Κατά την περίδο που επί της γραικυλίας λεηλατείται το δημόσιο από τους ιδιώτες, στην Ευρώπη των ..κουτόφραγκων κρατικοποιούνται οι επιχειρήσεις σωρηδόν!!
Στην Γερμανία επί παραδείγματι όπου το Γερμανικό Δημόσιο κατέχει δι ενός ή αλλου τρόπου βέτο επί παντός του επιστητού, ο υπουργός Άμυνας κατονόμασε την εταιρία κατασκευρής αρμάτων ως την επόμενη επί της οποίας θ' αποκτηθεί ο έλεγχός της. Και δεν είναι άλλη από την ναυπηγική «Thyssen-Krupp Marine Systems» και εξηγώντας το γιατί δήλωσε: .
Είμαι ακράδαντα πεπεισμένος ότι χρειαζόμαστε κρατική συμμετοχή - και για να διασφαλίσουμε ότι η τεχνογνωσία και οι θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν στη Γερμανία», δήλωσε στην «Handelsblatt», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο «κρατικοποίησης» και άλλων μεγάλων ομίλων.
Το ίδιο έκανε η γερμανική κυβέρνηση και την περίοδο της πανδημίας, για να περιορίσει τις συνέπειες της κρίσης σε μονοπώλια όπως η «Lufthansa», ενώ ανάλογες αποφάσεις παίρνουν οι κυβερνήσεις και σε άλλες μεγάλες οικονομίες, όπως η Γαλλία.
Κομμουνιστικός δάκτυλος θα παρεισέφρησε θα φωνασκήσουν οι σεληνιασμένοι της αυτοδημιουργίας με την εργασία άλλων.
Τι στην πραγματικότητα επιβεβαιώνεται; Οτι οι «κρατικοποιήσεις» βρίσκονται στη φαρέτρα του κεφαλαίου και του κράτους του ειδικά σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Αποτελούν δηλαδή την άλλη όψη της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και της «απελευθέρωσης» κλάδων της οικονομίας.
Σε πολλούς κλάδους, άλλωστε, κρατική και ιδιωτική ιδιοκτησία συνεργάζονται άψογα στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού, που πληρώνει το μάρμαρο τόσο των ιδιωτικοποιήσεων όσο και των «κρατικοποιήσεων».
Απέναντι στα αδιέξοδα που οξύνει ο καπιταλισμός, η απάντηση για τον λαό δεν βρίσκεται σε συνταγές από το παρελθόν, στην επαναφορά δηλαδή της ιδιοκτησίας στο αστικό κράτος, αλλά στην πάλη για το πραγματικά σύγχρονο κράτος: Την κοινωνική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, στη σοσιαλιστική οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου