Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ;

 Το μόνο λάθος είναι η ύπαρξη ενός σάπιου συστήματος που:

 μετρά κέρδη και ζημιές την ίδια στιγμή που εμείς μετρούμε ανθρώπινες ζωές...

 


Ουδείς θεωρεί ότι απλά με την κατάθεση ψηφισμάτων μπορεί να εκφραστεί θέση απέναντι σε ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Δεν φταίμε όλοι. Δεν κυβερνάμε αυτόν τον τόπο. Κάποιοι όμως κυβέρνησαν και κυβερνούν και φέρουν ακέραιες πολιτικές ευθύνες. 

Δεν είναι τυχαίο που στη συνείδηση του λαού μας από την πρώτη στιγμή γκρεμίστηκε η συζήτηση περί ανθρώπινου λάθους. Σαφώς, οι άνθρωποι κάνουν λάθη, όμως οι χιλιάδες κόσμου που διαδηλώνουν όλες αυτές τις μέρες στην Αθήνα και τις άλλες πόλεις, δεν μπορούν να δεχτούν ότι τους πλειστηριάζουν ηλεκτρονικά τα σπίτια και τους πετάνε στον δρόμο, ότι τους παρακολουθούν ηλεκτρονικά γιατί κανείς δεν εξαιρείται, αλλά δεν μπορούν να παρακολουθούν ηλεκτρονικά την κίνηση των τρένων.

Αυτό το προδιαγεγραμμένο έγκλημα φέρει τη σφραγίδα των πολιτικών που υλοποιήθηκαν, δεν μπορεί να εκφραστεί μέσα από ένα ψήφισμα της μιας ή της άλλης απόχρωσης. Οι χιλιάδες που διαδηλώνουν έχουν αιτήματα, έχουν συνθήματα, έχουν πανό. Η γενική απεργία που έχει προκηρυχθεί για τις 16 Μάρτη έχει αιτήματα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, την "απελευθέρωση" των συγκοινωνιών, την υποστελέχωση, ενάντια στην εργασιακή ζούγκλα που βιώνουν οι εργαζόμενοι που θρηνούν και αυτοί θύματα.

Η συζήτηση περί ανθρώπινου λάθους καταλήγει να έχει δύο πλευρές. Η μία να ενοχοποιηθεί αυτός που το έκανε και η άλλη να ερμηνεύσουμε το ανθρώπινο λάθος αν ήταν ρουσφέτι και ποιανού κόμματος. Οπως και η συζήτηση για το αν ο παραιτηθείς υπουργός θα είναι ξανά υποψήφιος ή όχι.

Ολη αυτή η συζήτηση γίνεται για να κρύψει μια πολιτική που "απελευθέρωσε" τους σιδηροδρόμους, προχώρησε σε κατάτμηση του ΟΣΕ, τον ιδιωτικοποίησε για 45 εκατομμύρια ευρώ και ταυτόχρονα τον επιδοτούσε με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, κάτι που συνέχισε και η σημερινή κυβέρνηση. 

Αυτό είναι το ιδιωτικό κεφάλαιο, οι επιχειρηματίες, εταιρεία που ακόμα δεν μας έχει ανακοινώσει πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες στο τρένο. Και φυσικά, καθιέρωσαν και μια εργασιακή ζούγκλα στον ΟΣΕ ήδη από το 2017 με 9ήμερη εργασία συνεχόμενη, απολύσεις, μεταθέσεις σε άλλες υπηρεσίες, μέχρι και κάλυψη θέσεων σταθμαρχών και κλειδούχων από εργαζόμενους με μπλοκάκι από τη σημερινή κυβέρνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: