Ιδιωτικοποιημένα λιμάνια - φρούρια στα σαγόνια των πολυεθνικών
Οπλισμένοι Ράμπο για την φύλαξή τους!!
Το 6σέλιδο άρθρο 11 του νομοσχεδίου με τίτλο «Ελεγχος Διαχείρισης Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων» είναι «αφιερωμένο» στην ασφάλεια των λιμανιών με βάση το διεθνή Κώδικα ISPS, «περί αποφυγής έκνομων, τρομοκρατικών ενεργειών», με τον οποίο λιμάνια και πλοία μετατρέπονται σε φρούρια, πλήττοντας στοιχειώδεις δημοκρατικές ελευθερίες και δικαιώματα εργαζομένων και ναυτεργατών.
Για κάθε λιμάνι δημιουργείται μία Αρχή Ασφαλείας, η οποία θα λογοδοτεί σε ένα Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο που με τη σειρά του θα συνεργάζεται με τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Υποδομών. Και μόνο από τον τίτλο γίνεται αντιληπτό ποιου τα συμφέροντα θα υπερασπίζονται οι αρχές λιμένων.
Ομως το κυριότερο είναι ότι προσδιορίζεται στην παράγραφο 6 ότι: «Οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης υπό ελληνική σημαία πλοίων και οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμενικών εγκαταστάσεων της Επικράτειας ορίζουν Υπεύθυνους Ασφάλειας για την εταιρεία, το πλοίο και τη λιμενική εγκατάσταση».
Καθήκον τους γράφεται στον Ριζοσπάστη είναι η συμμόρφωση με τον Κώδικα ISPS και «επίσης διαθέτουν πόρους και μέσα για την υλοποίηση των μέτρων ασφάλειας που προβλέπονται στα εγκεκριμένα σχέδια ασφάλειας των πλοίων ή λιμενικών εγκαταστάσεων που διαχειρίζονται», όπως για παράδειγμα οπλισμένοι ράμπο.
Και βέβαια, οι φορείς εκμετάλλευσης (π.χ. εφοπλιστές και COSCO), «για την εφαρμογή των διατάξεων του Κώδικα ISPS και του Κανονισμού, λιμενικών εγκαταστάσεων, μπορεί να αναθέτουν και σε ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφάλειας, που είναι εφοδιασμένες με την προβλεπόμενη από το νόμο άδεια, την άσκηση των προβλεπόμενων από τα εγκεκριμένα σχέδια ασφάλειας ελέγχων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται ιδίως οι έλεγχοι προσώπων, αποσκευών και φορτίων, οι έλεγχοι πρόσβασης και η επιτήρηση ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων, τμημάτων λιμένα, παρακείμενων περιοχών που έχουν επίπτωση στην ασφάλειά του και χώρων τους»!
Από το 35 άρθρο ως το 41 διευκρινίζονται οι τρόποι που θα γίνει η παράδοση των λιμανιών στα σαγόνια των μονοπωλίων, του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Τα λιμάνια της χώρας χωρίζονται σύμφωνα με το νομοσχέδιο σε α) Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, β) Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδας γ) Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδας και δ) Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου.
Δημιουργεί Γενικές Διευθύνσεις Αξιοποίησης και Ανάπτυξης (ΓΔΑΑ) και σκοπός τους είναι: «Η επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη της Διοίκησης της εταιρείας και του αρμόδιου Υπουργού Ναυτιλίας στις διαδικασίες ανάπτυξης επενδύσεων, αποκρατικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήσεων, παραχωρήσεων, συνεργασιών και συνεργιών με ιδιώτες και κάθε μορφής επιχειρηματικής πρωτοβουλίας που συνδέεται με την ανάπτυξη και αξιοποίηση των λιμένων του Δικτύου» και αφορά όχι μόνο τα μεγάλα λιμάνια, αλλά όλα τα λιμάνια της χώρας, σε όλα τα νησιά, «όπου εκφραστεί επενδυτικό ενδιαφέρον» σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, μαρίνες, αλιευτικά καταφύγια.
Αν αυτό προστεθεί στο γεγονός ότι τα λιμάνια των νησιών αφορούν συνδυασμένες δραστηριότητες και μεταφορές ακτοπλοΐα, ανεφοδιασμό των νησιών, την αλιεία κ.ά., γίνεται κατανοητό ότι οι νησιώτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με τρομακτικά προβλήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου