Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018

ΚΑΙ ΜΕΤΑ....

Και η επιστήμη… κουνάει τους ώμους της

Κίμων Ρηγόπουλος






Θα μπορούσε να είναι το περιεχόμενο μιας πραγματικής συνεδρίας ή ένα θεατρικό στιγμιότυπο μιας ακυρωμένης παράστασης. 

Θα μπορούσε να είναι η κραυγή για μια ή πολλές ακυρωμένες ζωές. Θα μπορούσε να είναι…


Στο μέσο μιας συνεδρίας η «ασθενής» και ο ψυχολόγος της. Ο ψυχολόγος σημειώνει και κωδικοποιεί τα «συμπτώματα της ασθένειας» ενώ η «ασθενής» εξομολογείται με απεγνωσμένη υπερένταση.


Ψ. Και μετά;
Α. Μετά… Δεν έχει μετά. Πώς να επινοήσω το μετά; Υπάρχει και μετά; Ούτε για το πριν δεν είμαι πια σίγουρη. Το μετά είναι μια αριστοκρατική συνήθεια γιατρέ. Δεν είναι για εμάς αυτά τα πράγματα
Ψ. Μετά από την πρώτη κρίση σας εννοώ
Α. Μετά είχα τη δεύτερη, την τρίτη, την τέταρτη και ούτω καθεξής. Δεν μπορώ να τις μετρήσω, δεν θέλω να τις μετρήσω. Με τρομάζουν οι αριθμοί. Και οι μονοί και οι ζυγοί και οι δεκαδικοί…
Ψ. Αριθμοφοβία
Α. Ξυπνάω χαράματα και με ρουφάει ο φόβος. Με τα κοκόρια ξυπνάω
Ψ. Αλλεκτωροφοβία. Ο φόβος για τους κόκορες και τα πουλερικά
Α. Πάει να μου στρίψει ή μου έχει στρίψει κι εγώ δεν το πήρα χαμπάρι; Ένα βαζάκι με τουρσί… τι μου έφταιγε ένα τόσο δα βαζάκι με το τουρσί; Χτες το μεσημέρι το έκανα χίλια κομμάτια γιατρέ. Τρέχανε τα αγγουράκια και τα καροτάκια και οι πιπεριές και γλιστρούσανε στο μωσαϊκό της κουζίνας…
Ψ. Πικλοφοβία, ο φόβος για τις πίκλες
Α. Άνοιξα το παράθυρο να πάρω λίγο αέρα, ν’ ανασάνω επιτέλους  γιατρέ  και το έκλεισα αμέσως. Το έξω το φοβάμαι γιατρέ. Αισθάνομαι ότι δεν έχω δικαίωμα σε τόση θέα
Ψ. Αεροακροφοβία, ο φόβος στη θέα της απέραντης θέας
Α. Ευτυχώς δεν ακούω ακόμα φωνές. Κάτι είναι κι αυτό. Δεν μπορώ να ακούω τίποτα. Μια εξάτμιση αυτοκινήτου από μακριά μπορεί να με διαλύσει, να με σμπαραλιάσει γιατρέ
Ψ. Μοτορφοβία, ο φόβος για τα αυτοκίνητα και τις μηχανές
Α. Κάποτε τα πήγαινα καλά με το χρόνο. Μια χαρά τα πήγαινα με το χρόνο. Ήταν μια ειρηνική συνύπαρξη. Τον άφηνα στην ησυχία του κι αυτός στη δική μου. Τώρα ακούω χρόνο και κόβονται τα πόδια μου… Ζω έξω από τους μήνες, μισώ τις ώρες και τις μέρες μου.Τρέμει το φυλλοκάρδι μου γιατρέ
Ψ. Χρονοφοβία… Ακούτε τη λέξη χρόνο και παραλύετε, είπατε;
Α. Ναι γιατρέ, το είπα
Ψ. Και λεξιφοβία επομένως. Συνδυασμός χρονοφοβίας και λεξιφοβίας
Α. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Ποιος τη χάρη σου γιατρέ. Ακούω ΔΕΗ, ακούω ΟΤΕ, ακούω ΕΥΔΑΠ και σαλτάρω. Όλα αυτά τα αρκτικόλεξα. Γράψε γιατρέ: Αρκτικολεξιφοβία. Γράψε κι άλλα γιατρέ. Στόλισέ με. Φοβάμαι τα πάντα γιατρέ. Πάσχω από Παμφοβία. Ακούω μεταρρυθμίσεις και κρύβομαι στο πατάρι. Και μεταρρυθμισιοφοβία έχει η ασθενής σου. Γράψε όσα αντέχεις γιατρέ. Γράψε τόσα κι άλλα τόσα. Κάνε με να αισθανθώ μοναδική. Να με τριγυρίζεις στα αμφιθέατρα κι εγώ να ξεδιπλώνω όλη την γκάμα από τις φοβίες μου γιατρέ. Και οι φοιτητές σου να με χειροκροτάνε και να αισθάνονται καλά επειδή κάποιος είναι χειρότερα απ’ αυτούς. Εκμεταλλεύσου με γιατρέ πριν από viral  γίνω ρουτίνα, πριν η αξιοθέατη ασθενής σου γίνει κανόνας. Και από γαμετοφοβία πάσχω γιατρέ.

Πού καιρός για παντρειές και κουφέτα. Και από κουφετοβία πάσχω γιατρέ. Ποιος θα με σώσει από την καλπάζουσα κουφετοφοβία μου; Πνίγομαι γιατρέ, πνίγομαι και όχι σε μια κουταλιά νερό. Αφού το βλέπεις…

Υπερχείλισε ο Νιαγάρας γιατρέ κι εσύ μου λες μοτορφοβία! Πέφτουν κορμιά κι εσύ μου λες λεξιφοβία! Λιώνω γιατρέ, σαν το κεράκι της Λαμπρής λιώνω. Σώσε με γιατρέ μήπως σωθείς κι εσύ μαζί μου γιατρέ… Το ο σώζων εαυτόν σωθήτω μας τελείωσε γιατρέ… Δεν θέλω να τελειώσουμε τόσο άδοξα… Δεν έχουμε το δικαίωμα γιατρέ…

Η ασθενής καταρρέει και ο γιατρός τσαλακώνει τις σημειώσεις του και τις πετάει στο καλάθι των αχρήστων.
ΠΡΙΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: