Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

O ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ..

9a
...ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΡΙΝΑΚΕΙΟΝ ΒΗΜΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ ΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΙΘΗΚΟΥ



 Ανωνύμου του Έλληνος

Σεμνά και ταπεινά ομολογώ ότι είμαι μεγάλος και αθεράπευτος μαζόχας! Μόνο ένας τέτοιος τύπος θα σπαταλούσε δεκάδες ώρες και μάλιστα στην κρίσιμη και πολύτιμη... δεύτερη εφηβεία να διαβάσει εννιά τόμους κοινοτοπίες και κοινοτυπίες ανάμεικτες με ανιστόρητες ανοησίες.


Τόσο είναι το μεγάλο (μόνο σε όγκο) έργο, που κυκλοφόρησε από ομάδα μελετητών πρόπερσι στο Μιλάνο, ήρθε, μην χάσουμε, μεταφρασμένο εν είδη δώρου του κυριακάτικου Τύπου. Προσχηματικός τίτλος: «Αρχαία Ελλάδα» και προφανέστατος στόχος η αποθέωση του «Δυτικού» κόσμου και πολιτισμού (κατ’ ευφημισμόν η έσχατη λέξη)!

 Η προσπάθεια θέλει και εμπορικό όσο και ιδεολογικό κράχτη. Επιστημονική (ευφημισμός) επιμέλεια: Ουμπέρτο Έκο. Για την ακρίβεια του λόγου σημειώνεται ότι κυκλοφόρησε πρώτη φορά στα ελληνικά το 2018 από τις εκδόσεις «Πεδίο», πριν σακουλιαστεί για την εφημερίδα «Το Βήμα» σε «σκληρόδετη, πολυτελή έκδοση». Άλλη οδυνηρή, βαθιά πονεμένη ιστορία η δωροθεσία βιβλίων των εφημερίδων, γενικά και όχι μόνο για το εν λόγω έργο.
Τ’ αγοράζεις ίσα να τα διαβάσεις, κατόπιν τα πετάς στην ανακύκλωση (μπλε κάδος).

Αυτές οι εκδόσεις δεν μπορούν να κατοικούν σε σοβαρή και λειτουργική βιβλιοθήκη σκεπτόμενων ανθρώπων, που ακόμα διαβάζουν και δεν σωρεύουν αδιάβαστα, κυρίως δωρεάν ή μπιρ παρά αποκτημένα, βιβλία σ’ αραχνιασμένα ράφια για να κάνουν... πνευματική φιγούρα. Βολεύει προς τούτο το χοντρό χαρτόνι του εξωφύλλου (το πανάρι, που λέγαμε στο 9bσχολειό) πλην, όμως, ουδεμία έχει σχέση με επιμελημένη σκληρόδετη βιβλιοδεσία.

Στο ίδιο στρατσόχαρτο με της εφημερίδας, κακοτυπωμένα, κακοδεμένα, πολλάκις χτυπημένα κατά την μεταφορά, συχνά τσαλακωμένα, τα μάλα απωθητικά προς ανάγνωση κι απόλαυση, ιδίως όταν περιέχουν φωτογραφίες και μάλιστα έγχρωμες. Πρωτίστως λείπει η μοναδική αφή και αίσθηση του βιβλίου, που εμάς τους... παλιούς συγκινεί, τέρπει και απογειώνει. Ό,τι δίνεις παίρνεις φυσικά, ή το φτηνό κρέας το τρώνε τα σκυλιά, ή όποια άλλη λαϊκή θυμοσοφία σας αρέσει....


Η φτήνια δεν έγκειται ωστόσο στην έκδοση ή τουλάχιστον μόνο σε αυτήν, όπως συμβαίνει με άλλα εγνωσμένης αξίας έργα, που δίνει ο κυριακάτικος Τύπος. Ίσα-ίσα που διακατέχεται ολόκληρο το περιεχόμενο του εν λόγω έργου και μάλιστα προέχει η δογματική αποτύπωση και η από καθέδρας διδασκαλία δίκην πνευματικού φασισμού. Δεν έχουμε διάθεση και χωροχρόνο να κάνουμε υπόμνημα ανοησιών για την κριτική παρουσίαση της πρόχειρης, ρηχής, ανιστόρητης εγνωσμένης πολιτικής σκοπιμότητας «Αρχαίας Ελλάδας» με την βιτρίνα του Ουμπέρτο Έκο.

Ανθολόγιο όλων των κατά καιρούς διατυπωμένων απόψεων για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό υπό το πρίσμα της πολιτικάντικης δυτικής μυωπίας. Επιλεκτική παράθεση ιστορικών γεγονότων με το υποδεκάμετρο του δυτικού μεσσιανισμού. Για παράδειγμα οι Περσικοί Πόλεμοι και οι κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου παρατίθενται υπό το κοινότοπο αλλά κι από πολλές δεκαετίες πλέον ανιστόρητο ερευνητικό μοτίβο ότι οι Έλληνες έσωσαν τον κόσμο από τους βαρβάρους και ότι ο Μακεδόνας στρατηλάτης απελευθέρωσε τις ελληνικές πόλεις και πληθυσμούς από τον βαρβαρικό ζυγό!


Τώρα, ποιος ήταν πιο πολιτισμένος, αυτός, που από την εποχή του Μεγάλου Κύρου είχε αχανή, πολυεδρική και λειτουργική αυτοκρατορία, ή ο άλλος, που έβραζε στην μιζέρια των πόλεων-κρατών, που σφάζονταν-αυτό δεν ενδιαφέρει τους πάνσοφους καθηγητάδες, γιατί είναι άλλος ο στόχος της «Αρχαίας Ελλάδας». Φυσικά δεν παίρνουν χαμπάρι ότι η μοναδική και μέγιστη συνεισφορά του Μ. Αλεξάνδρου ήταν όχι οι εφήμερες και τυχοδιωκτικές εκστρατείες-κατακτήσεις, αλλά η μέσω αυτών, για πρώτη φορά σε τόσο πλάτος, ανάμειξη λαών, μεγάλων πολιτισμών, ηθών, εθίμων, νοοτροπιών, υλικών προϊόντων, ποικίλων ρευμάτων σε όλες τις 9cεκφάνσεις του τότε κόσμου.

Ανέκαθεν γνώριμων στην μάνα του πολιτισμού Ανατολή αλλά έρχονται ν’ ανακατευτούν βίαια και πολύτροπα σε καινούρια χαρμάνια και υπό διαφορετικές κοινωνικές και γεωπολιτικές συνθήκες ώστε να δώσουν νέα εύγονα τέκνα.

Λέξη δεν αναφέρεται για αυτά. Δεν συμφέρει στον αγοραίο, ηλίθιο δυτικό μεσσιανισμό. Άσε, που αν νικούσαν οι εξ ίσου πολιτισμένοι με τους Έλληνες Πέρσες στον Μαραθώνα και την Σαλαμίνα, ίσως ήταν διαφορετικός ο κόσμος και δεν θα είχε τα δεσμά της βάρβαρης Δύσης!

 Με «αν» δεν γράφεται ιστορία, αλλά με πολύ αίμα και συνενοχή των όχλων λαών, που τους σέρνουν «Μεγαλέξανδροι», δηλαδή χαρισματικοί ηγέτες.


Στο πολύτομο έργο κρίνονται το πολιτικό σύστημα, οι κοινωνικές ροπές και θεσμοί,


Οι τέχνες, τα γράμματα, ιδιαίτερα η φιλοσοφία, ένα γενικό πασπαρτού του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και κόσμου για να αναδειχθεί η μεγαλοσύνη του υποτιθέμενου πολιτισμού της βάρβαρης Δύσης όχι μόνο στο αιμοσταγές στάδιο του Ιμπεριαλισμού. Κοινοτοπίες κουτόφραγκων, πασίγνωστες και βαρετές, προπαντός ανιστόρητες και ύποπτες. Ακούγονται με τον τόνο τόσο στο Δ’ Γερμανικό Ράιχ, την κατ’ ευφημισμόν Ευρωπαϊκή Ένωση, εν γένει στον βάρβαρο Δυτικό ντουνιά. Στόχος της φτηνιάρικης και εξόφθαλμα υστερόβουλης υμνωδίας του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού;

Οι Έλληνες τα κάνανε όλα με σοφία, είπανε τα πάντα, επέδρασαν στους Ρωμαίους προγόνους «μας» (των Δυτικών) κι ήρθαμε οι Ευρωπαίοι, τα πήραμε, τα διορθώσαμε, τα κάναμε αφετηρία έμπνευσης, τα βάλαμε στην σωστή και σύγχρονη διάσταση και κάναμε τον Δυτικό πολιτισμό, το πιο σημαντικό γεγονός από κτήσεως κόσμου.

 Και σας τα δώσαμε απλόχερα, πάλι πολιτιστική εξαγωγή, για να μην παραπονείστε ξεχασιάρηδες νεοέλληνες, που είσαστε «τα κακομαθημένα παιδιά της ιστορίας»-όπως έγραψε πρόσφατος εγχώριος ιστορικός φασουλής, δίχως τσίπα υμνώντας τον διαχρονικό ραγιαδισμό της αποικίας Γκραικυλίας! Να ποια είναι η ανιστόρητη, βλακώδης συνάμα και πρόστυχη, ιμπεριαλιστική ιδεολογία, ο βαθιά αντιδραστικός κινητήριος μοχλός της «Αρχαίας Ελλάδας» με βιτρίνα, μάλλον με το επιστημονικό άλλοθι του κυρίου Ουμπέρτο Έκο.


9dΟι αρχαίοι Έλληνες... έπεσαν από τον ουρανό, ήταν παρθενογένεση! Δεν υπάρχουν μοναδικοί Ανατολικοί πολιτισμοί μέρος των οποίων στην ιστορική σκυταλοδρομία είναι κι η αρχαία Ελλάδα!

Απορρίπτουν και αποκρύβουν ότι είναι όχι μόνο μια από τις πολλές κολώνες του Ανατολικού πολιτισμού, συνέχεια παμπάλαιων λαών, δρόμων και δομών, αλλά και ζηλευτό τοξωτό πέτρινο γεφύρι της μάνας του πολιτισμού Ανατολής με την βάρβαρη Δύση.

Τάχα αγνοούν ότι όσα γίνονται τουλάχιστον τα τελευταία 100 χρόνια στον Δυτικό κόσμο, αλλά και εκεί που κάνει αυτός επιδρομές, δεν έχουν καμιά σχέση με τον πολιτισμό και τον άνθρωπο, είναι φασισμός και πούρα βαρβαρότητα. Συνιστούν κραυγαλέα αναιρέση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, εν γένει του πολύτροπου Ανατολικού πολιτισμού.

 Της «κανονικής» πολυεθνικής και πολυθεϊστικής Ανατολής, όχι την παρατεταμένη και φρικτή θηριωδία του φανατικού θρησκευτικού Εβραϊσμού με τις αιρέσεις του: Χριστιανισμό και Μουσουλμανισμό! Αυτά δεν έχουν σχέση με την Ανατολή, είναι ολέθριες Δυτικές προίκες και μόδες, που καταδυναστεύουν και καταστρέφουν την γη με την διαρκή συνενοχή των λαών-όχλων της Ανατολής, που αιώνες τώρα ανέχεται βάρβαρους Δυτικούς κατακτητές να ληστεύουν τον πλούτο της και να την γεμίζουν με τάφους.


Δεν επεκτείνομαι, τα έχουν πει στο πρόσφατο συνέδριο του Ιδρύματος Κόκκαλη με θέμα «Δυτικός και λαϊκός πολιτισμός» και η ομιλία μου υπάρχει . Δεν μπορεί, όμως, να μην ειπωθεί ότι ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια του γελοίου οι αναφορές στην «Αρχαία Ελλάδας. Για παράδειγμα με προσποιητή σοβαροφάνεια και με υποκριτική εμβρίθεια προβληματίζονται και επιχειρηματολογούν κιόλας πώς και 9eγιατί ο αρχαίος ελληνικός κόσμος δεν είναι επηρεασμένος από την Ανατολή, ουδόλως «ανατολίζει»!

Και αυτοί οι ηλίθιοι ακροβατισμοί από τους αρχαίους Έλληνες στους Ρωμαίους και στους πάνσοφους Δυτικούς της... μεγαλοφυούς σύνθεσης!

Μόνο γέλια προκαλεί ο τελείως «κουφός» συσχετισμός αρχαιοελληνικών γραμμάτων και τεχνών με μεταγενέστερες «δυτικές» καταστάσεις!

Η φιλοσοφία, όχι φυσικά του μέγιστου Ηράκλειτου, αλλά οι λογοτεχνικές ηθικοπλαστικές χαζομάρες του Πλάτωνα, μόνο υπερπροβάλλονται, άντε και ο μέγας συστηματικός Αριστοτέλης με αναφορές στον Νίτσε. Αν δεν το ξέρετε, ο Πραξιτέλης και ο Λύσιππος «παραβάλλονται» με τον Μιχαήλ Άγγελο...


Το πιο εξοργιστικό πλην άκρως δηλωτικό της εφαρμοσμένης δυτικής βαρβαρότητας είναι οι φωτογραφίες, που περιέχονται στο πολύτομο έργο. Κλοπιμαία αγάλματα του Ευρωπαίου κατακτητή-αρχαιοκάπηλου από την Ανατολή και τις κοιτίδες πολιτισμού της, από την Ελλάδα κυρίως. Τα εδώ δημοσιευμένα είναι ελληνικά αγάλματα, που βρίσκονται στο Λούβρο.

Σε πιάνει τρέλα όταν διαβάζεις τις Δυτικές μαλακίες, που κοσμούνται από τα κλεμμένα αρχαία μνημεία. Έρχονται οι φονιάδες των λαών, οι στυγεροί εγκληματίες δυο παγκόσμιων πολέμων και πυρηνικών βομβαρδισμών και άλλων ιστορικών αθλιοτήτων και μας κάνουν περισπούδαστη πολιτιστική θεωρία!


Να μιλήσουμε μόνο για τους τρεις τελευταίους αιώνες και όχι για το ξεκλήρισμα των πληθυσμών ολόκληρης της «αμερικανικής» ηπείρου από τα «αποβράσματα» της Ευρώπης, που έγιναν του κόσμου κατακτητές. Για αυτό με το δικό τους δημιούργημα το Ισλαμικό Κράτος (Δυτική πατέντα κι αυτό) ισοπέδωσαν πανάρχαια μνημεία στην Μεσοποταμία; Για να χαθούν δια παντός τα πολιτιστικά ίχνη του ανθρώπου και ο ψηφιακός πίθηκος να θεωρεί απαρχή του... πολιτισμού του το Χόλιγουντ, το νόμιμο εκχύλισμα κοκαΐνης και τον αυνανισμό της οθόνης;

Δεν υπάρχουν σχόλια: