Κατάσταση σοκ !! Το Βέλγιο θρηνεί τα παιδιά του..
Μετά το σοκ που προκάλεσε το πολύνεκρο τροχαίο σε τούνελ της Ελβετίας, κατά το οποίο σκοτώθηκαν 28 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 22 παιδιά από το Βέλγιο, τα ΜΜΕ των δυο χωρών, θρηνούν και προσπαθούν να ρίξουν φως στα αίτια του φοβερού αλλά και ανεξήγητου μέχρι στιγμής, δυστυχήματος.
Μια απέραντη θλίψη διαπερνά τα άρθρα των βελγικών αλλά και των ελβετικών μέσων.
«Κατάσταση σοκ» είναι ο τίτλος της βελγικής εφημερίδας «Le Soir», ενώ η «Dernière Heure» γράφει: «Το Βέλγιο θρηνεί τα παιδιά του» και αφιερώνει 14 σελίδες στο τρομακτικό δυστύχημα. Για «Εθνικό Πένθος» κάνει λόγο και η «Libre Belgique».
Οι εφημερίδες της Φλαμανδίας, από όπου και κατάγονται οι μαθητές που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο, έχουν πολυσέλιδα αφιερώματα στην τραγωδία, με την «De Morgen» να σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δεν υπάρχει ικανοποιητική απάντηση στην ερώτηση: γιατί στο δικό μου παιδί;».
Θρήνος και στις σελίδες του ελβετικού Τύπου.
"'Έπρεπε να επιστρέψουν στα σπίτια τους χθες, αλλά αντ΄ αυτού οι οικογένειές τους ήλθαν στην Ελβετία. Για να παραλάβουν ένα τραυματισμένο παιδί, να ξενυχτήσουν πάνω από ένα νεκρό παιδί ή για ν' αναγνωρίσουν το πτώμα του", γράφει η ελβετική εφημερίδα «Le Matin», ενώ η «Blick» δημοσιεύει ένα κείμενο σε σχήμα σταυρού με άσπρα γράμματα σε μαύρο φόντο.
"Κανένας τίτλος δεν μπορεί να εκφράσει τον πόνο των θυμάτων και των οικογενειών τους", γράφει η εφημερίδα. "Η 13η Μαρτίου,( ημέρα κατά την οποία σημειώθηκε το δυστύχημα), είναι μια μαύρη ημέρα για την ιστορία της χώρας μας", τονίζει η ελβετική ταμπλόιντ.
Ο ελβετικός Τύπος διερωτάται παράλληλα και για τα κενά ασφαλείας στη σήραγγα, στο τοίχωμα της οποίας προσέκρουσε το λεωφορείο.
"Πρέπει να οριστεί μια χαμηλότερη ταχύτητα για τα βαρέα οχήματα ή να τροποποιηθούν οι κανόνες ασφαλείας;", διερωτάται η εφημερίδα Le Temps.
«Εθνικό Πένθος», το εξώφυλλο της Libre Belgique
«Εθνικό Πένθος», το εξώφυλλο της Libre Belgique
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικών Δικτύων, την οποία επικαλείται η Le Temps, στη σήραγγα της Σιερ, όπου σημειώθηκε το τραγικό συμβάν και η οποία κατασκευάστηκε το 1999, τηρούνται οι πιο σύγχρονοι κανόνες ασφαλείας όσον αφορά τον εξαερισμό, την ασφάλεια, τη σηματοδότηση και την ενεργειακή τροφοδοσία.
Η εφημερίδα Tages-Anzeiger της Ζυρίχης κάνει λόγο για την ύπαρξη των πλευρικών πάρκινγκ ασφαλείας στις σήραγγες αυτές, τα κάθετα τοιχώματα των οποίων αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο σε περίπτωση σύγκρουσης.
"Εξαιτίας αυτού του τοιχώματος συνέβη η μετωπική αυτή σύγκρουση", γράφει η εφημερίδα και υπογραμμίζει ότι αυτό το είδος της κατασκευής είναι σύνηθες στις ελβετικές σήραγγες.
Πάντως οι πρώτες πληροφορίες αποκλείουν την υπερβολική ταχύτητα ως ένα πιθανό αίτιο για την μετωπική σύγκρουση, αφού σύμφωνα με τα ρεπορτάζ το λεωφορείο κινούνταν με 50-70 χλμ/ώρα, δηλαδή με ταχύτητα μικρότερη των 100 χλμ/ώρα που είναι και το ανώτερο επιτρεπτό όριο εντός της σήραγγας.
Εν τω μεταξύ, ο Βέλγος υπουργός Υγείας δήλωσε χθες ότι και οι 24 μικροί μαθητές που έχουν τραυματιστεί έχουν αναγνωριστεί. Δυστυχώς όμως, η κατάσταστη της υγείας τριών εκ των παιδιών που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο της Λοζάνης, παραμένει κρίσιμη.
Δυο μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 Hercules του βελγικού στρατού τέθηκαν στη διάθεση της κυβέρνησης για τον επαναπατρισμό, ίσως και εντός της ημέρας, των σορών των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος.
Μνήμες από την δική μας τραγωδία που αφάνισε τα νιάτα από ένα ολόκληρο χωριό..
Μετά το σοκ που προκάλεσε το πολύνεκρο τροχαίο σε τούνελ της Ελβετίας, κατά το οποίο σκοτώθηκαν 28 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 22 παιδιά από το Βέλγιο, τα ΜΜΕ των δυο χωρών, θρηνούν και προσπαθούν να ρίξουν φως στα αίτια του φοβερού αλλά και ανεξήγητου μέχρι στιγμής, δυστυχήματος.
Μια απέραντη θλίψη διαπερνά τα άρθρα των βελγικών αλλά και των ελβετικών μέσων.
«Κατάσταση σοκ» είναι ο τίτλος της βελγικής εφημερίδας «Le Soir», ενώ η «Dernière Heure» γράφει: «Το Βέλγιο θρηνεί τα παιδιά του» και αφιερώνει 14 σελίδες στο τρομακτικό δυστύχημα. Για «Εθνικό Πένθος» κάνει λόγο και η «Libre Belgique».
Οι εφημερίδες της Φλαμανδίας, από όπου και κατάγονται οι μαθητές που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο, έχουν πολυσέλιδα αφιερώματα στην τραγωδία, με την «De Morgen» να σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δεν υπάρχει ικανοποιητική απάντηση στην ερώτηση: γιατί στο δικό μου παιδί;».
Θρήνος και στις σελίδες του ελβετικού Τύπου.
"'Έπρεπε να επιστρέψουν στα σπίτια τους χθες, αλλά αντ΄ αυτού οι οικογένειές τους ήλθαν στην Ελβετία. Για να παραλάβουν ένα τραυματισμένο παιδί, να ξενυχτήσουν πάνω από ένα νεκρό παιδί ή για ν' αναγνωρίσουν το πτώμα του", γράφει η ελβετική εφημερίδα «Le Matin», ενώ η «Blick» δημοσιεύει ένα κείμενο σε σχήμα σταυρού με άσπρα γράμματα σε μαύρο φόντο.
"Κανένας τίτλος δεν μπορεί να εκφράσει τον πόνο των θυμάτων και των οικογενειών τους", γράφει η εφημερίδα. "Η 13η Μαρτίου,( ημέρα κατά την οποία σημειώθηκε το δυστύχημα), είναι μια μαύρη ημέρα για την ιστορία της χώρας μας", τονίζει η ελβετική ταμπλόιντ.
Ο ελβετικός Τύπος διερωτάται παράλληλα και για τα κενά ασφαλείας στη σήραγγα, στο τοίχωμα της οποίας προσέκρουσε το λεωφορείο.
"Πρέπει να οριστεί μια χαμηλότερη ταχύτητα για τα βαρέα οχήματα ή να τροποποιηθούν οι κανόνες ασφαλείας;", διερωτάται η εφημερίδα Le Temps.
«Εθνικό Πένθος», το εξώφυλλο της Libre Belgique
«Εθνικό Πένθος», το εξώφυλλο της Libre Belgique
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικών Δικτύων, την οποία επικαλείται η Le Temps, στη σήραγγα της Σιερ, όπου σημειώθηκε το τραγικό συμβάν και η οποία κατασκευάστηκε το 1999, τηρούνται οι πιο σύγχρονοι κανόνες ασφαλείας όσον αφορά τον εξαερισμό, την ασφάλεια, τη σηματοδότηση και την ενεργειακή τροφοδοσία.
Η εφημερίδα Tages-Anzeiger της Ζυρίχης κάνει λόγο για την ύπαρξη των πλευρικών πάρκινγκ ασφαλείας στις σήραγγες αυτές, τα κάθετα τοιχώματα των οποίων αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο σε περίπτωση σύγκρουσης.
"Εξαιτίας αυτού του τοιχώματος συνέβη η μετωπική αυτή σύγκρουση", γράφει η εφημερίδα και υπογραμμίζει ότι αυτό το είδος της κατασκευής είναι σύνηθες στις ελβετικές σήραγγες.
Πάντως οι πρώτες πληροφορίες αποκλείουν την υπερβολική ταχύτητα ως ένα πιθανό αίτιο για την μετωπική σύγκρουση, αφού σύμφωνα με τα ρεπορτάζ το λεωφορείο κινούνταν με 50-70 χλμ/ώρα, δηλαδή με ταχύτητα μικρότερη των 100 χλμ/ώρα που είναι και το ανώτερο επιτρεπτό όριο εντός της σήραγγας.
Εν τω μεταξύ, ο Βέλγος υπουργός Υγείας δήλωσε χθες ότι και οι 24 μικροί μαθητές που έχουν τραυματιστεί έχουν αναγνωριστεί. Δυστυχώς όμως, η κατάσταστη της υγείας τριών εκ των παιδιών που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο της Λοζάνης, παραμένει κρίσιμη.
Δυο μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 Hercules του βελγικού στρατού τέθηκαν στη διάθεση της κυβέρνησης για τον επαναπατρισμό, ίσως και εντός της ημέρας, των σορών των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου