Τετάρτη, 12 Απριλίου 2017

ΤΣΙΠΡΑΣ: ΚΟΒΕΙ ΦΥΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ ΚΑΙ ΡΑΒΕΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙ ΓΙΑ ΦΕΡΕΤΡΟ ΣΤΟ ΛΑΟ

 ΤΣΙΠΡΑΣ: ΚΟΒΕΙ ΦΥΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ ΚΑΙ ΡΑΒΕΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙ ΓΙΑ ΦΕΡΕΤΡΟ ΣΤΟ ΛΑΟ
 
 
 
Στην πεπατημένη της καλλιέργειας αυταπατών περί «εξόδου από την κρίση», κινήθηκε η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα με αφορμή τα χτεσινά εγκαίνια μίας ακόμη σήραγγας της Εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών που δόθηκε στην κυκλοφορία. Ετσι, η κυβέρνηση, «κόβοντας κορδέλες» και στήνοντας επικοινωνιακές φιέστες, προσπαθεί να στηρίξει το «αφήγημα» για το «φως στην άκρη του τούνελ» που τάχα έρχεται, προκειμένου ο λαός να δείξει ανοχή στα νέα πολύ σκληρά μέτρα. Την ίδια στιγμή, βέβαια, ο πρωθυπουργός, «κλείνοντας» το μάτι στους τραπεζικούς και κατασκευαστικούς ομίλους, σημείωσε ότι η ανάπτυξη υποδομών αποτελεί κεντρικό στοιχείο της «παραγωγικής ανασυγκρότησης» που προωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, εννοώντας ειδικότερα τις υποδομές που ενισχύουν τις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές. Και αυτό το παραγωγικό μοντέλο που προτείνει, εξυπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και προϋποθέτει νέο χτύπημα των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων.

Ο Αλ. Τσίπρας, αναφερόμενος στην πρόσφατη συμφωνία του Γιούρογκρουπ, έκανε λόγο περί «οφέλους» που θα υπάρξει όχι «άμεσα, αλλά μακροπρόθεσμα», σε μια εμφανή προσπάθεια καλλιέργειας ψεύτικων ελπίδων στους εργαζόμενους. Σχετικά με το οδικό έργο καθαυτό, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε «συνθήκες υπερκοστολόγησης» των συμβάσεων που υπέγραφαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, για να προβάλλει τις νέες συμβάσεις που υπογράφτηκαν κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ως προϊόν «σκληρής διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές. Η επαναδιαπραγμάτευση αυτή ήταν δύσκολη, αλλά εξασφάλισε και όφελος για το Δημόσιο και τους φορολογούμενους δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις των παραχωρησιούχων». Στην πραγματικότητα και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες, ικανοποίησε στο ακέραιο τις απαιτήσεις των εργολάβων. Κι αυτό έγινε και με ζεστό χρήμα (σ.σ. των εργατικών - λαϊκών οικογενειών) που τους έδωσαν για την κατασκευή του δρόμου, αλλά και με τα δυσβάσταχτα χαράτσια διοδίων που θα πληρώνουν οι εργαζόμενοι που θα χρησιμοποιούν το δρόμο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέσως μετά το Πάσχα αναμένεται να υπάρξει και αναπροσαρμογή των διοδίων, τα οποία θα εκτοξευθούν από 6,4 ευρώ που είναι σήμερα στα 11,5 ευρώ, υπολογίζοντας το κόστος περίπου στα 6 λεπτά/χιλιόμετρο. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι για την περίοδο 2008 - 2015 τα έσοδα από τα διόδια για την Ολυμπία Οδό έχουν ανέλθει στα 574 εκατ. ευρώ. Τέλος, συνολικά το κατασκευαστικό κόστος του έργου έφτασε το 1,834 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ακόμη 223 εκατ. ευρώ ήταν το κόστος των απαλλοτριώσεων.

Ο πρωθυπουργός, μιλώντας για τη σημασία του έργου, σημείωσε τη σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό και το λιμάνι της Πάτρας, το χαρακτήρισε ως «υπερτοπικής σπουδαιότητας» και «εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο για τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς το λιμάνι της Πάτρας, μια από τις σημαντικότερες, τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη». Είπε ότι, στο πλαίσιο πάντα έργων στήριξης της «παραγωγικής ανάπτυξης», ακολουθεί η υλοποίηση του δρόμου Πάτρας - Πύργου, ο σχεδιασμός και εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Πάτρα, που θα μετατρέψει το λιμάνι της πόλης «σε κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» και πύλη της Δυτικής Ελλάδας.

Αδραξε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις «επιδόσεις» της κυβέρνησής του στην απορροφητικότητα κονδυλίων ΕΣΠΑ, την εξτρά χρηματοδότηση για την ενίσχυση των επενδύσεων του μεγάλου κεφαλαίου δηλαδή, η οποία, όπως είπε, έφτασε σχεδόν στο 98%, κάτι που «δυστυχώς στο παρελθόν δεν συνέβαινε», σημειώνοντας ότι το γεγονός αυτό «είναι μία από τις αιτίες της σταθεροποίησης της οικονομίας». Συνέχισε με γενικότερες υποσχέσεις προς τους κατοίκους της περιοχής για τη «στήριξη της Δημόσιας Υγείας», άλλα έργα υποδομών που ενισχύουν τον πρωτογενή τομέα, την παράδοση ελεύθερων χώρων στους δημότες της Πάτρας για τη «βελτίωση της ποιότητας ζωής».

Δεν υπάρχουν σχόλια: