Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

Πλωτά γκέτο όλα τα καράβια




 Σε είλωτες μετατρέπουν χιλιάδες ναυτικούς όπως κατήγγειλαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ..  Στο άρθρο 17 του νομοσχεδίου «για πρώτη φορά μετά το 1944 της κυβέρνησης του Καΐρου, καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».

Συγκεκριμένα, προβλέπεται: 





«Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Ελληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κοχ νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α') ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής».

Αρχίζει δηλαδή από τα κατώτερα πληρώματα των φορτηγών πλοίων και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, ανοίγοντας το δρόμο για τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων και την ακτοπλοΐα και για όλα τα πληρώματα.

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα, σε περίπτωση που οι ναυτεργάτες αποφασίσουν να διεκδικήσουν ΣΣΕ και συνολικά τα δικαιώματά τους. Στο άρθρο 33 αναφέρεται: «Σε περίπτωση εκτάκτου διακοπής εκτέλεσης πλόων εξαιτίας αδυναμίας εκτέλεσης των πλόων από το δρομολογημένο πλοίο και εφόσον δεν υφίσταται άλλη δυνατότητα άμεσης αντικατάστασής του ή αναπλήρωσης των δρομολογίων, δύναται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου να επιτάσσεται το δρομολογημένο πλοίο και το πλήρωμα».

Και το «ζουμί»: «Κατά τη διάρκεια ισχύος της ανωτέρω απόφασης αναστέλλεται κάθε μορφής κατάσχεση του πλοίου, απεργιακή κινητοποίηση του πληρώματος, ως και κάθε άλλη αιτία εξαιτίας της οποίας το πλοίο διέκοψε την εκτέλεση των δρομολογίων».

Και για να ξεμπερδεύουν σταδιακά με το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό, επειδή είναι ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, στο άρθρο 18 προβλέπεται: «Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου και κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης, καταρτίζεται "Μητρώο Ενεργών Ναυτικών"».

«Ενεργός» θεωρείται ο ναυτικός που έχει τουλάχιστον οκτώ μήνες υπηρεσίας επί πλοίου κατά τα τελευταία τρία έτη. Το Μητρώο περιλαμβάνει ιδίως τα στοιχεία των ναυτικών, τις ειδικότητες και τις ναυτολογήσεις. Δηλαδή, κάθε χρόνο πρέπει ο ναυτεργάτης να έχει κοντά 3 μήνες θαλάσσια υπηρεσία για να μην του πάρουν το φυλλάδιο. Που σημαίνει ότι οι χιλιάδες ναυτεργάτες που είναι μακροχρόνια άνεργοι, τελειώνουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια: