Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥΧΩ ΓΙΑ ΜΕΤΑ


 Έναν ψηφίζεις κι ο άλλος είναι δώρο των Βρυξελλών με μόνη τη μεταξύ τους διαφορά να τοποθετείται στο ότι ο Μητσοτάκης αποκαλύπτει ωμά το πολιτικό Γκουαντάναμο που σε αναμένει ενώ ο δεύτερος στολίζει τη καθεστωτική σκουριά με ροζ άνθη..





Με διευρυμένη αντιλαϊκή ατζέντα και με ταξικό πρόσημο την τόνωση της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων «τρέχουν» οι διεργασίες γύρω από τις «εκκρεμότητες» του 3ου κύκλου της «μεταμνημονιακής αξιολόγησης». Αυτή με τη σειρά της αποτελεί τμήμα του γενικότερου σχεδίου για την επόμενη 4ετία, μέχρι και το έτος 2022, όπως προβλέπεται στη συμφωνία του ελληνικού κράτους με τους ευρωπαϊκούς «θεσμούς», που βέβαια φέρει τη «σφραγίδα» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Σε αυτό το φόντο, οι αντιλαϊκές συντεταγμένες είναι ήδη προδιαγεγραμμένες, και αυτό ανεξάρτητα από το κόμμα που θα βρεθεί στο τιμόνι της αστικής διαχείρισης το επόμενο διάστημα. Θυμίζουμε ότι η συμφωνία για την «επόμενη μέρα» - μεταξύ άλλων - προβλέπει πως το ελληνικό κράτος «δεσμεύτηκε στο Γιούρογκρουπ να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις βασικές μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο του μνημονίου. Εχει δεσμευτεί επίσης να εφαρμόσει συγκεκριμένες δράσεις στους τομείς της φορολογικής και δημοσιονομικής διαρθρωτικής πολιτικής, της Κοινωνικής Πρόνοιας, της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, των αγορών εργασίας και προϊόντων, των ιδιωτικοποιήσεων και της δημόσιας διοίκησης».

 Με βάση και τα παραπάνω, ανάγλυφα προκύπτει το γεγονός ότι το ενισχυμένο εποπτικό πλαίσιο επεκτείνεται σε ολόκληρη την γκάμα της αντιλαϊκής πολιτικής και των αναδιαρθρώσεων. Αλλωστε, η συμφωνία προβλέπει ρητά και κατηγορηματικά τις «ειδικές δεσμεύσεις της Ελλάδας που θα διασφαλίσουν τη συνέχιση και ολοκλήρωση των συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων τη μετα-προγραμματική περίοδο».

Ταυτόχρονα, καταγράφεται πως το ελληνικό κράτος «θα σεβαστεί πλήρως τη δέσμευσή του να εξασφαλίσει ότι οι ετήσιοι προϋπολογισμοί θα επιτύχουν μεσοπρόθεσμα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ».

Να δεις τι σου 'χω για μετά...
Αλλωστε, και οι πρόσφατες «μεταμνημονιακές» «αξιολογήσεις» της Κομισιόν εστιάζουν στην ανάγκη της σταθερότητας στην υλοποίηση της πολιτικής υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων, που σημαίνει βεβαίως διατήρηση και επέκταση των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων αλλά και εμπλουτισμό τους...

Ενδεικτικοί είναι και οι παρακάτω άξονες:

-- Ματωμένα πλεονάσματα: Σύμφωνα με την Κομισιόν, «οι ελληνικές αρχές πρέπει να συνεχίσουν να παρακολουθούν τους δημοσιονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών αποφάσεων, και καλούνται να λάβουν μέτρα αντιστάθμισης, όπου είναι αναγκαία, για να ανταποκριθούν στους μεσοπρόθεσμους δημοσιονομικούς στόχους». Προσδιορίζουν μάλιστα το «κόστος» από τις δικαστικές αποφάσεις (όπως αναδρομικά σε μισθούς, συντάξεις) σε 1,3% του ΑΕΠ, δηλαδή σε περίπου 2,4 δισ. ευρώ. Παραπέρα, δείχνοντας τις πηγές αναπλήρωσης των «απωλειών», υπογραμμίζουν ότι «οι επαναλαμβανόμενες δημοσιονομικές επιπτώσεις τέτοιων αποφάσεων θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό με μεταρρυθμίσεις και δράσεις στο ίδιο πεδίο πολιτικής», δηλαδή με περικοπές αντίστοιχου ύψους από τους ίδιους τους «ωφελούμενους».

-- Αφορολόγητο όριο: Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω κατακρεούργηση του αφορολόγητου ορίου μισθωτών - συνταξιούχων από το 2020, η Κομισιόν επισημαίνει ότι «είναι κρίσιμο το φορολογικό σύστημα να γίνει πιο φιλικό προς την ανάπτυξη μέσω μιας διεύρυνσης της φορολογικής βάσης και μέσω της μείωσης των φορολογικών συντελεστών για την εργασία και ιδίως για τις επιχειρήσεις».

-- «Κόκκινα» δάνεια: Στην αντιλαϊκή ατζέντα της προσεχούς περιόδου θα βρεθεί επίσης η νέα φουρνιά των παρεμβάσεων για τα «κόκκινα» δάνεια (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης κατοικίας). Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην «επικαιροποιημένη» έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφορικά με τη ρύθμιση για τα «κόκκινα» δάνεια στην πρώτη κατοικία: «Οι ελληνικές αρχές καλούνται να δεσμευθούν ότι δεν θα επεκτείνουν παραπέρα (μετά τις 31/12/2019) τη διάρκεια ή το πεδίο εφαρμογής του νέου καθεστώτος και ότι θα λάβουν διορθωτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης νομοθεσίας, σε περίπτωση που ανακύψουν προβλήματα εφαρμογής ή νομικά προβλήματα σχετικά με το καθεστώς».

Ταυτόχρονα, η τρέχουσα «αξιολόγηση» πλαισιώνεται από παρεμβάσεις, όπως η «μεταρρύθμιση» στα προνοιακά επιδόματα (με ακόμα περισσότερους «κόφτες»), η αναθεώρηση αντικειμενικών αξιών (επ' αυτών υπολογίζονται τα χαράτσια του ΕΝΦΙΑ κ.ά.), η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ, η επιτάχυνση παρεμβάσεων για το Κτηματολόγιο, η διενέργεια ανεξάρτητης «αξιολόγησης» για τη στελέχωση των υπουργείων κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: