Αμαζόνιος: Πράσινο φως του Λούλα στον αυτοκινητόδρομο που απειλεί τη ζούγκλα αλλά και όλον τον πλανήτη !!!
Η πρωτοφανής ξηρασία που ακινητοποίησε τα ποταμόπλοια οδηγεί τον πρόεδρο της Βραζιλίας στην απόφαση να επιτρέψει την ασφαλτόστρωση του αυτοκινητοδρόμου BR-319, παρά τις προειδοποιήσεις των ειδικών.
Παρά τις διαφωνίες ακόμα και στο εσωτερικό της κυβέρνησή του, και έπειτα από μήνες αμφιταλάντευσης για ένα ζήτημα που διχάζει τη χώρα, ο πρόεδρος της Βραζιλίας Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα, δεσμεύτηκε να ολοκληρώσει έναν αυτοκινητόδρομο σε μια παρθένα περιοχή της τροπικής ζούγκλας του Αμαζονίου, ένα έργο που σύμφωνα με τους επιστήμονες θα φέρει ολέθρια αποδάσωση.
Ο Λούλα δέχεται πιέσεις να ολοκληρώσει την ασφαλτόστρωση του αυτοκινητοδρόμου BR-319, ως εναλλακτικού δρόμου για τις μεταφορές που σήμερα εξαρτώνται από υδάτινους διαδρόμους σε ποτάμια.
Από το 2023 εξάλλου ο Αμαζόνιος ζει τη χειρότερη ξηρασία της σύγχρονης ιστορίας του, η οποία έχει κατεβάσει τη στάθμη των ποταμών και εμποδίζει τις μετακινήσεις και τις μεταφορές στα βόρεια της χώρας, όπως στο ποτάμι Μαδέιρα που έχει σχεδόν στερέψει.
«Όσο ο Μαδέιρα ήταν πλωτός, ο αυτοκινητόδρομος δεν είχε τη σημασία που είχε τώρα. Θα τον ολοκληρώσουμε με το μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης» δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Λούλα.
Ο ποταμός Ιγκάπο που κόβει στα δύο τον αυτοκινητόδρομο BR-319 στην πολιτεία Αμαζόνας (Reuters)
Η ασφαλτόστρωση του δρόμου, γνωστού και ως «λεωφόρος της Κόλασης», είναι ένα σπάνιο παράδειγμα πολιτικής συμφωνίας ανάμεσα στον Λούλα και τη Νέμεσή του, τον τέως πρόεδρο Ζαΐρ Μπολσονάρου, ο οποίος όχι μόνο προώθησε τα σχέδια για το έργο αλλά είδε την αποδάσωση του Αμαζονίου να φτάνει σε νέα ύψη επί της θητείας του.
Ο ομοσπονδιακός αυτοκινητόδρομος BR-319, ο οποίος εκτείνεται περίπου 900 χιλιόμετρα από το Πόρτο Βέγιο κοντά στην Βολιβία μέχρι το Μαναούς, τη μεγαλύτερη πόλη του Αμαζονίου, ανοίχτηκε με μπουλντόζες στο δάσος τη δεκαετία του 1970 από την τότε στρατιωτική δικτατορία, αργότερα όμως εγκαταλείφθηκε και εν μέρει καλύφθηκε και πάλι από ζούγκλα.
Τμήματά του και στα δύο άκρα έχουν ασφαλτοστρωθεί, όμως περισσότερα από 400 χιλιόμετρα στη μέση είναι ακόμα χωματόδρομος που γίνεται αδιάβατος την περίοδο των βροχών.
Πηγή Ρώυτερ-- in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου