Σάββατο 20 Απριλίου 2019

ΟΙ ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ


 *Παρανομούν κατά συρροή και εξακολούθηση * Φοροδιαφεύγουν συστηματικά δια του φιλικού διακανονισμού *Αναντιστοιχία μεταξύ ασφαλίστρων και υπηρεσιών.. *Λειτουργούν άνευ αδείας από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων 





Όχι ουδείς εισαγγελέας ως ο οφθαλμός του κράτους έχει ευαισθητοποιηθεί ακόμη.. 

Ευγένιος Ανδρικόπουλος

 Ευρώπη αλά καρτ. Από τις ελληνικής κοπής και ραφής ασφαλιστικές εταιρίες. Δυόμιση ώρες με το αεροσκάφος είναι οι Βρυξέλλες του κοινοτικού δικαίου για την οδική βοήθεια. Αστρική όμως είναι η απόσταση που τις χωρίζει απ’ αυτό.

Επειδή μιλά για υποδομές και οργάνωση με πανάκριβα εναέρια και επίγεια μέσα, για τεχνογνωσία, για ειδικοποιημένο προσωπικό, για μηχανοτεχνίτες, για διασώστες, γιατρούς και πολλά άλλα που προϋποθέτουν εμπράγματα κεφάλαια και όχι λογιστικά σκίτσα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των εγχώριων κατσαπλιάδων.


Τι αντ αυτών ισχύει επί της ημεδαπής; 

Μόλις πρόσφατα –το περασμένο έτος- «αναπαλαιώθηκε» για να επικυρωθεί από την κυβέρνηση της υγιούς επιχειρηματικότητας ο νόμος 3651 για να μετεξελιχθεί σε 4512.. Πρόκειται για μια απλή φωτοτυπία του προηγουμένου  δια του οποίου η οδική βοήθεια σχεδόν διαχωρίζεται από τις ασφαλιστικές παροχές, αφού εξακολουθεί ν' απαλλάσσεται της καταβολής του ΦΠΑ.

Το τοπίο φαντάζει θολό και μυστηριώδες, αλλά θα σας το ξεκαθαρίσω. Δεδομένου πως οι «υγιείς τυχοδιώκτες» δεν βάζουν το χέρι στη τσέπη παρά μόνον για να ξύσουν τ’ αρχίδια τους, κανείς δεν θα δεχόταν να επενδύσει τα τεράστια κεφάλαια που επιβάλλονταν δια των εοκικών οδηγιών σε μια αμφίβολης αξίας αγορά, από την οποία επιπλέον απουσιάζουν και εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα λόγω της ακινησίας.

 Αν έτσι η κυβέρνηση νομοθετούσε στη βάση του κοινοτικού δικαίου θα ήταν σαν να έβαζε λουκέτο στη συντριπτική πλειοψηφία των εταιριών του συγκεκριμένου κλάδου και στην .. φιλελεύθερη ύπαρξή της, αφού καμιά δεν θα πληρούσε τις προϋποθέσεις. Αλίμονο έτσι σε όσους «υπέπιπταν στο αδίκημα» ενός ατυχήματος. Ήταν καταδικασμένοι στην εγκατάλειψη. Οδύνη στην οποία υπόκεινται ούτως ή άλλως οι έλληνες εκδρομείς, της εντός της ΕΟΚ αλλοδαπής. Ο οδηγός μπορεί ιδίοις δυνάμεις και να επιστρέψει. Το όχημα όμως ποτέ. Κάτι σαν να λέμε πως η μπάλα περνά ο παίκτης όχι. Ο λόγος είναι απλός και κρύβεται πίσω από το γεγονός πως καμιά ευρωπαϊκή εταιρία οδικής βοήθειας δεν συνεργάζεται με τις ελληνικές, εξ αιτίας του ότι η προσφορά των υπηρεσιών της μιας, υπολείπεται παρασάγγας των υπηρεσιών της άλλης. Το που εδρεύει η μια και που η άλλη δεν χρειάζεται να είστε Αϊστάιν για να το αντιληφθείτε..

Τι λέει το Ευρωπαϊκό δίκαιο; 

«Παροχή βοήθειας στα πρόσωπα που περιέρχονται σε δυσχερή θέση κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους. Συνίσταται αυτή στην ανάληψη -έναντι προηγούμενης καταβολής ασφαλίστρου - της υποχρέωσης άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματός του.
 Η βοήθεια παρέχεται σε είδος ή σε χρήμα. Στη πρώτη περίπτωση επιβάλλεται η χρησιμοποίηση εξειδικευμένου προσωπικού . Πρόκειται για συνοπτική περιγραφή του άρθρου 2 παρ. 2 της οδηγίας 2009/138/ΕΚ.


Το ελληνικό κράτος (λέμε τώρα..) 

Τι κάνει αντ’ αυτών το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνοντας το ρίσκο μιας σειράς προστίμων που θα καταβάλλει ο συνήθης ύποπτος; Ο Ελληνικός λαός;
Αφήνει τις «οδικές» εκτός των ασφαλιστικών υπηρεσιών αφού επιμένει αυτές να μην καταβάλλουν ΦΠΑ, κάτι που κληρονομικώ δικαίω παραχωρείται εξ αιτίας της ΕΛΠΑ. Αυτό που όμως δεν ξέρω είναι αυτή τελεί ακόμη εν ζωή ή πρόκειται για μια συνένοχη των ιδιωτικών ασφαλιστικών υπηρεσία φάντασμα, γι αυτό και δεν τις έχει αποκληρώσει, προκειμένου να τις αδειάσει σαν σακί από πατάτες.

 Πονηριές ελληνικού τύπου

 Περί αυτού κατ' ουσίαν πρόκειται για να εξυπηρετηθεί η ασφαλιστική ολιγαρχία. Νομοθετεί η
κυβέρνηση με παραθυράκια διαφυγής ή ακόμη χειρότερα. Ασκεί πλημμελή έλεγχο και όταν δεν το πράττει λάμπει δια της δόλιας απουσίας της.
Συνέπεια αυτού είναι μια ογκώδης φοροδιαφυγή την ίδια στιγμή που καταδιώκεται ο μισθωτός και ο συνταξιούχος ανηλεώς. Θα σας δώσω ένα μόνον μέρος από το όλον της φοροδιαφυγής που διαπράττεται με την αποφυγή καταβολής του ΦΠΑ για ν ανατριχιάσετε:

Σε αντιδικία επί του Αρείου Πάγου μεταξύ της Εθνικής Ασφαλιστικής και της Εξπρές Σέρβις δηλώθηκε από την τελευταία πως κατά τον τελευταίο χρόνο εξυπηρετήθηκαν 768 χιλιάδες οχήματα και στη βάση του φιλικού διακανονισμού. (Άρειος Πάγος αριθμός υπόθεσης 134/2015).. Ευθεία ομολογία παρανομίας την οποία οι αεροπαγίτες την κατάπιαν δυσφορώντας υποθέτω ως να ήταν υποχρέωση κατάποσης μουρουνέλαιου.

Ως προς τι παρανόμησαν οι εντίδικες εταιρίες; Έναντι του νόμου 3651 που αντικαταστάθηκε φωτοτυπικά από τον 4512 του 2018.  Τι επιβάλλει αυτός; Ρητά και κατηγορηματικά πως : Υποχρέωση αποκλειστική των οδικών είναι η παραλαβή και μεταφορά του πληγέντος οχήματος και του οδηγού στη διεύθυνση της επιλογής τους. Πέραν τούτου ουδέν. Το ουδέν αφορά τον φιλικό διακανονισμό. Την ανταλλαγή δηλαδή στοιχείων μεταξύ των εμπλεκομένων σε κάποιο ατύχημα. Για την διαδικασία αυτή απαιτείται αυστηρά ειδική άδεια από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων και κυρίως την έγγραφη προϋπάρχουσα συναίνεση των ασφαλισμένων .. Και τέτοιου είδους άδειες δεν έχουν σε καμία παραχωρηθεί.

Χαρακτηριστικά αναφέρω πως μια εξ αυτών κι ενώ κατά τον νόμο οι άδειες ανανεώνονται κατ’ έτος, η τελευταία άδεια που έχει λάβει παραπέμπει στο …ιστορικό έτος 1999!! Δεν πρόκειται δηλαδή περί μιας έκνομης πράξης. Αλλά για πάρτη παρανομιών.. Και για την αλήθεια των λεγομένων μου παραθέτω τμήμα των προτάσεων αγωγής που κατατέθηκε κατά της αλλοδαπής ανώνυμης εταιρίας Mapfre Assistencia Compania International de Seguros y Reaseguros SA από Έλληνα πραγματογνώμονα ερευνητή.

Ιδού τι αναφέρεται στις προτάσεις του: 

Β) τα προσωπικά στοιχεία του ώδε ενάγοντος που κατέγραψε ο συνεργάτης της ώδε εναγομένης ασφαλιστικής εταιρίας Mapfre Assistencia ήτοι:
 -Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος (προκειμένου ν’ αποδειχθεί η ιδιοκτησία του οχήματος και να προσδιοριστεί το μοντέλο και το έτος κατασκευής του ώστε ν αποτιμηθεί η αξία του
-η άδεια οδήγησης (προκειμένου ν αποδειχτεί η νομιμότητα οδηγού του
-το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος (προκειμένου η νομιμότητα κυκλοφορίας του οχήματος
-η λήψη φωτογραφιών των εμπλεκομένων οχημάτων (προκειμένου ν αποδειχτεί το εύρος των ζημιών)..

Τι με λόγια απλά θέλει να πει εδώ ο ποιητής; Ομολογία έκνομης συναλλαγής. Κυρίως επειδή την παράδοση των συγκεκριμένων στοιχείων μόνον η αστυνομική αρχή μπορεί να επιβάλλει και δεύτερον: Πρόκειται περι κυνικής παραδοχής του φιλικού διακανονισμού τον οποίο διαπράττουν ως μη όφειλαν οι ασφαλιστικές δια μέσου των Οδικών. 

Και για να έχετε ένα μέρος από το όλον των ασφαλιστικών οργίων να σημειώσω πως για μια από αυτές -τις Οδικές- σε δικαστικό αίτημα για την σύννομη λειτουργία της, απάντησε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων πως δεν έχει λάβει ποτέ άδεια αν και της γνωστοποίησε (στην Αρχή) πως τηρεί αρχεία (έγγραφο της Αρχής με αριθμό πρωτοκόλλου Γ/ΕΞ/3635-1-10-10-2017. )  Καραμπινάτη θεσμική εκτροπή αφού δια της τήρησης -αρχείων- δεν αποτρέπεται η διασύνδεσή τους με την απλή χρήση ενιαίου κωδικού. Γεγονός που και μόνον στην εκφορά του ο νόμος προστασίας προσωπικών δεδομένων βγάζει σε όλες τις παραγράφους σπυριά .

ΤΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΙΚΟ ΔΙΑΚΟΝΙΣΜΟ 

Ό,τι και ο νόμος εντός του οποίου πουθενά δεν αναφέρεται πως οι οδικές δύνανται να ασκούν τη δραστηριότητα του φιλικού διακανονισμού. Αφού περιγράφει τη μορφή των εταιριών, κάνει σαφές πως μόνον οι ασφαλιστικοί συνεταιρισμοί και οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις διατηρούν το δικαίωμα της συγκεκριμένης συναλλαγής, για να προχωρήσει λεπτομερειακά στους κανόνες που πρέπει να την διέπουν. Πουθενά ωστόσο εντός αυτών εμφανίζονται οι Οδικές.

Στις παραγράφους 10 και 11 που αφορά τις υλικές ζημιές ή σωματικές βλάβες γράφει επί λέξει τα εξής:

-Ως πραγματογνωμοσύνη των υλικών ζημιών νοείται η έκθεση των οριζομένων από την επιχείρηση ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΩΝ για την εκτίμηση της υλικής ζημιάς και πραγματογνωμοσύνη συνθηκών ατυχήματος νοείται η έκθεση των οριζομένων από την επιχείρηση ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΩΝ για τη διερεύνηση του βαθμού υπαιτιότητας.

Από κανένα σημείο του κατά συνέπεια δεν τεκμαίρεται πως ο φιλικός διακανονισμός μπορεί ν’ ασκείται δίχως την εμπλοκή πραγματογνωμόνων ερευνητών πολλώ δε μάλλον από τυχάρπαστους οδηγούς ή διοικητικούς υπαλλήλους, την ίδια στιγμή που από την εοκική οδηγία επιβάλλεται άκρως εξειδικευμένο προσωπικό.. Γιατί επομένως επί της χώρας των κατσαπλιάδων της υγιούς επιχειρηματικότητας να συντρέχουν τέρατα και σημεία; Είναι πάρα πολύ απλό.

Επειδή το νομικό οπλοστάσιο είναι δικής τους κοπής και ραφής έτσι ώστε μονά ζυγά να είναι δικά τους. Και εν προκειμένω: Αν μόνον μέσα σε ένα χρόνο και μόνον μια εταιρία εξυπηρέτησε κατά τη δική της ομολογία πέραν των 700 χιλιάδων οχημάτων, αντιλαμβάνεστε τον σοκαριστικό όγκο της φοροαπαφυγής του ΦΠΑ σε δύο δεκαετίες;

Και το επόμενο ερώτημα που αβίαστα προκύπτει είναι γιατί δεν αντέγραφαν το κοινοτικό δίκαιο έτσι ώστε αυτό το θολο τοπίο να ξεκαθαριστεί; Μα αν συνέβαινε, τότε ή ο ΦΠΑ θα προεκτεινόταν και στις Οδικές, ή η απαλλαγή θα εντασσόταν και στις ασφαλιστικές, κάτι που αφ' ενός θα προκαλούσε δυστοκία επιχειρημάτων δικαιολόγησής της και αφ' ετέρου, αλυσιδωτές αντιδράσεις σε μια σειρά μη προνομιούχων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που στενάζουν υπό το δυσβάστακτο βάρος των υποχρεώσεών τους. Όχι ουδείς εισαγγελέας με έχει καλέσει εισέτι να καταθέσω τα στοιχεία που διαθέτω..

Δεν υπάρχουν σχόλια: