Νέα εισπρακτικού χαρακτήρα και δυσβάστακτα πρόστιμα για μια σειρά παραβάσεων που πλέον κατηγοροποιούνται.. Ληστεία μέχρις πλήρους εξαντλήσεως του πληθυσμού..
Ακόμα πιο αυξημένα πρόστιμα θα πληρώνουν όσοι οδηγοί υποπίπτουν σε παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), οι οποίες αυξάνουν την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος, όπως η υπερβολική ταχύτητα και η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Ο αναθεωρημένος ΚΟΚ, τον οποίο αναμένεται σύντομα να παρουσιάσει το υπουργείο Μεταφορών θα περιλαμβάνει την αναμενόμενη κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας με έμφαση στις πλέον σοβαρές.
Παράλληλα ζήτημα χρόνου είναι και η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM.
Σημαντική παρέμβαση είναι και η μείωση της μέσης ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές, την οποία θα θεσμοθετήσει το υπουργείο. Στόχος είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποπληρωμή των προστίμων που καταλογίζονται και για το σκοπό αυτό ο παραβάτης που δεν καταβάλει το πρόστιμο εμπροθέσμως, θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
Τα παραπάνω θα συμπεριληφθούν στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, τους βασικούς άξονες του οποίου παρουσίασε σήμερα ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) για το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο ΗΟRΙΖΟΝ 2020 «SAFE STRIP - Safe and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive».
Πρόκειται για μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο δυναμικές πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα, μέσω εφαρμογής.
Η πατέντα θα παρέχει πληροφορίες για τα δεδομένα κυκλοφορίας στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο μέσω του κινητού τους τηλεφώνου ή απευθείας στο όχημα όταν υπάρχει η ανάλογη τεχνολογία. Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά ο Κεφαλογιάννης, το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μέτρα / δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%, με έτος αναφοράς το 2020.
Στα μέτρα αυτά συγκαταλέγεται και η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν:
Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας με έμφαση στις παραβάσεις που αυξάνουν την πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος.
Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος. Τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές.
Την ενσωμάτωση νέων κατηγοριών οχημάτων όπως αυτό της μικροκινητικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό θα ρυθμιστεί η ασφαλής κυκλοφορία για τα πατίνια, τα αυτοπροωθούμενα οχήματα τύπου Segway ή τα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου