Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ


Το εντυπωσιακό πλοίο που ταξιδεύει μισοβυθισμένο και το διαφορετικό φορτίο που μεταφέρειΤο μισοβυθισμένο πλοίο που έλυσε δισεπίλυτα προβλήματα μεταφοράς βαρέων φορτίων..



Και μιας εκ των πολλών ευκαιριών δοθείσης, διερωτώμαι τώρα ποιος έχει σκαρφαλώσει σαν πίθηκος στις βαλανιδιές.. Εμείς ή αυτοί; 




Κανονικά η εικόνα ενός πλοίου που μισοβυθίζεται προκαλεί συναγερμό και παραπέμπει σε κάποιον μεγάλο κίνδυνο. Εκτός κι αν πρόκειται για το Blue Marlin, το πλοίο που είναι φτιαγμένο για να ταξιδεύει μισοβυθισμένο, αφού η δουλειά του είναι να μεταφέρει τεράστια φορτία, όπως άλλα σκάφη, πολεμικά πλοία, πλατφόρμες άντλησης ή γιγάντια ραντάρ.

Το Blue Marlin, με μήκος 217 μέτρα, είναι πλοίο μεταφοράς μεγάλων φορτίων. Ιδιοκτήτρια και διαχειρίστριά του είναι από το 2001 η ολλανδική εταιρεία Dockwise Shipping, που ασχολείται με τις θαλάσσιες μεταφορές. Και το Blue Marlin, μαζί με το «δίδυμο» Black Marlin είναι η εμπροσθοφυλακή της μεταφοράς μεγάλων φορτίωνμέσω θαλάσσιων οδών.
Διαθέτει 38 καμπίνες, που χωρούν 60 ανθρώπους, ενώ είναι εξοπλισμένο με γυμναστήριο, σάουνα και πισίνα. Τα δύο πλοία ανήκαν από την κατασκευή τους, το 2000 το Blue Marlin και το 1999 το Black Marlin, στην εταιρεία Offshore Heavy Transport στο Όσλο της Νορβηγίας, μέχρι την αγορά τους από την Dockwise.
Στο «βιογραφικό» του, το Blue Marlin έχει πραγματικά πολύ εντυπωσιακές επιδόσεις, που αποδεικνύουν πως είναι ο ειδικός, όταν πρόκειται για «βαριές δουλειές».
Το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό είχε «προσλάβει» το Blue Marlin από την  Offshore Heavy Transport για να μεταφέρει το αντιτορπιλικό USS Cole πίσω στις ΗΠΑ μετά τις ζημιές που υπέστη από βομβιστές αυτοκτονίας της Αλ Κάιντα, ενώ ήταν δεμένο στο λιμάνι του Άντεν, στην Υεμένη.
Στα τέλη του 2003 το Blue Marlin βελτίωσε τις επιδόσεις του με την προσθήκη εξοπλισμού που το έκανε ακόμα πιο ευέλικτο και ακριβές στις κινήσεις του. Ξαναρίχτηκε στη «δουλειά» τον Ιανουάριο του 2004 και ανέλαβε τη μεταφορά της πλατφόρμας άντλησης Thunder Horse PDQ, βάρους 60.000 τόνων, στο Τέξας.
Τον Ιούλιο του 2005 μετέφερε το διυλιστήριο Snøhvit από τον χώρο της κατασκευής του στο Cádiz της Ισπανίας μέχρι το Hammerfest της Νορβηγίας, ταξίδι 11 ημερών. Η μεταφορά αυτή είχε βιντεοσκοπηθεί για τις εκπομπές Extreme Engineering του Discovery Channel και Mega Movers του History Channel.
Τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς, το ακούραστο Blue Marlin απέπλευσε από το Τέξας για να μεταφέρει το τεράστιο θαλάσσιο ραντάρ X-band στο Αντάκ της Αλάσκα, μέσω του νότιου άκρου της Νότιας Αμερικής και το Περλ Χάρμπορ, όπου έφτασε τον Ιανουάριο του 2006, έχοντας διανύσει 15.000 μίλια.
Τον Ιανουάριο του 2007 το πλοίο – αρσιβαρίστας ανέλαβε ακόμα μία δύσκολη αποστολή. Μετέφερε δύο πλωτές πλατφόρμες, τις Rowan Gorilla VI και GlobalSantaFe Galaxy II από το καναδικό λιμάνι του Χάλιφαξ, στη Βόρεια Θάλασσα.
Στις 16 Ιουνίου του 2012, το πλοίο έφτασε στο λιμάνι Ferrol της Ισπανίας για να μεταφέρει το πολεμικό πλοίο HMAS Canberra στη Μελβούρνη. Το πλοίο φορτώθηκε στο Blue Marlin τον Αύγουστο του 2012 και έφτασε στην αυστραλιανή πόλη στις 17 Οκτωβρίου.
Τον Μάιο, το Blue Marlin έγινε στόχος πειρατών στα ανοιχτά της ακτής της Ισημερινής Γουινέας, στην Αφρική. Το πλήρωμά του βρήκε καταφύγιο στο ειδικά διαμορφωμένο «δωμάτιο προστασίας» του πλοίου, την ώρα που οι πειρατές άνοιγαν πυρ στη γέφυρα. Μέχρι να φτάσει το ναυτικό της Ισπανίας και της Ισημερινής Γουινέας, οι πειρατές είχαν εξαφανιστεί...

Δεν υπάρχουν σχόλια: