Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

ΣΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΛΛΑΣ

 

Ο συνδικαλιστής που από κοινού με τον Σταμούλο μετά πάθους υπερασπίστηκε το έργο και την πορεία του στο κίνημα και τον συλλογικό αγώνα για την αποκατάσταση 11.500 απολυμένων οικογενειών της ΕΑΣ, υποστηρίζοντας το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

 

Τον θυμάμαι στο ιστορικό 29 να μου τον φέρνουν στις τύπου κρυφού σχολειού καθημερινές συνεντεύξεις του αγώνα για δημόσια ΜΜΜ σε βανάκι παραλλαγής κυνηγημένο από το καθεστώς του εφιάλτη (μητσοτάκης γονιός) σα να ήταν μόλις χθες..Τότε που είχαν επικηρυχθεί με τον Σταμούλο να δηλώνει ότι αυτοί που τους επικήρυξαν πουλούσαν την γυναίκα τους για μια προαγωγή. Και τον Μητσοτό της Γερμανοτσολιάδικης φωτό (σ ' εμένα έπρεπε ν' απευθυνθούν για το γνήσιό της) ν' απαντά 0+0= 14!! Γεια και χαρά σου ρε Μάγκα.. Χαιρετισμούς στον σύντροφό σου..

 


Τη θλίψη της για το θάνατο του συνδικαλιστή Ανδρέα Κολλά εξέφρασε η ΓΣΕΕ, της οποίας ο εκλιπών ήταν μέλος, ενώ είχε διατελέσει και πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Όπως ανέφερε η ΓΣΕΕ, ο Ανδρέας Κολλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Πέραμα και από νεαρή ηλικία εντάχθηκε στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Μέχρι την τελευταία στιγμή υπερασπίστηκε το έργο και την πορεία του στο κίνημα και τον συλλογικό αγώνα για την αποκατάσταση 11.500 απολυμένων οικογενειών της ΕΑΣ, υποστηρίζοντας το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Η «μάχη των λεωφορείων»

Ο Ανδρέας Κολλάς ως πρόεδρος και ο Χρήστος Σταμούλος (που έχει επίσης αποβιώσει) ως γενικός γραμματέας είχαν πρωτοστατήσει στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λεωφορεία, όταν η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, το 1992 είχε προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή τους.

Οι κινητοποιήσεις ήταν πολυήμερες και πολλές φορές είχαν σημαδευτεί από επεισόδια. Το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης ήταν μείζον πολιτικό θέμα εκείνη την περίοδο και πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση.

Το πλέον χαρακτηριστικό επεισόδιο εκείνης της περιόδου ήταν η επίθεση απολυμένων σε πρώην συναδέλφους τους στο παλιό εφετείο της οδού Σωκράτους, όταν εκείνοι πήγαιναν για να καταθέσουν τις αιτήσεις απόκτησης λεωφορείων: τους επιτέθηκαν και τους ξεγύμνωσαν στη μέση του δρόμου.

Τελικά, τα λεωφορεία επανήλθαν στο δημόσιο μετά την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ενώ ο Ανδρέας Κολλάς συνέχισε την πορεία του στον συνδικαλισμό και ως μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: