Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Αποχαιρετώ τη γενιά μου

 

Ω ναι.. Καταθέτω αξίες και αρχές εμμονικά.. 

Σαν να αποχαιρετώ την γενιά μου που στη συντριπτική πλειοψηφία της γαλουχήθηκε με αυτές.. 

Γιατί πίστεψε στον Μπρετόν: 

«Σε όλα τα ερωτήματα πάνω και πέρα απ’ όλα η απάντηση είναι ο άνθρωπος!!» 


 

Στη θύμησή του τώρα αυτή τη στιγμή που γράφω κύλησε ένα δάκρυ στα μάτια μου. Που μετά τον μεγάλο μας μουσουργό και φίλο εξ αίματος Κώστα Ευαγγελάτο, χάθηκε ένας ακόμη. 

Ο Κώστας Παπαβασιλείου.. 

Αδιαμφισβήτητος πρόεδρος του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών επί επταετία. 1981—1989. 

Ο επιστήμονας και πανεπιστημιακός που μας παρέδωσε τον χρυσό της Χαλκιδικής για να τον «ξεπουλήσουν» στην Ελντοράντο οι επίγονοι της συνομοταξίας των καθαρμάτων..

Συγχωρείστε με αν τυχόν έχω κάνει συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη, αλλά τα μάτια μου έχουν θολώσει μαζί με την σκέψη μου. 

Που αποχαιρετώ τη γενιά μου.. 

Που και οι δικοί μου (έχω τρεις γιους επιστήμονες) απόγονοι παρεκτράπησαν στο «εγώ» απέναντι στο «εμείς». 

Πλησίστια προσεύχομαι η επιλογή αυτή της νέας γενιάς να τους βρει στον τερματικό σταθμό της ευημερίας και της δικαίωσης, αλλά: 

Το μικρό θαύμα τρεις, το μεγάλο επτά. 

Ο λατρεμένος μου Καζατζάκης είχε γράψει πως δεν υπάρχουν ιδέες. Ανθρωποι υπάρχουν που φτιάχνουν ιδέες στο μπόι τους. 

Αν έτσι έχουν τα πράγματα τότε η γενιά των γονιών μου ανέδειξε την ιδέα της λευτεριάς με τον Άρη Βελουχιώτη σημαιοφόρο και η δική μου το Πολυτεχνείο με τα τότε μόλις ανθισμένα στήθη της γενιάς μου προταγμένα απέναντι στα άρματα μάχης. 

Και με τον Κώστα και όλη την ανυπότακτη παρέα μου να προκαλούν αντικαθεστωτικούς Έωλους ως να ήμασταν πολιορκητές του ουρανού..

Τι άραγε θα εξομολογηθούν στα εγγόνια μου οι γιοί μου όταν ρωτηθούν γιατί αιχμαλωτίστηκε ο δημιουργός από το δημιούργημα μπαμπά; 

Γιατί αγόρια μου όταν δεν σέβεσαι ή δεν γνωρίζεις τους ανθρώπους που έγραψαν με αίμα την ιστορία σου,είσαι υποχρεωμένος να την ζήσεις ξανά. Αυτό υποδήλωνε το περιέχον από το περιεχόμενο της παρουσίας του Γιώργου Νταλάρα στην εκδήλωση για τον Τσιτσάνη..

Καλή αντάμωση Κώστα.. Θα σε θυμόμαστε και αύριο όσοι πίσω σου άφησες.. Για το μεθαύριο δεν εγγυώμαι 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: