Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017

ΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΑΡΘΡΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΦΙΛΙΟ ΙΣΤΟΤΟΠΟ STYX.GR ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΚΩΣΤΑ ΜΠΕΤΙΝΑΚΗ

 

 Τούτες τις ημέρες συμπληρώνονται ακριβώς 15 χρόνια, από τότε που το www.styx.gr, πρωτοεμφανίσθηκε στον κυβερνοχώρο - Διαδίκτυο!
  Ανατρέχοντας το αρχείο του styx.gr (όπου βρίσκονται όλα τα άρθρα που έχουν γραφεί από τότε ως σήμερα), επισήμανα ένα αφιέρωμα στο τηλεοπτικό κανάλι al Jazzera.

  Θεώρησα πως αξίζει τον κόπο να το αναδημοσιεύσω, λόγω της επικαιρότητας που απέκτησε μετά την πρόσφατη απόφαση του Οίκου των Σαούντ και των (υποτελών) συμμάχων χωρών του της περιοχής, να διακόψουν τις διπλωματικές σχέσεις με το Κατάρ απαιτώντας να ΚΛΕΙΣΕΙ και το al Jazzera!
                 
   Al-Jazeera :
     Η φωνή της αραβικής συνείδησης
 
  Τον περασμένο Μάρτιο,  (σ.styx: θυμίζουμε πως το κείμενο είναι από το 2002) ο πολύ γνωστός σχολιογράφος των  New York Times, για τα άκρως φιλο-ισραηλινά του αισθήματα Thomas Friedman, υποστήριξε πως  το εξαιρετικά δημοφιλές ειδησεογραφικό κανάλι του Κατάρ Al-Jazeera, [www.al-jazeera.net] «δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο φαινόμενο στον αραβικό κόσμο των Μέσων από την εποχή που ανακαλύφθηκε η τηλεόραση, αλλά και ένα μεγάλο πολιτικό φαινόμενο». 
 
 Παρόλο που ο (τότε) Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Κόλιν Πάουελ απαίτησε από τον εμίρη Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου (2002) να βελτιωθεί η αντιαμερικανική στάση του τηλεοπτικού σταθμού (έτσι τουλάχιστον τον έκρινε η αμερικανική κυβέρνηση), δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στον αραβικό τηλεοπτικό σταθμό. Μερικές φορές, μάλιστα, το μάτι του φακού βλέπει με περισσή κριτική τα γεγονότα.
  Στον πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας το γραφείο του Al-Jazeera παρέμεινε το μόνο μη ελεγχόμενοαπό τους Αμερικάνους ξένου τηλεοπτικού σταθμού στο Αφγανιστάν και μετέδιδε όλα τα μηνύματα του (αλήστου μνήμης πλέον) Οσάμα μπιν-Λάντεν. 
 
   Απαντώντας στις κατηγορίες που έχουν εξαπολύσει οι υπάκουοι στις κυβερνητικές επιταγές αμερικανοί δημοσιογράφοι, οι υπερασπιστές του Αλ Τζαζήρα χαρακτηρίζουν το σταθμό –εξαιρετικά αξιόπιστο, στελεχωμένο από επαγγελματίες, με πολλές διόδους πληροφόρησης που σέβεται τους τηλεθεατές στους οποίους απευθύνεται, αλλά και προσπαθεί να παρουσιάσει την άποψη όλων των πλευρών. 
 
  Σε μια περιοχή που τα αμερικανικά Μέσα διακρίνονται για την άκριτη υπεράσπιση των αυθαιρεσιών της ισραηλινής κυβέρνησης τα δυσμενή σχόλια της κυβέρνησης Μπους, δεν αποτελούσαν παρά έναν εκβιασμό προκειμένου να φιμώσουν μια επικριτική φωνή. 
  Στις 3 Οκτωβρίου 2001, σε συνέντευξη Τύπου στην Ουάσιγκτον, ο εμίρης του Κατάρ Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani  είχε παραδεχθεί ότι αξιωματούχοι της Ουάσιγκτον του είχαν ζητήσει να ασκήσει την επιρροή του "ώστε να σταματήσουν οι επικρίσεις εναντίον των ΗΠΑ στις ειδησεογραφικές εκπομπές του Αλ Τζαζήρα". 
 
  «Φυσικά λάβαμε αυτές τις προειδοποιήσεις, ως συμβουλές, όπως και αντίστοιχες που μας είχαν γίνει από την προηγούμενη αμερικανική κυβέρνηση (Κλίντον)».
  Μετά τη συνάντηση που είχε με τον εμίρη του Κατάρ ο Αμερικάνος (τότε) υπουργός Εξωτερικών Κόλιν Πάουελ, είπε αξιωματούχος του Στέητ Ντηπάρτμεντ στο CNN πως οι δύο άνδρες «είχαν μία πολύ ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων». 
  Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παρουσία του τηλεοπτικού  σταθμού Al-Jazeera υπήρξε τομή για την αραβόφωνη τηλεόραση. Οι τηλεοράσεις των άλλων αραβικών κρατών συνήθως είναι φερέφωνο της κυβέρνησης που είναι προέκταση του καθεστώτος. 
 Το Al-Jazeera ιδρύθηκε το 1996 με κονδύλι $140 εκατομμυρίων που είχε διαθέσει τότε η κυβέρνηση του Κατάρ, για να καταστεί πολύ σύντομα ο δημοφιλέστερος τηλεοπτικός σταθμός στον αραβικό κόσμο. 
 
  Δεν έλειψαν και οι διαμαρτυρίες –κατά καιρούς από αραβικές χώρες όπως η Αλγερία και η Υεμένη, ενώ κάποιες άλλες όπως η Λιβύη και Τυνησία, είχαν για ένα διάστημα -σε ένδειξη διαμαρτυρίας – αποσύρει τους πρεσβευτές τους από την πρωτεύουσα του Κατάρ, Ντόχα. Κύρια ενόχληση ήταν η τηλεοπτική μετάδοση συνεντεύξεων από αντικαθεστωτικούς, η σχολίων που είχαν γίνει εναντίον των «αδιαμφισβήτητων ηγετών τους».
 
  Πριν μερικά χρόνια, η Αλγερία είχε διακόψει την παροχή ρεύματος σε μεγάλα τμήματα των συνοικιών στο Αλγέρι ώστε να μην μπορέσουν οι κάτοικοι να παρακολουθήσουν εκπομπή για τον βίαιο αλγερινό εμφύλιο πόλεμο, που μετέδιδε το ειδησεογραφικό κανάλι του Κατάρ. 
  Το Κουβέιτ είχε απαγορεύσει τους ρεπόρτερς του καναλιού να μπαίνουν στη χώρα, επειδή σε ειδησεογραφική εκπομπή είχε επικριθεί  ο εμίρης Sheikh Jaber al-Ahmed al-Sabah.
 
  Σχόλιο των New York Times, είχε επικρίνει το Al-Jazeera επειδή είχε μεταδώσει ότι  οι Εβραίοι υπάλληλοι είχαν ενημερωθεί πριν από τις 11 Σεπτεμβρίου να μην πάνε στα γραφεία τους στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου (δίδυμοι πύργοι) εκείνη την ημέρα, ενώ πιο πρόσφατα είχε επικριθεί πάλι ο σταθμός από αμερικάνο σχολιογράφο, επειδή είχε αποκαλέσει «μάρτυρα» Παλαιστίνιο βομβιστή-αυτόχειρα που είχε πάρει μαζί του στο θάνατο ισραηλινούς πολίτες.
 
  «Τι να πούμε για την κάλυψη των γεγονότων στη Μέση Ανατολή από τον αμερικανικό ακροδεξιό Τύπο;» αναρωτιέται ο πρώην ανταποκριτής του CNN Πήτερ Αρνέτ, που είχε δεχτεί βαριές επικρίσεις στην πατρίδα του για την κάλυψη των γεγονότων που μετέδιδε από την Βαγδάτη, όσο διαρκούσε ο  πόλεμος στον Κόλπο.
 
 «Αν λογοκριθεί το Αλ Τζαζήρα, τα αποτελέσματα θα είναι ακριβώς τα αντίθετα και ο αραβικός κόσμος θα στραφεί και πάλι εναντίον των ΗΠΑ, σε μια εποχή που η Ουάσιγκτον επιθυμεί την αραβική καλή μαρτυρία» συμπληρώνει ο Πήτερ Αρνέτ.
---
Σημείωση styx.gr: To άρθρο 
είχε δημοσιευθεί: Παρασκευή, 20 Σεπτέμβρη 2002 - 22:46

Δεν υπάρχουν σχόλια: