.......................
Επιστροφή του δολοφόνου στον τόπο του εγκλήματος
Αφού πρώτα η χώρα μας διέπραξε ένα τεράστιο «έγκλημα» σε βάρος της μακραίωνης ναυτικής παράδοσης μας, καταστρέφοντας πάνω από 10.000 ψαροκάικα, τώρα που καταλάβαμε ότι κινδυνεύουν με αφανισμό και τα ελάχιστα που έμειναν, θέλουμε να τα επαναφέρουμε μέσω της αναβίωσης της τέχνης του καραβομαραγκού, που και αυτή τείνει προς εξαφάνιση.
Για το λόγο αυτό τα υπουργεία Ναυτιλίας και Παιδείας σχεδιάζουν τη δημιουργία σχολής Καραβομαραγκών, όπως ανακοίνωσε, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρ. Στυλιανίδης σε εκδήλωση για την παρουσίαση του προγράμματος σπουδών της Εκπαιδευτικής Δομής της Ξυλοναυπηγικής.
Μια παράδοση 2.500 ετών που καταστρέψαμε σε ελάχιστα χρόνια
Το πρόγραμμα απόσυρσης αλιευτικών σκαφών ξεκίνησε το 1991, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο τη μείωση της υπεραλίευσης στις θάλασσες και την προστασία των αλιευτικών αποθεμάτων εξέδωσε οδηγία για την απόσυρση των καϊκιών και την κατάθεση της επαγγελματικής άδειας, η οποία το 2014 τροποποιήθηκε και δυστυχώς ενσωματώθηκε σε αυτήν και το σπάσιμο των καϊκιών.
Οι αλιείς που επέλεξαν να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα «έκοψαν» τα καΐκια τους για να μη χάσουν τις επιδοτήσεις που δεν ήταν ευκαταφρόνητες. Κάποιοι ευτυχώς παραπλανούσαν το ευρωκωλοχανείο σπάζοντας ..τα σπασμένα.. Μα ήταν λίγοι πολύ λίγοι..
Δυστυχώς, καμία κυβέρνηση, ευρωβουλευτής και κρατικός φορέας δεν αντιστάθηκε σε αυτή την καταστροφή και έτσι χιλιάδες παραδοσιακά σκάφη (τρεχαντήρια, μαούνες, ανεμότρατες, μπρατσέρες) καταστράφηκαν. Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα όπου αυτά τα υπέροχα σκάφη τα βλέπουμε μόνο στις φωτογραφίες στις παλιές ταινίες και στα μουσεία. Μαζί με τα σκάφη εξαφανίστηκαν και τα παλιά καρνάγια και σήμερα ζήτημα είναι εάν έχουν απομείνει σε ολόκληρη τη χώρα 60-70 από αυτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου