Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΕΝ ΚΡΑΝΙΩ

Από το συνωστισμό στην αναχώρηση του «Blue Star Paros» στο λιμάνι του Πειραιά στις 31 Ιούλη
 ..Ή ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ; (ΡΗΤΟΡΙΚΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ)



Κατά 25% αυξήθηκε κατά μέσο όρο το πρωτόκολλο επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας, την ώρα που αυξάνονται τα κρούσματα και πληθαίνουν οι καταγγελίες για έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας για επιβάτες και πληρώματα.


Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται, το πρωτόκολλο των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας αυξάνεται στο 80% από το 60% που ήταν έως σήμερα και στο 85% από το 65% στα πλοία που διαθέτουν καμπίνες, ενώ υπάρχουν κατηγορίες πλοίων που η μέχρι τώρα πληρότητα ήταν στο 50%.

Επίσης, στις καμπίνες επιβατών και πληρωμάτων δύνανται να ενδιαιτώνται μέχρι τέσσερα άτομα, εφόσον είναι συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, είτε άτομα με αναπηρία μετά του συνοδού τους.

Αναφορικά με τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα που το πρωτόκολλο επιβατών ήταν στο 50%, μπορεί να αυξηθεί στο 80% μόνο εάν αυτά διαθέτουν φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνεται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Ωστόσο, την ώρα που αυξάνεται το πρωτόκολλο των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας, πολλαπλασιάζονται και τα σοβαρά ερωτήματα για το αν τηρούνται τα μέτρα προστασίας στα πλοία, καθώς και οι καταγγελίες για την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας επιβατών και ναυτεργατών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Blue Star Paros», όπου σύμφωνα με καταγγελίες επιβατών, κατέφθασε στο λιμάνι του Πειραιά, την Παρασκευή 31 Ιούλη στις 20.10 με προγραμματισμένο απόπλου μια ώρα αργότερα στις 21.00. Σε αυτό το χρονικό διάστημα έπρεπε να γίνουν οι διαδικασίες αποβίβασης επιβατών και οχημάτων, η αντίστοιχη διαδικασία επιβίβασης, η πετρέλευση και ο εφοδιασμός του πλοίου και μέσα σε όλα αυτά πάντα στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έπρεπε να γίνει και η απολύμανση των χώρων του πλοίου, στο πλαίσιο των μέτρων για τον κορονοϊό.

Ουσιαστικά, δηλαδή, τα πλοία της ακτοπλοΐας πάνε «τρένο» τα δρομολόγια, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά για το πότε, πως και αν γίνονται οι απαραίτητες και προβλεπόμενες απολυμάνσεις των χώρων για την προστασία επιβατών και πληρωμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας, οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος και ειδικότητες) παραμένουν σύμφωνα με το χειμερινό πρωτόκολλο, δηλαδή μειωμένες περίπου κατά 50% με ότι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.


Όλα αυτά, τέλος, όταν πριν από τρεις ημέρες ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης υποστήριζε σε εκπομπή του «ΑΝΤ1» πως δεν θα υπάρξει αύξηση καθώς η Επιτροπή Λοιμοξιολόγων  απέρριψε το ενδεχόμενο και χαρακτήριζε αυστηρή την Επιτροπή. Πόσο μάλιστα όταν η απόφαση της αύξησης της πληρότητας έρχεται αμέσως μετά την σημαντική αύξηση των κρουσμάτων, όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: