Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΣΤΗ ΔΙΩΡΥΓΑ ΣΟΥΕΖ

 Κόλλησε ένα τεράστιο τάνκερ και μπλόκαρε από την Τρίτη όλη τη κυκλοφορία στο κανάλι με κάποιους από τους πλοιοκτήτες να διατάσσουν τα πληρώματα γι αλλαγή ρότας για ν αποφυγουν απώλειες εκατομμυρίων!! (καλά εσείς τι φανταστήκατε πως θα συνέβαινε το ίδιο αν η απώλεια ήταν σε ανθρώπινες ζωές; Μη χέσω..)

 


Υπεράνθρωπες είναι πια οι προσπάθειες, που κι αυτή την ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη για την αποκόλληση του γιγαντιαίου κοντεϊνεράδικου «Ever Given», που έχει κλείσει το κανάλι Σουέζ στην Αίγυπτο - Η παλίρροια θα είναι καταλυτική για τις προσπάθειες 

Οι Αρχές του καναλιού του Σουέζ ενημερώνουν, ότι 14 ρυμουλκά προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την πλημμυρίδα της ημέρας και ακόμα περισσότερα θα φτάσουν αύριο Κυριακή εάν αποτύχει και η τελευταία προσπάθεια. Το «Ever Given» είναι σφηνωμένο στο κανάλι - μια από τα πιο πολυσύχναστες εμπορικές θαλάσσιες οδούς στον κόσμο – από την Τρίτη. 

Αυτή την ώρα περισσότερα από 300 πλοία περιμένουν και στις δύο πλευρές του καναλιού. Κάποιοι πλοιοκτήτες έδωσαν εντολή να πάρουν άλλη ρότα τα καράβια τους για να μην χάνουν χρόνο και εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι αργά την Παρασκευή, οι βυθοκόροι είχαν μετακινήσει περίπου 20.000 τόνους άμμου από τα ύφαλα του «Ever Given». 

 Ο πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, Οσάμα Ράμπι, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι 9.000 τόνοι νερού έρματος, που αποθηκεύονται σε δεξαμενές για τη σταθεροποίηση του πλοίου, αφαιρέθηκαν για να βοηθήσουν να ελαφρύνει το σκάφος. Επίσης τόνισε ότι η πρύμνη είχε αρχίσει να κινείται από την Παρασκευή το βράδυ και πως το πηδάλιο και η έλικα άρχισαν να υπακούουν ξανά. 

Οι ισχυρές παλίρροιες και οι άνεμοι είχαν καταστήσει πιο δύσκολη την απελευθέρωση του πλοίου, πρόσθεσε. Ο Ράμπι δεν μπόρεσε να προσδιορίσει το πόσο σύντομα θα μπορούσε να αποκολληθεί το πλοίο, αλλά ξεκαθάρισε ότι η υπηρεσία του καναλιού θα «εργαστεί όλο το εικοσιτετράωρο» για να το διασχίσουν τα άλλα πλοία όταν το «Ever Given» απελευθερωθεί από τη… μέγγενή του.

 Οι αρχικές αναφορές ανέφεραν ότι το σκάφος μήκους 400 μέτρων, 200.000 τόνων χτυπήθηκε από ισχυρούς πλευρικούς ανέμους και μια αμμοθύελλα επηρέασε την ορατότητα των πιλότων, που εκείνη την ώρα κατηύθυναν το πλοίο. Ωστόσο, ο Οσάμα Ράμπι είπε ότι οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν «οι κύριοι λόγοι» για την προσάραξη του πλοίου. «Μπορεί να υπήρχαν τεχνικά ή και ανθρώπινα λάθη»,

Δεν υπάρχουν σχόλια: