Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ

 Λήγει σήμερα Πέμπτη, μετά από δύο παρατάσεις, η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προτάσεων στο ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας. Κατά τα λοιπά και την άποψη των δεξιών ...πατριωτών με τις κενού περιεχομένου περικεφαλαίες, η Ελλάδα είναι μία και είναι Ελληνική.. Ναι αλλά των μετόχων!!! Η ντροπή δεν μοιράζει μερίσματα καρακόλια

 


Για τον έλεγχο του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, θυμίζουμε, στην τελική φάση του διαγωνισμού έχουν επιλεγεί τέσσερις κοινοπραξίες. Επικρατέστερη θεωρείται η «International Port Investments Alexandroupolis», όπου ηγείται η αμερικανική «Black Summit Financial Group» και η οποία υποστηρίζεται πολύπλευρα από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, μέσω του επενδυτικού βραχίωνα της Ουάσιγκτον «International Development Finance Corporation» (IDFC), ο οποίος με κεφάλαια 100 δισ. δολ. προωθεί επενδύσεις οι οποίες εξυπηρετούν γεωστρατηγικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ, σε αντιπαράθεση - όπως λέγεται επισήμως - με τη «διπλωματία του πορτοφολιού» της Κίνας. 

Στην κοινοπραξία συμμετέχουν επίσης οι ελληνικές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και EFA GROUP, με την τελευταία να δραστηριοποιείται στον τομέα αμυντικού εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας. Οι ίδιες εταιρείες απαρτίζουν και την κοινοπραξία «International Port Investments Kavala», που ανακηρύχθηκε τον περασμένο Μάιο ως προτιμητέος επενδυτής από το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β'» της Καβάλας.

Στον διαγωνισμό για τον έλεγχο του στρατηγικού για τα πολεμικά σχέδια των ΑμερικανοΝΑΤΟικών ακριτικού λιμανιού συμμετέχουν η επίσης αμερικανικών συμφερόντων «Quintana Infrastructure & Development», η κοινοπραξία «Cameron SA» (όμιλος Κοπελούζου) - «Goldair Cargo AE» - «Bollore Africa Logistics» και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.

Ο όμιλος Κοπελούζου έχει ήδη παρουσία στο ακριτικό λιμάνι, καθώς ελέγχει το 20% της «Gastrade» της διαχειρίστριας εταιρείας του τερματικού σταθμού LNG της Αλεξανδρούπολης μαζί με την ΔΕΣΦΑ, την ΔΕΠΑ Εμπορίας, την κυπριακή GasLog και την Βουλγαρική Bulgartransgaz ενώ έχει ανακοινωθεί και η κατασκευή και δεύτερου αντίστοιχου σταθμού.

Σύμφωνα ωστόσο με δημοσιεύματα που αναφέρονται στο παρασκήνιο του διαγωνισμού, η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου αλλά και αυτή του ΟΛΘ δεν θα καταθέσουν προσφορές, καθώς εντείνεται η πίεση από την πρεσβεία των ΗΠΑ, που εξαρχής είχε προαναγγείλει μέσω επανειλημμένων δηλώσεων του τότε πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ, το πέρασμα του ελέγχου των δύο λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας σε αμερικανικά συμφέροντα, δηλώσεις που έχει επαναλάβει και ο νυν πρέσβης, Τζορτζ Τσούνις.

Παράλληλα αναμένεται και η αποσφράγιση των τριών οικονομικών προσφορών για την απόκτηση του πλειοψηφικού μετοχικού ποσοστού (67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, όπου την υποδομή διεκδικούν οι κοινοπραξίες «Attica AE Συμμετοχών» - «Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ», «Grimaldi Euromed SpA» - «Mινωϊκές Γραμμές» και ο ΟΛΘ.

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας διεκδικείται από τους δύο κύριους χρήστες του, την ελληνική «Attica», στην οποία ανήκουν οι HSW, «Superfast» και «Blue Star», και την ιταλική «Grimaldi», στην οποία ανήκει η «Minoan Lines».

Παράλληλα, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ωριμάζει τους διαγωνισμούς για την πώληση ποσοστών σε ενδιαφερόμενους επενδυτές και για τα λιμάνια Ηρακλείου και Βόλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: