Στο έλεος των τοκογλύφων τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά μετά τη λήξη της ισχύος του νόμου Κατσέλη
Σε νέα μέτρα θωράκισης του νομικού οπλοστασίου των εγχώριων τραπεζικών
ομίλων, σε συνδυασμό βέβαια με την κατακρεούργηση των εισοδηματικών και
άλλων «κριτηρίων» αναφορικά με την διάλυση της προσωρινής «προστασίας»
στην πρώτη κατοικία, προχωρά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε συγχορδία με τους
ευρωπαϊκούς «θεσμούς».
Η «εκκρεμότητα» αυτή, μαζί με τα άλλα προαπαιτούμενα της 2ης «μεταμνημονικής» «αξιολόγησης», συζητήθηκε εκ νέου χτες στη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες γνώμη επί της νέας πρότασης κυβέρνησης - τραπεζών αναμένεται και από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Σε κάθε περίπτωση, κυβέρνηση και τραπεζίτες, με φόντο την κλιμάκωση των πλειστηριασμών, έρχονται να εντείνουν ακόμα περισσότερο τους εκβιασμούς και τις απειλές απέναντι σε οικονομικά αδύναμα λαϊκά νοικοκυριά με στόχο να τα εξαναγκάσουν να προσέλθουν στα γκισέ των τραπεζών, να υποκύψουν στους λεόντειους όρους που αυτές επιβάλλουν, αναζητώντας λύσεις μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του λεγόμενου «εξωδικαστικού συμβιβασμού». Ολα αυτά ενώ η όποια «προστασία» με βάση τον υπάρχοντα νόμο έληξε και τυπικά χτες (28/2).
Σιγόντο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Μεταξύ των άλλων ανατριχιαστικών, οι «θεσμοί» επισημαίνουν ότι:
-- Το νέο σύστημα «προστασίας» πρέπει να είναι «προσωρινό», με στόχο την «προστασία των πλέον ευάλωτων νοικοκυριών», χωρίς να ενθαρρύνει τις «στρατηγικές αθετήσεις». Επιπλέον, σημειώνουν ότι απαιτείται περαιτέρω ανάλυση για πιθανές επιπτώσεις στους ισολογισμούς τραπεζών αλλά και για τον ποσοτικό προσδιορισμό των «δημοσιονομικών επιπτώσεων», δηλαδή για το ύψος των κρατικών κονδυλίων που θα αποδοθούν στις τράπεζες μέσω της επιδότησης των δόσεων.
-- «Οι αρχές θα πρέπει να εμβαθύνουν την ανάλυσή τους σχετικά με τους πιθανούς λόγους για το υψηλό ποσοστό αποτυχίας ηλεκτρονικών δημοπρασιών και να λάβουν τα κατάλληλα διορθωτικά μέτρα». Οπως λένε, πάνω από 7 στις 10 επιτυχείς δημοπρασίες οδηγούν στην αγορά του περιουσιακού στοιχείου από την τράπεζα, ενώ αυτή «η τακτική δεν είναι ικανοποιητική και πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αύξηση του ενδιαφέροντος κι άλλων».
Με στόχο την προσέλκυση και νέων «παικτών», υπογραμμίζεται ότι η «έλλειψη ενδιαφέροντος» οφείλεται στις «υπερβολικά υψηλές τιμές προσφοράς», με τις οποίες βγαίνουν στο «σφυρί» λαϊκές κατοικίες.
-- Με βάση και τα παραπάνω, η Κομισιόν παραθέτει και την πρόταση των εγχώριων τραπεζών. Μεταξύ άλλων, σε περίπτωση που ο πρώτος πλειστηριασμός καταστεί άγονος, αξιώνουν να ληφθούν τα κατάλληλα νομοθετικά μέτρα ώστε η τιμή επανεκκίνησης (στον επόμενο πλειστηριασμό) να είναι «δίκαιη», δηλαδή χαμηλότερη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Επιπλέον, η απόφαση των δικαστηρίων αναφορικά με τη «δίκαιη τιμή» έναρξης του πλειστηριασμού να προκύπτει από «ανεξάρτητους εκτιμητές» (που δεν αποκλείεται να βρίσκονται στην υπηρεσία των τραπεζών) και όχι από «αναρμόδιες μαρτυρίες», όπως για παράδειγμα γείτονες ενός λαϊκού νοικοκυριού που βρίσκεται αντιμέτωπο με τον πλειστηριασμό.
-- Σύμφωνα με την Κομισιόν, η ηλεκτρονική πλατφόρμα των πλειστηριασμών θα πρέπει να γίνει περισσότερο «φιλική» στους «ενδιαφερόμενους», π.χ. με τη δημοσιοποίηση φωτογραφιών της κατοικίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου