Με την πλειονότητα του πληθυσμού να τελεί υπό έξωση και πενία οι επιχειρήσεις του εμφιαλωμένου νερού καταγράφουν κέρδη θεαματικά.. Είδες η κρίση-νοημοσύνης- του ελληνικού λαού;
Σημαντική άνοδο καταγράφει η αγορά του εμφιαλωμένου νερού με το 2017 να κλείνει με άνοδο της τάξης του 5,5% ως προς την αξία αλλά και για τον όγκο των πωλήσεων κατά 6,7%. Aυτό άλλωστε αποτυπώνεται τόσο στα οικονομικά μεγέθη των δύο leader της αγοράς, της Χήτος και του Βίκου, όσο και στις επενδύσεις που αυτοί ετοιμάζουν.
Ισχυρή πάντως είναι η παρουσία, κυρίως στα σουπερμάκετ αλλά και στους χώρους εστίασης, των υπολοίπων παικτών της αγοράς, της Νestle με το Κορπή, της Coca Cola με την Αύρα και της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας με την Ιόλη.
Το 2017 η Χήτος με το Ζαγόρι κατάφερε να πετύχει σημαντική αύξηση τόσο στις πωλήσεις όσο και στα κέρδη της. Ειδικότερα τα έσοδά της το 2017 ανήλθαν σε 48,53 εκατ. ευρώ, από 43,52 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 11,5%
Όσον αφορά τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 4,47 εκατ. ευρώ το 2017, έναντι 1,89 εκατ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση 92,1% Τη διετία 2016-2017 υλοποίησε σημαντικές επενδύσεις, άνω των 6,8 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζοντας το παραγωγικό δυναμικό της.
Οι εν λόγω επενδύσεις οδήγησαν σε διεύρυνση της λειτουργικής αποδοτικότητάς της. Στις αρχές του 2017 το σήμα «Ζαγόρι» είχε αξιολογηθεί ως «Corporate Superbrand 2016» στον καθιερωμένο ετήσιο διαγωνισμό για τα κορυφαία ελληνικά εμπορικά σήματα, καθώς κρίθηκε το πλέον αναγνωρίσιμο σήμα στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών.
Η Χήτος εξάγει το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι ήδη σε 25 χώρες παγκοσμίως (ΗΠΑ, Καναδάς, Ε.Ε., Βαλκάνια, κ.ά.) ενώ παράλληλα αναπτύσσεται στις αγορές της Ινδίας, του Κονγκό, της Κίνας και της Ρωσίας.
Σήμερα το Ζαγόρι κατέχει το 22,8% της αγοράς με βάση τον όγκο πωλήσεων, ενώ η δεύτερη εταιρεία κατέχει μερίδιο 16,2%. Σύμφωνα με τη Χήτος η επέκταση στον κλάδο προήλθε τόσο λόγω της σταθερής εμπορικής στρατηγικής που αποδίδει καρπούς όσο και λόγω των εξαγωγών, οι οποίες αυξάνονται σταθερά.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της, η πορεία της επιχείρησης στα μέσα του 2018 έβαινε ικανοποιητική. Η εταιρεία συνέχιζε να υλοποιεί επενδύσεις, βάσει προγράμματος ενταγμένου στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 3299/2016. Αυξημένες πωλήσεις κατά 4%-5% αναμένεται να παρουσιάσει για τη χρήση του 2018 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων με τον διακριτικό τίτλο Βίκος η οποία και το 2017 κατέγραψε άνοδο των πωλήσεών της για δεύτερο συνεχόμενο έτος.
Μέσα στο 2017 η εταιρεία διέθεσε κεφάλαια ύψους 19,07 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχων δαπανών 2,78 εκατ. ευρώ το 2016, κυρίως για την ανανέωση του μηχανολογικού και τεχνικού εξοπλισμού της, σε συνδυασμό με τη δημιουργία κτιριακών και λοιπών υποδομών. Στα τέλη του 2016 ξεκίνησε να υλοποιεί νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 21 εκατ. ευρώ.
Το 2017 η Βίκος κατέγραψε πωλήσεις 75,94 εκατ. ευρώ (+4,2% σε σύγκριση με το 2016). Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 15,70 εκατ. ευρώ (-13,5%), τα κέρδη προ φόρων 10,91 εκατ. ευρώ (-24,9%) και τα καθαρά κέρδη στα 7,72 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου