Τετάρτη 8 Μαΐου 2024

ΦΡΑΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑ

 

 Αντιληπτός ο βαθμός δυσκολίας του --εξελισσόμενου σε σενάριο αίμα και φράουλες-- αμερικανικού ξεσηκωμού, θα γίνει αφού προηγουμένως σας διηγηθώ περιεκτικά και πυκνά την εξής εμπειρία μου από την μητρόπολη του καπιταλισμού. 

 

 

 

Πρώτη μου αποστολή – βρεφονηπιακής δημοσιογραφικής ηλικίας --συνοδείας του Έλληνα ΥΠΕΞ με τηλεοπτικό συνεργείο επτά ατόμων. (τότε η επικαιρότητα δεν καταγραφόταν σε βίντεο αλλά σε φιλμ)

Παραμονή αγχώδης από συνάντηση σε συνάντηση σερνόμαστε.. Γραβάτες και μόστρα. Κάποτε μετά τρεις (ημέρες) και το ...λουρί της μάνας, ολοκληρώθηκαν οι επαφές και προ της επιστροφής, κλέψαμε τον ελάχιστο χρόνο μιας βόλτας 

Παραπλεύρως του ξενοδοχείου μας το κιόσκι της ενημέρωσης. Εφημερίδες περιοδικά. Και ξαφνικά πεφτει το μάτι στο περιοδικό του Τζόν Λένον Peace το όνομα αυτού. 

Το αγοράζω στο φτερό και εξακολουθούμε το χάζι για μια ώρα στο περίπου. Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο και ξαφνικά με καλεί – ως αρχηγό-- ο ρεσεψιοονίστ. 

«Ορίστε» ρωτώ αιφνιδιασμένος κι αυτός μου υποδεικνύει δύο τύπους με ρεπούμπλικες που μου έκαναν νόημα να τους ακολουθήσω. 

«Το διαβατήριό σας παρακαλώ» το βγάζω δείχνω σημειώνουν τα στοιχεία και ευθεία στο ψητό. 

«Είστε κομμουνιστής;» 

«Το γράφει στο μέτωπό μου τους σαρκάζω εγώ. 

«Όχι αλλά αν είσαστε κακώς βρίσκεστε εδώ!! 

«Κι εσείς από πού διαγνώσατε την πολιτική μου ταυτότητα» ρωτώ επιθετικά γιατί άρχισα να φορτώνω και είμαι εξαιρετικά οξύθυμος. 

«Είμαστε FBI και σας πρόδωσε το περιοδικό» μου ξεκαθαρίζουν αυστηρά. 

«Ε, και..» «Τότε αν όποιος διαβάζει αυτό το περιοδικό είναι κομμουνιστής, όποιος κρατά πιστόλι είναι καθ’ υποχρέωση μαφιόζος;» 

«Όχι αλλά αν είστε θα σας απελάσουμε βάζοντάς σας στο πρώτο αεροπλάνο ανεξαρτήτως προορισμού !!» 

«Μα το περιοδικό πωλείται ελεύθερα» ψέλλισα..

 Στ’ αρχίδια τους.. 

Τι είχε συμβεί ; Ο κιοσκιτζής ήταν χαφχές τους και αν είχαν, ως όφειλαν εκ της πολιτικής τους, απαγορεύσει την κυκλοφορία του, θα τους χαλούσε παγκοσμίως η μόστρα της υπερούσιας δημοκρατίας για την ανυπαρξία της οποίας κατήγγελναν την Σοβιετική Ένωση. Στις πολιτικές ρούγες της οποίας η θέση επί του Τύπου ήταν ειλικρινής και ξεκάθαρη. Απαγόρευση.  Δεν φορούσαν το μοντελάκι του αστού δημοκράτη. Αντεπαναστατικός τύπος δεν υπήρχε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: