...ΚΡΥΒΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΛΙΛΙΠΟΥΤΕΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ ΑΦΟΥ ΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ
Τον πιο κομβικό ρόλο στους σχεδιασμούς των ΑμερικανοΝΑΤΟικών για την
Ελλάδα παίζει, οπωσδήποτε, η Σούδα, η «κορωνίδα» της διμερούς
συνεργασίας, όπως την αποκαλούν οι αρμόδιοι αξιωματούχοι.
Το τι μεθοδεύουν οι Αμερικανοί με τη σύμφωνη γνώμη των αστικών πολιτικών δυνάμεων στην Ελλάδα, μέσα από την αναθεώρηση της διμερούς «Αμυντικής Συμφωνίας», φαίνεται ανάγλυφα από όσα σχεδιάζουν για την επέκταση των εγκαταστάσεων της βάσης.
Φαραωνικά σχέδια, που κουμπώνουν πάνω στην όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και με τη βάση (προκεχωρημένη βάση ανεφοδιασμού και υποστήριξης για τις αμερικανοΝΑΤΟικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή), να παίρνει «φωτιά» το αμέσως επόμενο διάστημα, με αύξηση των δυνατοτήτων της να συντονίσει Αεροπορικές Επιχειρήσεις και Στρατηγικές Αερομεταφορές (όπλων, πυρομαχικών, λοιπών πολεμοφοδίων και προσωπικού), προς και από τα μέτωπα όπου επιχειρούν οι αμερικανικές Ενοπλες Δυνάμεις.
Στοχευμένες παρεμβάσεις
Ξεχωρίζουν εκεί δύο έργα για την αεροναυτική βάση τους στη Σούδα, και τα δύο στο πλαίσιο της περιλάλητης «Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Αποτροπής» (European Deterrence Initiative - ΕDΙ), το ευρύτερο σχέδιο των Αμερικανών για απομείωση ή παρεμπόδιση της επιρροής άλλων ιμπεριαλιστικών κέντρων (π.χ. Ρωσία, Κίνα) σε αυτό που εύγλωττα ονοματίζουν «ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων».
- Το πρώτο τιτλοφορείται «EDI: Marathi Logistics Support Center at Souda Bay (Greece)» ή Κέντρο Υποστήριξης Logistics. Ο προϋπολογισμός τους είναι 6,2 εκατομμύρια δολάρια και κατά πληροφορίες αφορά ενίσχυση και επέκταση υπαρχουσών υποδομών.
Αρμόδιοι παράγοντες εκτιμούσαν τότε ότι η «πλατφόρμα ΝΑΤΟ» είναι η Σούδα και ότι οι δυο πλευρές έδιναν το «πράσινο φως», ήδη από τότε, για εργασίες αναβάθμισης των υποδομών, ώστε οι Αμερικανοί όχι απλά να δένουν περιστασιακά, αλλά και να σταθμεύουν και να επισκευάζονται εκεί μεγάλα αντιτορπιλικά τύπου «Arleigh Burke», που «ρίχνουν» για περιπολίες και επιχειρήσεις τους στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
Σε κάθε περίπτωση, οι Αμερικανοί όρισαν σε πρώτη φάση ως επιθυμητή ημερομηνία ανάθεσης του σχετικού συμβολαίου για το «EDI: Marathi Logistics Support Center at Souda Bay (Greece)», με όποιον κατασκευαστή - εργολάβο προκρίνουν, τον Νοέμβρη 2019, αφού δηλαδή έχει υπογραφεί η νέα διμερής «Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας», που να τους λύνει τα χέρια για μακρόχρονη ...αξιοποίηση από μέρους τους της βάσης, με τις αντίστοιχες επενδύσεις.
- Το δεύτερο σχέδιο τιτλοφορείται «EDI: Joint Mobility Processing Center at Souda Bay (Greece)» ή Διακλαδικό Κέντρο Διαχείρισης Κινητικότητας και προϋπολογίζεται να κοστίσει 41,6 εκατομμύρια δολάρια. Οι Αμερικανοί όρισαν σε πρώτη φάση ως επιθυμητή ημερομηνία ανάθεσης του σχετικού συμβολαίου τον Οκτώβρη 2019. Για το έργο αυτό συντάσσεται συμβόλαιο με την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση των ΗΠΑ, συγκεκριμένα με το υπουργείο Αμυνας και ειδικότερα με τη Διοίκηση Κατασκευών Ναυτικών Υποδομών του ΠΝ των ΗΠΑ («Naval Facilities Engineering Command»).
«Απογειώνουν» τις δυνατότητες της βάσης
Η προκήρυξη γι' αυτό το δεύτερο έργο δίνει μια κατατοπιστική εικόνα σχετικά με το γιγαντιαίων διαστάσεων «πρότζεκτ»:«Το κτίριο περίπου 8.970,26 τετραγωνικών μέτρων θα στεγάσει τις βασικές λειτουργίες των υπηρεσιών Αεροπορικών Επιχειρήσεων και Αερομεταφορών για να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας. Το νέο κτίριο αποτελείται από ένα συγκρότημα Αεροπορικών Επιχειρήσεων με νέο τέρμιναλ "επιβατών" (σ.σ. στρατιωτικού προσωπικού), χώρους συντονισμού αεροπορικών επιχειρήσεων και τερματικό σταθμό αερομεταφορών (...).
Ο τερματικός σταθμός "επιβατών" πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 "επιβάτες" ετησίως και να υποστηρίζει ένα επιβατικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου (περίπου 300 επιβάτες με αποσκευές/εξοπλισμό) και τέσσερα αεροσκάφη μεγάλου βάθους φορτίου τη φορά (βλ. μεταγωγικά)». Να μπορεί να αντεπεξέλθει δηλαδή ακόμα και σε συνθήκες ...μποτιλιαρίσματος.
Το διώροφο (όπως προκύπτει από τα σχέδιά τους) κτίριο θα πιάσει τόση έκταση που απαιτεί να ...ανοίξουν χώρο ακόμα και γκρεμίζοντας άλλα κτίρια της βάσης: «Το JMPC P-903 θα βρίσκεται ανάμεσα στα υπάρχοντα κτίρια 4 και 34 και η θέση αυτή θα απαιτήσει την κατεδάφιση κτιρίων 5, 6, του θόλου 34 και του κατακόρυφου σταθμού, προσκείμενου στο θόλο 34 κατά την έναρξη της κατασκευής. Το κτίριο 22 θα κατεδαφιστεί μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και την ευεργετική λειτουργία του νέου JMPC».
Ορίζουν, τέλος, ότι η όλη κατασκευή θα διαρκέσει «περίπου 912 μέρες μετά την απονομή του συμβολαίου». Σαν να λέμε, θα τους πάρει κοντά τρία χρόνια μόνο η κατασκευή, εξ ου και η πρεμούρα τους για πολυετή επέκταση της διμερούς «Αμυντικής Συμφωνίας».
Σε κάθε περίπτωση προϋπολογίζουν συνολικά για αυτά τα δύο κατασκευαστικά έργα στη Σούδα 47,85 εκατ. δολάρια, χώρια τον εξοπλισμό και τα τακτικά ή έκτακτα ετήσια λειτουργικά έξοδα της βάσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου