Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΙ ΑΛΛΟ ΣΑΠΑΚΙ ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ


ΚΙ ΑΛΛΟ ΣΑΠΑΚΙ ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ



Σε νεκροταφείο πλοίων που αποσυντίθενται στον βυθό μολύνοντας το περιβάλλον μετασχημάτισαν οι εφοπλιστές τον πανέμορφο Σαρωνικό.. 



Από το βράδυ της Δευτέρας 25/9 ένα ακόμα ναυάγιο σαπιοκάραβου ήρθε να «συμβάλει» στη θαλάσσια ρύπανση του Σαρωνικού και να αναδείξει ξανά τις εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και εφοπλιστών. Πρόκειται για το φορτηγό αμμοληπτικό πλοίο «ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ», με έτος κατασκευής το 1969, το οποίο φέρεται να ανήκει στην εταιρεία «DRACHMA SHIPPING».

Το πλοίο έχει επικαθήσει με την πρύμνη στον πυθμένα της θάλασσας του Ασπροπύργου ανατολικά της προβλήτας της «Χαλυβουργικής», μετά από εισροή υδάτων από τη σαπίλα στις λαμαρίνες. Σύμφωνα με το πρώτο δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο στάλθηκε την Τρίτη 26/9, μετά τη βύθιση του πλοίου, «με μέριμνα του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας τοποθετήθηκαν αντιρρυπαντικά φράγματα προς αποφυγή θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ στο σημείο παραμένει περιπολικό σκάφος».

Με δεύτερο δελτίο του το υπουργείο ενημέρωσε πως «κατόπιν ελέγχου που διενεργήθηκε από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής περιμετρικά του ημιβυθισμένου πλοίου διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση από ελαφρά πετρελαιοειδή χρώματος πράσινου» μικρής έκτασης και «άμεσα από ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης και με τη συνδρομή δύο (02) περιπολικών σκαφών ξεκίνησαν εργασίες απορρύπανσης με την πόντιση πλωτού φράγματος και τη χρήση απορροφητικών υλικών».

Το πλοίο είχε εγκαταλειφθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία από το 2013 στον προβλήτα Αγροτικής Αλιευτικής του λιμανιού της Ελευσίνας. Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ), το πλοίο είχε μεταφερθεί από την προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας στη «Χαλυβουργική», σε ρηχά νερά, προκειμένου να μην υπάρξει κίνδυνος βύθισής του, ενώ αναμενόταν απόφαση για να βγει σε πλειστηριασμό για παλιοσίδερα.

Επιχειρηματικά παιχνίδια
 
Στο μεταξύ, πάνω από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», με την προσυπογραφή του υπουργείου Ναυτιλίας και των αρμόδιων αρχών του, συνεχίζει να βρίσκεται το 53χρονο σαπιοκάραβο «ΣΥΡΟΣ» (έτος κατασκευής το 1964, ανήκει στον όμιλο Βαρδινογιάννη), απαντλώντας μέχρι χτες (σύμφωνα με το ΥΝΑ) 890 τόνους. Δηλαδή, παρά τα παχιά λόγια της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού για την απόσυρση των σαπιοκάραβων, ΥΝΑ και κυβέρνηση επιτρέπουν στο πλοίο «ΣΥΡΟΣ» να συμμετέχει σε επικίνδυνες εργασίες, παρά το γεγονός ότι είναι κοντά μια δεκαετία πιο παλιό από το ναυαγισμένο δεξαμενόπλοιο το οποίο είχε έτος κατασκευής το 1972!

Επιπλέον, το φορτίο του πλοίου, πάνω από 2.500 τόνοι πετρελαιοειδών, αξίας μεγαλύτερης του 1 εκατ. δολαρίων, θα μοιραστεί σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ανάμεσα στους ομίλους Βαρδινογιάννη και τον όμιλο Μελισσανίδη. Αλλωστε γι' αυτό χαρακτηρίστηκε και «σλοπ», δηλαδή κατάλοιπο. Να σημειωθεί ακόμα ότι από τις 10 Σεπτέμβρη που ναυάγησε το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» μέχρι και χτες δεν είχε γίνει ούτε επίπληξη από την πλευρά των διωκτικών αρχών σε βάρος του πλοιοκτήτη του. Οι μόνοι που διώκονται και σχηματίζεται δικογραφία σε βάρος τους είναι ο πλοίαρχος και ο α' μηχανικός...

Δεν υπάρχουν σχόλια: