Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1985

 17 Νοέμβρη 1985.Η εκτέλεση -γιατί περί εκτέλεσης επρόκειτο -- του Μιχάλη Καλτεζά από αστυνομικό Αθανάσιο Μελίστα που δεν έμεινε ούτε μια ώρα φυλακή.. ΅Είχαν προηγηθεί οι δολοφονίες του Κουμή και της Κανελλοπούλου το 1979


Μάνος Χατζιδάκις:Όταν έχω να κρίνω ανάμεσα σ’ ένα παιδί 15 χρόνων, που πετάει μολότοφ κι έναν τριαντάρη εκπαιδευμένο αστυνομικό, που κρατάει πιστόλι, εγώ είμαι με το μέρος του παιδιού και όχι του αστυνομικού. 




Η δολοφονία του 15χρονου Μιχάλη Καλτεζά, μετά την πορεία του Πολυτεχνείου. Η μάνα του ενημερώθηκε από τους δημοσιογράφους. Ο αστυνομικός που τον σκότωσε δεν έμεινε ούτε μια μέρα στη φυλακή. 

Η δολοφονία του Μιχάλη Καλτεζά (19 Ιουνίου 1970 - 17 Νοεμβρίου 1985) έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων στην επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου το 1985. Ο 27χρονος τότε αστυνομικός Αθανάσιος Μελίστας πυροβόλησε τον 15χρονο μαθητή Μιχάλη Καλτεζά στο πίσω μέρος του κεφαλιού από απόσταση είκοσι μέτρων καθώς ο νεαρός έτρεχε μαζί με άλλους διαδηλωτές προς την πλατεία Εξαρχείων. ... 

Όταν έχω να κρίνω ανάμεσα σ’ ένα παιδί 15 χρόνων, που πετάει μολότοφ κι έναν τριαντάρη εκπαιδευμένο αστυνομικό, που κρατάει πιστόλι, εγώ είμαι με το μέρος του παιδιού και όχι του αστυνομικού. 

Εκτιμώ βαθύτατα ένα παιδί που εξεγείρεται και βγαίνει στους δρόμους για να διαμαρτυρηθεί, έστω κι αν υπερβάλλει, έστω και αν κρατάει μολότοφ. Και δεν εκτιμώ καθόλου έναν αστυνομικό που το πυροβολεί. 

Ό,τι και αν έχει γίνει, όπως και αν έχουν τα πράγματα, θεωρώ τραγικό λάθος την αθώωση του αστυνομικού. Και πολύ κακό μήνυμα, που στέλνουμε στα νέα αυτά παιδιά, το υγιέστερο κομμάτι της κοινωνίας μας, που δεν έχει ακόμη διαφθαρεί, όπως εμείς". 

Μάνος Χατζηδάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: