Ο ΠΑΤΤΑΚΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΥΣΤΡΙ ΚΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ
Πρωταγωνιστής σε στρατιωτική δικτατορία ο μεν σε οικονομική των επιτοκίων ο δε..
Και επί ποίων έργων ; Επ' αυτών που σχεδόν καθ' ολοκληρία έχει χρηματοδοτήσει ο ελληνικός λαός τους καρπούς από τα οποία όμως θα γεύονται τα εγχώρια κι αλλοδαπά κοράκια
Τη σημασία της Ιόνιας Οδού για το εγχώριο
κεφάλαιο και την ανάκαμψη της κερδοφορίας του, ως έργου ενταγμένου στη
στρατηγική της αστικής τάξης για μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό
κόμβο, υπερασπίστηκε χτες ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, κατά τα
εγκαίνια ενός ακόμα τμήματος του έργου. Ταυτόχρονα, παρέδωσε μαθήματα
εξαπάτησης του λαού με κάλπικες υποσχέσεις περί «δρόμων» επιστροφής στην
«κανονικότητα» και στη «δίκαιη ανάπτυξη», ενώ προσπέρασε παντελώς το
γεγονός ότι για τη χρήση της οι κάτοικοι της περιοχής, στους οποίους
κατά τα άλλα «ανήκει το έργο», όπως υποστήριξε, θα χαρατσώνονται αδρά.
Ο Αλ. Τσίπρας δεν έκρυψε ότι πρόκειται για ένα «οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα», που θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την καπιταλιστική ανάκαμψη. Εξηγώντας πιο συγκεκριμένα ανέφερε από πού περνάει ο δρόμος, τονίζοντας ότι διευκολύνει τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων και ότι βελτιώνει την πρόσβαση στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Αστακού, αναβαθμίζοντας έτσι τη διασύνδεση της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της Αδριατικής, αλλά και τη σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια. Ανέδειξε επίσης και τα οφέλη του κεφαλαίου στον κλάδο του Τουρισμού από το έργο, αφού συντομεύουν οι αποστάσεις των ταξιδιωτών.
Κομπασμοί για μια διαπραγμάτευση που κόστισε στο λαό χρυσάφι
Eurokinissi
|
Βαριά χαράτσια θα πληρώνει ο λαός στους κατασκευαστικούς ομίλους για να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους
|
Να σημειώσουμε ότι από την περιβόητη «επαναδιαπραγμάτευση» που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι (μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι) για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους, προκύπτει ότι τελικά για την επανεκκίνησή τους οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα.
Ειδικά για την Ιόνια Οδό, έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά μόλις 200 εκατομμύρια περίπου φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015...
Αυταπάτες στο λαό με τη σέσουλα
Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να υιοθετήσει ο λαός για δικούς του τους στόχους του κεφαλαίου, άρα να αποδεχτεί τα αντιλαϊκά «προαπαιτούμενα» για την επίτευξή τους, ο Αλ. Τσίπρας επανέλαβε τη ρητορεία περί «δίκαιης» καπιταλιστικής ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι αυτή πρέπει «να καταμερίζει με δικαιοσύνη τα ωφελήματα σε όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους», αποβλέποντας στην απόσπαση της ανοχής του λαού, μια κρίσιμη παράμετρος την ώρα που ανοίγει η τρίτη «αξιολόγηση» και νέα αντιλαϊκά μέτρα τίθενται στο τραπέζι.
Μερίδιο στα εύσημα διεκδικεί η Κομισιόν
Η Ιόνια Οδός είναι ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ. «Οι εν λόγω πέντε αυτοκινητόδρομοι, που υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης, συμβάλλουν καθοριστικά στη σταθερή οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σημείωσε χαρακτηριστικά, ομολογώντας ότι πρόκειται για έργα κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου