 21 περιφερειακών αεροδρομίων μέσω συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιώτες, όπως είχε ανακοινώσει στις 7 Μάρτη ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης.
Στην ίδια παρουσίαση ο υπουργός Μεταφορών είχε προαναγγείλει και νέες αλλαγές (μετά το Ν. 3913/11) στην ΥΠΑ, οι οποίες υλοποιούνται με την τωρινή τροπολογία. Σύμφωνα με την τελευταία καταργούνται / συγχωνεύονται 10 Διευθύνσεις και 14 Τμήματα, το προσωπικό των οποίων, όπως είχε δεσμευθεί ο κ. Χατζηδάκης, δεν θα απολυθεί αλλά θα μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες.
Σε αυτό το πλαίσιο καταργείται η υφιστάμενη Διεύθυνση Αερολιμένων και διασπάται σε δύο νέες διευθύνσεις: α) Κανονιστική Διεύθυνση Αεροδρομίων η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη σύνταξη και δημοσίευση πρωτογενούς νομοθεσίας για τα αεροδρόμια, συγκεκριμένους κανονισμούς λειτουργίας, κατευθυντήριο υλικό κ.λπ., β) Εποπτική Αρχή Αεροδρομίων η οποία θα είναι υπεύθυνη για την πιστοποίηση και την εποπτεία ασφαλούς λειτουργίας των αεροδρομίων.
Λειτουργία ανώνυμης εταιρείας με επιβάρυνση των επιβατών
Σύμφωνα ακόμη με την τροπολογία, ιδρύεται ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων - ΑΕΔΙΠΑ», στην οποία θα ενταχθούν τα κρατικά αεροδρόμια, τα οποία λόγω μη ύπαρξης εμπορικού ενδιαφέροντος δεν θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες.
Το αρχικό μετοχικό της κεφάλαιο καθορίζεται στα 5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι στους τρόπους χρηματοδότησής της περιλαμβάνεται και ειδικό τέλος που θα καταβάλλουν οι αναχωρούντες επιβάτες!
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση: "Η χρηματοδότηση της Εταιρείας μετά την έναρξη της λειτουργίας της θα γίνεται από: α) τα επιβαλλόμενα τέλη στα αεροδρόμια ευθύνης της, β) τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις των αεροδρομίων ευθύνης της και γ) από έσοδο που τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή οι αναχωρούντες από αυτά επιβάτες θα καταβάλλουν προς το σκοπό αυτό στην ΥΠΑ, η οποία και θα τα διαθέτει προς την ΑΕΔΙΠΑ, δημιουργώντας και τηρώντας ειδικό, ξεχωριστό λογαριασμό".
Το ποσό που θα καταβάλλουν οι επιβάτες θα καθοριστεί με ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών. Να θυμίσουμε πως ο Κ. Χατζηδάκης έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο το management της εταιρείας αυτής να περάσει σε ιδιωτικά χέρια στο μέλλον.
Αξίζει, τέλος, να σημειώσουμε ότι "για την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης" αίρεται η εφαρμογή του Π.Δ. 158/2002, που έθετε προϋποθέσεις για τη διαχείριση πολιτικών αεροδρομίων από φυσικά πρόσωπα, ΝΠΙΔ και ΟΤΑ. Σύμφωνα με την τροπολογία, "τα σχετικά ζητήματα συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας αποκλεισμού υποψηφίων επενδυτών για λόγους εθνικής άμυνας και ασφάλειας, ρυθμίζονται από τους όρους των σχετικών διεθνών διαγωνισμών, των συμβάσεων παραχώρησης και των σχετικών κυρωτικών νόμων".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου