ΌΧΙ ΣΤΟ ΛΟΥΚΕΤΟ ΤΟΥ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρει η απόφαση της κυβέρνησης για τη «μετεγκατάσταση» του αμαξοστασίου των λεωφορείων του ΟΑΣΑ από το Ελληνικό ανέδειξε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ που συζητήθηκε χτες στη Βουλή.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης ζήτησε να ακυρωθεί η «μετεγκατάσταση», αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις της στο ήδη πετσοκομμένο συγκοινωνιακό έργο, στους εργαζόμενους του ΟΑΣΑ και συνολικά στο λαό που χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες.
Οπως επιβεβαιώθηκε και από τη συζήτηση, η κυβέρνηση προωθεί ουσιαστικά το κλείσιμο του αμαξοστασίου, αφού δεν προβλέπεται η μετεγκατάστασή του σε άλλο χώρο αλλά η διασπορά των οχημάτων που εξυπηρετεί στα υπόλοιπα αμαξοστάσια, γεγονός που παραδέχτηκε και ο υφυπουργός Μεταφορών.
Θυμίζουμε ότι στην Επίκαιρη Ερώτησή του, το ΚΚΕ τόνιζε μεταξύ άλλων: «Ενόψει της 4ης "αξιολόγησης", η κυβέρνηση, που άλλα έλεγε για το Ελληνικό, τώρα τρέχει τις ενέργειες "απελευθέρωσης" από άλλες λειτουργίες της περιοχής, ώστε οι επενδυτές να έχουν τη μέγιστη απόδοση και κερδοφορία από την εκμετάλλευσή της. (...) Η ενέργεια αυτή δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα τόσο στους κατοίκους των Νοτίων Προαστίων όσο και στους εργαζόμενους του αμαξοστασίου του Ελληνικού. (...) Σύμφωνα με πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Επιπτώσεων εκ της άρσης ή διαφοροποίησης της λειτουργίας του Α/Σ Ελληνικού, "τυχόν παύση της λειτουργίας του θα σήμαινε στην ουσία κατάρρευση της υφιστάμενης δομής των συγκοινωνιών. Η διακοπή λειτουργίας του Α/Σ Ελληνικού σημαίνει αυτομάτως και παύση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου, διότι αυτό δεν είναι δυνατόν να υποκατασταθεί. Εκτιμάται ότι η εξεύρεση αντίστοιχου χώρου με τα χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα του Α/Σ Ελληνικού (προσβασιμότητα, ανυπαρξία όχλησης στον γύρω αστικό χώρο και κεντροβαρική θέση ως προς το δίκτυο εξυπηρέτησης) είναι αδύνατη, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες πολεοδομικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής''».
Το ΚΚΕ ζητά από την κυβέρνηση να ακυρώσει τη «μετεγκατάσταση» και να διασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας του αμαξοστασίου, καθώς και την αναδιοργάνωση και βελτίωσή του, για τη στήριξη και βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου.
Σοβαρές επιπτώσεις... για χάρη του «μεγάλου στοιχήματος» της ιδιωτικοποίησης
Ο Ν. Μαυραγάνης παραδέχτηκε ακόμα ότι θα υπάρξει διασπορά του στόλου στα άλλα αμαξοστάσια. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως «μεριμνούμε οι μετεγκαταστάσεις να γίνουν διάσπαρτα στα υπόλοιπα αμαξοστάσια» και πέρα από κάθε λογική ισχυρίστηκε ότι «το συγκοινωνιακό έργο θα είναι ακριβώς το ίδιο»!
Απαντώντας στους κυβερνητικούς ισχυρισμούς, ο Χρ. Κατσώτης αναφέρθηκε σε μελέτη η οποία υπογραμμίζει πως οποιαδήποτε μετεγκατάσταση δεν είναι δυνατή στα υπόλοιπα αμαξοστάσια, γιατί οι θέσεις που μπορούν να δεχτούν είναι πολύ λίγες. Η ίδια μελέτη αναδεικνύει ότι θα αυξηθούν τα «νεκρά» χιλιόμετρα κατά 45%, δηλαδή θα αυξηθούν οι αποστάσεις που θα διανύουν τα οχήματα χωρίς να μεταφέρουν επιβάτες, πηγαίνοντας από τα αμαξοστάσια στα οποία θα μεταφερθούν προς την αφετηρία και από το τέρμα προς τα αμαξοστάσια. Η αύξηση των «νεκρών» χιλιομέτρων θα οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων και σε επιπλέον ρύπανση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής του ΚΚΕ κάλεσε την κυβέρνηση να αλλάξει το σχεδιασμό και να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση, επαναλαμβάνοντας ταυτόχρονα τη θέση του ΚΚΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου